Paljonko saitte rahaa kun täytitte 18 vuotta?
Itse tässä kävin läpi vanhoja papereita ja huomasin että olin vuonna 2013 laskenut saaneeni yhteensä noin 2700 euroa. Tämän lisäksi vanhemmat maksoivat minulle ajokortin ja ostivat auton.
Kommentit (46)
En varmaan mitään. Sain kaksi lamppua.
Nolla euroa. Ylipäänsä mun synttärit kuitattiin tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan mitään. Sain kaksi lamppua.
Ai 18-vuotislahjaksi, luulin että ylppärilahjaksi. Nuo lamput olivat ylioppilaslahja.
Minäkään en muista saaneeni yhtään rahaa.
Mutta sain ekan lapseni pian tuon jälkeen ja minua kyllä autettiin niin paljon, että olen siitä ikuisesti kiitollinen. Aikaa tuosta on jo yli 24 vuotta.
0€. Lakkiaisrahoilla hommasin ajokortin.
Kun minä täytin 18, ei se ollut mikään virstanpylväs eli en tullut silloin täysi-ikäiseksi. Siihen meni vielä muistaakseni kaksi vuotta. Eli ei tullut seteleitä eikä kai muistakaan lahjuksia.
keskustakämppä, osakesalkku (tosin jo ennen syntymää), auto, ajokortti, huonekaluja, hopeita jne taidetta, kahisevia.. joku 280.000e vastaava summa.
Ei taida nallekarkit mennä tasan.
Samanlaiset satsit siskoille ja veljelle
Ja sitten ollaan muka piloille hemmoteltuja ja kenen syy se sitten on?
0€ rahaa mutta vanhemmat kustansivat ajokortin ja veli antoi lahjaksi Metsämansikkalikööripullon.
Ylioppilaslahjaksi sain auton (n. 30 000 mk arvoisen).
Olin töissä palkka oli 24mk tunti 1982 Muuta en saanut
Tuhatviisisataa ruplaa. Kreml antoi. T. Igor
En yhtään. Sain sinä vuonna synttäri-joulu-valmistujaislahjaksi uuden kitaran.
Varmaan viiskymppiä. Täytyy myöntää, että olin teininä vähän kateellinen kun jotkut luokkatoverit tai kaverit sai aina kalliita lahjoja, mummut ja papat antoi tuosta noin vaan useita satasia joka joulu ja synttäri, jne. Rippilahjoissa ja koulujen valmistujaisissa mentiin jo tuhansiin euroihin. Itsellä noissakin juhlissa lahjat oli aina luokkaa kahdenkympin seteli vanhemmilta ja kummilta.
Sain vanhemmiltani synttärilahjaksi 400 markkaa. Muistan sanoneeni (tai ainakin ajatelleeni) vähän kiittämättömästi, että niillähän saa melkein yhdet Leviksen farkut - joista olin haaveillut ja joihin mulla ei ollut omaa rahaa. Maksoivat muistaakseni noin 500 markkaa. No, mun vanhemmilla olis helposti ollut antaa tuo raha vaikka kaksinkertaisena, enkä ollut siihen mennessä saanut juuri mitään koskaan synttärilahjaksi.
Tämä siis vuoden 1991 lopussa.
En saanut yhtään rahaa, äidiltä sain kortin. Kävin töissä ja olin jo muuttanut pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Sain vanhemmiltani synttärilahjaksi 400 markkaa. Muistan sanoneeni (tai ainakin ajatelleeni) vähän kiittämättömästi, että niillähän saa melkein yhdet Leviksen farkut - joista olin haaveillut ja joihin mulla ei ollut omaa rahaa. Maksoivat muistaakseni noin 500 markkaa. No, mun vanhemmilla olis helposti ollut antaa tuo raha vaikka kaksinkertaisena, enkä ollut siihen mennessä saanut juuri mitään koskaan synttärilahjaksi.
Tämä siis vuoden 1991 lopussa.
Mistä tiedät, että vanhemmillasi oli ylimääräistä rahaa?
Sain ajokortin ja pankkitilin käyttöön, jonne äiti hehkutti säästäneensä lapsilisät. Luulin, että tilillä oli rahaa tuhansia, mutta oli vain 1600 mk. Olihan ne lapsilisät tilille menneet, mutta äiti kustansi niistä sitten minun ajokortin, vaatteet ym. No ihan kiva summa, mutta ihmetytti, kun äiti niin usein hehkutti säästävänsä rahaa tilille.
Ajokortin vanhemmat maksoi lahjaksi. Omilleni säästän rahastoihin, tavoite ainakin 5000e per lärvi, toivottavasti toki enemmän saan säästöön.
0€. Ei myöskään ajokorttia tai autoa.
N26