Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te himputin rinnakkain pyöräilijät!

Vierailija
24.06.2020 |

Miten ihmeessä aikuiset ihmiset eivät voi mennä ajamaan peräkkäin toisten tullessa vastaan? Joka päivä tulee tällaisia kaksikkoja ja välillä kolmikkoja pyörätiellä vastaan ei väistetä-tyylillä. Me siirrymme puolison kanssa aina automaattisesti peräkkäin ajamaan vaaratilanteiden välttämiseksi, kun tulee muita vastaan samalla kapealla tiellä. Muut vaan porskuttaa menemään ja itse ajellaan melkein nurmikon puolella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Välillä itse miettinyt, että olenko näkymätön, kun tullaan vaan rintamassa kohti. Vai mikä siinä on, ettei ajatella, että yksin vastaantulevakin tarvitsee jonkinlaisen tilan.

Vierailija
2/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin äsken autolla ohi kun kevyenliikenteenväylällä oli 2 naismaantiepyöräilijää vierekkäin ja takaa yritti mies tyyliin farkuissa ohittaa. Varusteet oli muijilla vimpan päälle mutta vauhti ei vissiin niin kova. No vastaan tuli pyöräilijä joilloin naiset väisti ja mies pääsi ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu myös sitä, että kun itse ajan reunassa, se vastakkaisesta suunnasta tuleva ja toisessa reunassa ajava päättääkin yllättäen siirtyä minun puolelleni, jolloin joudun itse sitten siirtymään toiseen reunaan. Miksei voi vain pysyä omalla puolella? Vielä hauskempaa on kun sama henkilö päättää muutaman sekunnin kuluttua palata takaisin toiselle puolelle, jälleen eteeni. Kyse ei siis ole klassisesta "molemmat väistävät samaan aikaan" -skenaariosta, vaan puolenvaihtojen välillä on useita sekunteja. Toiminta on siis tiedostettua, ja kyseessä on ihan asiallisen näköinen ihminen. Lopulta täytyy sitten siirtyä kokonaan pientareelle, kun ei voi tietää missä kohdassa tietä vastaantulija haluaa kulkea.

Vierailija
4/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu myös sitä, että kun itse ajan reunassa, se vastakkaisesta suunnasta tuleva ja toisessa reunassa ajava päättääkin yllättäen siirtyä minun puolelleni, jolloin joudun itse sitten siirtymään toiseen reunaan. Miksei voi vain pysyä omalla puolella? Vielä hauskempaa on kun sama henkilö päättää muutaman sekunnin kuluttua palata takaisin toiselle puolelle, jälleen eteeni. Kyse ei siis ole klassisesta "molemmat väistävät samaan aikaan" -skenaariosta, vaan puolenvaihtojen välillä on useita sekunteja. Toiminta on siis tiedostettua, ja kyseessä on ihan asiallisen näköinen ihminen. Lopulta täytyy sitten siirtyä kokonaan pientareelle, kun ei voi tietää missä kohdassa tietä vastaantulija haluaa kulkea.

Kun kaikki tajuaisi kulkea sitä oikeaa reunaa kävely-/pyöräteillä, niin ei tarvitsisi ihmetellä koko ajan.

Vierailija
5/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lomapyöräilijät ovat saapuneet liikenteeseen. Tai sitten helle on pehmittänyt päät. Keväällä ja syksyllä ihmiset osaavat pyöräillä aika hyvin sääntöjen mukaan ja ennen kaikkea liikennetilannetta lukien. Mutta tällä viikolla on tullut vastaan näitä rinnakkain pyöräilijöitä parhaissa tapauksissa ei ole riittänyt leveä pyörätien puoli vaan useampia oli vielä jalankulkijoidenkin puolella.

Ei voi selittyä muulla kuin sillä, että normaalisti autolla tai bussilla ajavat ovat hypänneet pyörän selkään ja unohtavat pyöränkin olevan ajoneuvo. Paljon pyöräilevät kun näyttävät ajavan paljon järkevämmin, jopa ne parjattu spandex-kiitäjät ovat helppoja ja ennakoitavia näihin kesäpyöräiljöihin verrattuna.

Vierailija
6/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tai noi himopyöräilijät. Usein miehiä tiukissa trikoissa. Vauhtia 120/ h . Hohhoh

Vierailija
7/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jalankulkijat. Välillä tuntuu olenko näkymätön, vai ovatko nämä ihmiset muuten vain röyhkeitä, kun kävelevät pokkana päin tai tukkivat tien. Itse joutuu joko hyppäämään tiensivuun jonnekin nurmikolle tai sitten ottamaan olkapäät yhteen jonkun molo pään kanssa, joka kuitenkin rupeaa huutamaan, kuin se olisi minun vikani.

Vierailija
8/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin torven pyörään. Yks seilaaja meinas vetää pöpelikköön kun kuuli HONK AAA HONK AA takaansa 😁 suosittelen, maksoi 4 e.

Ja ne lapsukaiset vois opettaa ettei aja yhdellä kädellä tuijottaen jotain videota samalla kännystä.

Vierailija
9/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsuisin itseäni lomapyöräilijäksi. Haluan kavereideni kanssa ajella rauhassa rinnakkain, jotta voimme jutella helpommin. Jos joku haluaa takaa ohi niin oikokoon ajoradan kautta, tai sitten kilkuttakoon sitä kelloa riittävän kuuluvasti. Jalakulkijoitahan tässä pitäisi syyttää. Ovat yleensä aina tiellä.

Vierailija
10/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lomapyöräilijät ovat saapuneet liikenteeseen. Tai sitten helle on pehmittänyt päät. Keväällä ja syksyllä ihmiset osaavat pyöräillä aika hyvin sääntöjen mukaan ja ennen kaikkea liikennetilannetta lukien. Mutta tällä viikolla on tullut vastaan näitä rinnakkain pyöräilijöitä parhaissa tapauksissa ei ole riittänyt leveä pyörätien puoli vaan useampia oli vielä jalankulkijoidenkin puolella.

Ei voi selittyä muulla kuin sillä, että normaalisti autolla tai bussilla ajavat ovat hypänneet pyörän selkään ja unohtavat pyöränkin olevan ajoneuvo. Paljon pyöräilevät kun näyttävät ajavan paljon järkevämmin, jopa ne parjattu spandex-kiitäjät ovat helppoja ja ennakoitavia näihin kesäpyöräiljöihin verrattuna.

No nepä juuri. Itse nimitäin noita sunnuntaipyöräilijöiksi. 

Ne ovat sitä porukkaa, jotka pilaavat pyöräilijöiden maineen. Näillä ei ole mitään hajua liikennesäännöistä, eikä tajua että kuinka paljon se muu ajattelemattomuus/tötöily haittaa liikenteen sujuvuutta. Esimerkiksi jäädään odottamaan valoihin niin, että tukitaan pyöräväylä täysin. Tai ei näytetä kääntymisen merkkejä, ajellaan siksakkia kun vaihdellaan biisiä tai chattaillaan. Mennään mistä sattuu ja ennakoimattomuus on ihan jäätävää. Lisäksi ajovauhti saattaa olla tosi hiljainen (ja ajetaan tottakai keskellä väylää) tai sitten ihan liian kova kaupunkiajoon. Esimerkiksi joskus syntyy pyöräilyruuhkia suosituimpiin aikoihin suosituille väylille, niin ei silloin tarvitse oikeasti kenellekään todistella että jaksaa ajaa lujempaakin. Järjetön ohittelu on vastaantulevalle pyöräliikenteelle ... no haitaksi. Kuten ihan missä tahansa ajoneuvoliikenteessä. Ja sitten sähköfillaristit vielä: ohitustilanteissa ei ole mitään pelisilmää ja sitten taas jäädään jalkoihin paikoissa, missä oikeasti sitten pitäisi olla omaa potkua polkea. Ja sitten taas ohitellaan ihan älyttömissä paikoissa ja haitataan muiden ajoa omilla ajolinjoilla. 

Jotenkin tuntuu, että nämä kuvittelevat ajelevansa yksinänsä tässäuniversumissa. 

Ja kun tulee ensimmäinen päivä jolloin ei olekaan niin nätti ilma, niin nämä kaikki sankarit taas jättävät pyöräilyn sikseen. "Kurjilla" ilmoilla on parasta aikaa pyöräillä - tosiaan noiden tötöilijöiden poissaolosta johtuen. 

Vierailija
11/11 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kutsuisin itseäni lomapyöräilijäksi. Haluan kavereideni kanssa ajella rauhassa rinnakkain, jotta voimme jutella helpommin. Jos joku haluaa takaa ohi niin oikokoon ajoradan kautta, tai sitten kilkuttakoon sitä kelloa riittävän kuuluvasti. Jalakulkijoitahan tässä pitäisi syyttää. Ovat yleensä aina tiellä.

Anna mä arvaan, ajatte vielä jalkakäytävällä?

Kiva muuten opettaa lasta pyöräilemään sääntöjä noudattaen ja toiset huomioon ottaen, kun osa aikuisista toimii juuri päinvastoin.