Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö suurperheiden äiteja, jotka koko ajan valittavat kuinka kalliiiksi monta

Vierailija
30.07.2008 |

lasta tulee? Tai kuinka raskasta on kun on monta lasta? Minua tekisi aina mieli sanoa, että no onko pakko tehdä niin monta lasta ettei ole varaa elättää niitä tms?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen sitä mieltä, että tietty ihmistyyppi narisee, oli tilanne mikä tahansa. Toiset taas eivät valita, vaikka olisi aihettakin. En ole esim. koskaan kuullut lestadiolaisperheen valittavan lasten aiheuttamasta rahanmenosta.

Tunnen myös pari äitiä, joille lasten tekeminen on keino välttyä työltä. Kahden-kolmen vuoden välein syntyy lapsi. Perhe elätetään yhteiskunnan tuella. Ja valitetaan!

Vierailija
2/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni yhteiskunta tukee suurperheitä ihan hyvin (lapsilisä) Se tosin on outoa, ettei Kela tunne etuuksia laskiessaan kuin kaksi aikuista ja kaksi (max. kolme) lasta. Esim Kotihoidontuki, max perhekoko 2 aikuista, 2 lasta, työmarkkinatuen lapsikorotukset, max 3 lasta jnejne.

Ihmettelen missä kohtaa yhteiskunta tukee suurperheitä? En ole moista huomannut. Meillä onneksi itse teen työtä kotona ollessani. Mutta hetekn olin kotihoidontuella, eikä se mun mielestä mitään tukemista ole. 390 euroa käteen, 6 lasta. Huimaa=) No, mutta en ole kyllä valittanut. Hyvin ollaan miehen ja mun panostamalla lisä työllä tultu toimeen.

Mun mieletä taas homma menee niin, että lastentekoa koitetaan karsia maksamalla sitä vähemmän tukia mitä enemmän lapsia on. Suurperheitä ei nykyään arvosteta enää yhteiskunnan osalta ainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen sitä mieltä, että tietty ihmistyyppi narisee, oli tilanne mikä tahansa. Toiset taas eivät valita, vaikka olisi aihettakin. En ole esim. koskaan kuullut lestadiolaisperheen valittavan lasten aiheuttamasta rahanmenosta.

Tunnen myös pari äitiä, joille lasten tekeminen on keino välttyä työltä. Kahden-kolmen vuoden välein syntyy lapsi. Perhe elätetään yhteiskunnan tuella. Ja valitetaan!

Salli mun nauraa. Ei yhteiskunnan tuilla paljon ketään elätetä. Vai luulekko niin nykyään monikin?

Vierailija
4/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tähän on nyt tulossa parannus.

Vierailija
5/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni heistä ostaa lastenvaatteet luottokortilla,

toiset taas tekee itse ja käyttää kirppareita

t. ison perheen nuukan äidin tytär

Vierailija
6/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä heillä on yksinoikeus päättää, kuka saa olla väsynyt yms. Jos joku hänen listansa ulkopuolinen sattuu yhdenkin kerran näyttämään väsynyttä tms. ilmettä, niin heti ollaan marisemassa, kuinka sinä aina valitat.

Kai äideilläkin on oikeus ystävyyssuhteisiin eli purkaa tuntojaan edes joskus jonkun kanssa? Jos ap:tä ei kiinnosta kuunnella sitä, niin ei sitten tarvitse olla kyseisen ihmisen ystävä enää.

Minä tosiaan näen oman kokemukseni perusteella vain näitä valittamisesta valittajia, joille ei tunnu kelpaavan mikään. Vaikka pitäisi turpansa kiinni, niin silti muka valittaa, ilmeisesti sitten ilmeellään.

Ja yhdelle tuollaiselle nilkuttaminenkin oli valittamista...

Vierailija
7/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella kuten muillakin Euroopan valtioilla on todellinen ongelma väestön ikääntyminen. Jokainen lapsi tarvitaan tulevaisuuden veronmaksajaksi, joten lapsiperheitä pitäisi kannustaa rahallisestikin tekemään useampi lapsi!

Vierailija
8/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Yhtä kalliiksi kuin 5 lasta voi tulla 2 lasta "hyvällä" kasvatuksella - vaihto-opiilasvuodet ja kielikurssit sekä harrastukset maksavat. Yhteiskunta tarvitsee siivoojien lisäksi myös tulevaisuuden yritysjohtajia :) Huom:Hyvä kasvatus ei välttämättä ole synonyymi kylmille uravanhemmille..

Vierailija
9/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten sillä, jolla on 7 lasta enemmän. Katsokaas kun ihminen ei aina jaksa ja joskus täytyy valittaa edes tänne, jotta jaksaisi edes sen yhden lapsensa kanssa! Ei voi syyllistää yhden tai kahden lasten vanhempia siitä että valittavat; lasten helppous tai vaikeus ei ole lukumäärästä kiinni! Meillä on vain yksi helppo lapsi (syö kaiken mitä nenän eteen laittaa, on yhtä hymyä päivästä toiseen ja nukkuu säännöllisesti) mutta silti JOSKUS pitää huokaista väsymyksestä. Ei se tee kenestäkään kroonista valittajaa!!

Vierailija
10/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valittaa kuinka kalliiksi lapsien elättäminen tulee, kyseessä ei kuitenkaan välttämättä olesiitä ettei olisi varaa heitä elättää. Siinä on aikamoinen ero.

Vierailija
11/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa tai antaa muita tukiaisia/etuuksia. Eli yhteiskunnan pitäisi elättää!!

Vierailija
12/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että joku pieniperheinen ensin valittaa elämisen kalleutta.

T: itsekin suurperhettä kasvattava ja hyvin perheeseen uppoavan rahamäärän hahmottava

Vierailija
13/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt miten suuren panoksen tulevaisuuteen suurperheen vanhemmat antavat? Miten moninkertaisen määrän veromarkkoja tulevat nämä suurperheen vanhempien kasvatit yhteiskunnalle tuomaan? Joten kaiken logiikan mukaan suurperheellisiä pitäisi kiittää isommalla kädellä.

nostaa tai antaa muita tukiaisia/etuuksia. Eli yhteiskunnan pitäisi elättää!!

Vierailija
14/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan elättejä, mikä on valitettavan yleinen ilmiö nykyajan nuorilla. Eli ei mitään takeita että tulee hyviä veronmaksajia.

Vierailija
15/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv nro 7 (lapsia 5, Vanhin jo 16 v, nuorin 2 v)

Vierailija
16/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni yhteiskunta tukee suurperheitä ihan hyvin (lapsilisä) Se tosin on outoa, ettei Kela tunne etuuksia laskiessaan kuin kaksi aikuista ja kaksi (max. kolme) lasta. Esim Kotihoidontuki, max perhekoko 2 aikuista, 2 lasta, työmarkkinatuen lapsikorotukset, max 3 lasta jnejne.

Vierailija
17/21 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan tulee elättää eikä vanhempine itse lapsensa.

Vierailija
18/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä Suomessa tuetaan kohtuullisesti perheitä, mutta esim. lapsilisät eivät ole vielä lähelläkään sitä tasoa, jolta ne laman aikana 90-luvun alussa putosivat. Ja totta, esim päivähoitomaksuja määriteltäessä perheen koululaisia ei huomioida perhekokoon, vaikka perhekoko vaikuttaa huomioitaviin tuloihin.

Olisiko kyseessä vähän sama ilmiö kuin että kahden lapsen äiti saa valittaa, että on rankkaa valvoa sairaiden lasten kanssa tms, mutta kahdeksan lapsen äiti ei, koska "oma vika".

Vierailija
19/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ole mitään takeita. Mutta eikös tolla perusteella sitten pitäisi olla maksamatta kenellekään mitään. Kun voihan sen yksilapsisen perheen ainokaisestakin tulla mielenterveydpotilas, joka koko elämänsä vian syö yhteiskunnan varoja. ELi periaattessa vanhempien pitäisi jo alusta asti MAKSAA lapsestaan, ettei yhteiskunta vaan jäisi miinukselle...

yhteiskunnan elättejä, mikä on valitettavan yleinen ilmiö nykyajan nuorilla. Eli ei mitään takeita että tulee hyviä veronmaksajia.

Vierailija
20/21 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös edelleen sitä mieltä, että harvemmin ne suurperheiden äidit valittaa, paljon useammin se narisija on max kahden lapsen äiti, jolla on niiiiiiin vaikeaa.

Kun se valittajatyyppiä oleva ihminen on sellainen, että on valittanut jo kauan ennen ensimmäisne lapsensa syntymääkään, eikä yleensä sitten viitsi itseään edes sellaiseen tilanteeseen hankkia, ettei se valittaminen välttämättä niin hyvin enää onnistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi