Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut antavat eläimille ihan selkeitä ihmisen nimiä?

Vierailija
23.06.2020 |

En älyä... Aina särähtää korvaan, kun jonkun kissa on vaikkapa Kalle tai koira on öh no vaikka Milla.

MIKSI?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun meillä muilla ei särähdä korvaan. En itse osaa ajatella nimiä erikseen ihmisten ja eläinten niminä. Nimi kuin nimi. Itsellä koirat Leo ja Silja.

Vierailija
2/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olevinaan mukahauskaa. Itse en myöskään pidä siitä, kuten en pidä siitäkään, että ihmislapsille annetaan eläinten nimiä.

Aiheuttaa muuten hämmennystä kun porukka puhuu ihmisnimillä nimetyistä lemmikeistään ja kun minäkään en monesti muista minkä nimisiä lapsia kelläkin on ja minkä nimisiä eläimiä, niin ei aina sitten tiedä, että puhuuko se ihminen lapsesta vai lemmikistä, ellei sitten jutun sisältö anna jotain viitteitä siitä. Tai puhuuko esim. lemmikistä vai puolisosta.

Tosin on mullakin yksi eläin jolla on ihmisen nimi, joten hmm. Tällä tosin on ihmisen nimi koska on kodinvaihtaja, en ole siis itse nimennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lemmikille voi antaa minkä nimen haluaa. Meilläkin on lemmikeillä ihmisten nimet, tosin ulkomaiset semmoset.

Vierailija
4/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Tessut, Ressut ja Nipat on niin nähty.

Vierailija
5/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hitto mitään väliä, ei. Ole nipottava ihminen, teitä on liikaa.

Vierailija
6/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisen nimellä eläimensä nimeävä pitää sitä nimeä hassuna. On se vähän loukkaavaa.

Vierailija
7/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Milla on enempi koiran nimi. Tiesin jo lapsuudessa Milla-koiran (oikeastaan kaksi) 70-luvulla. Ei silloin ollut Milla-ihmisiä ainakaan paljoa (ei ollut kalenterissakasn). Sitten kun kuulun Milla-nimen ihmisellä tuntui oudolle, kouralla se oli totuttu kuulemaan.

Vierailija
8/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme koiramme kanssa koura-koulussa. Ihmettelimme tätä keskenämme myös: vain kahdella kouralla oli ei-ihmisen nimi.

Vierailija
9/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihana jos olisi kissa nimeltä Pentti. Semmoinen juro löllykkä joka kuitenkin tykkäisi rapsuttelusta ja tulisi viereen kyhnyttämään kylmällä. Hiipisi syliin kun on juroudestaan huolimatta niin hellyydenkipeä.

Vierailija
10/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin. Raskausaikana minulla oli tytölle varattuna aivan ihana nimi johon olin tykästynyt, mutta koska lapsi oli poika, annoin kyseisen nimen myöhemmin sitten koiralle. Miten paljon tämä sinua harmittaa ja elämääsi vaikuttaa?

Vierailija
11/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmisen nimellä eläimensä nimeävä pitää sitä nimeä hassuna. On se vähän loukkaavaa.

Kaikesta sitä voikin loukkaantua. Eiköhän useimmat ihmiset pidä siitä nimestä jolla omat lemmikkinsä nimeää. Lemmikin nimeä kuitenkin pitää päivittäin käyttää, useita vuosia.

Meillä on kissat nimeltä Leena ja Sirpa. Ei mitenkään vitsimielessä, ne nyt vain tuntuivat sopivilta.

Vierailija
12/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Tessut, Ressut ja Nipat on niin nähty.

Kuvittelet tosissasi, että vaihtoehdot ovat Musti vs. Kalle??? :DDD Miksi ei vaikkapa Falco?? Fedor?? Dallas?? Dasko??

Kivoja nimiä LEMMIKILLE. Sellaisia, jotka olisivat ihmisellä ihan naurettavia, mutta lemmikille tosi sopivia.

Ap

Vierailija
13/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin murheet siitä, miten ihmiset omat perheenjäsenensä nimeävät. Joku trauma? - oma nimesi on mansikki tai polle?

Vierailija
14/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää enempi miksi jotkut ihmiset antavat lastensa nimeksi ihan selvän eläimen nimen, esim. Pyry.

Vierailija
15/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kauheimmat koirannimet ovat ne yleisimmät joita tyyliin joka toisella koiralla on, Remu, Rocky jne, niin mielikuvituksetonta kuin olla voi.

Ihmismäiset nimet ovat oikeati hauskoja ja persoonallisia eläimillä, ei ilkeällä tavalla hauskoja vaan niin että eläimeen ihastuu jopa helpommin jos on vaikka Antero tai Juha.

Vierailija
16/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissat nimeltä Leena ja Sirpa. Ei mitenkään vitsimielessä, ne nyt vain tuntuivat sopivilta.

:DDDDDD Järkyt nimet.

Vierailija
17/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, ärsyttävä trendi. "Tässä on meidän Olli-koira ja Iida-kissa. Ja tässä lapsemme Pontus ja Korianteri"

.....

Vierailija
18/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hauskaa, että suurin osa "ihmisen nimellä" nimetyn koirani kaimoista on sitä nuorempia.

Vierailija
19/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyihmiset ovat itsekkäitä. Ajattelevat vaan itseään. Minusta nimi kuulostaa hyvälle. Miltä se kuulostaa naapurista, että teidän kissalla on sama nimi kuin hänellä?

Tai miltä se sinusta tuntuisi, jos naapuri perhe nimeäsi lemmikki rottansa teidän lasten nimillä? Koska olen aina halunnut nimetä tyttäreni ”Venlaksi”. Kun en saanut tytärtä, niin annoin sen nimen lempi rotalleni. Se muuten näyttää ihan Venlalta.

Vierailija
20/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lemmikeillä pitäisi olla eri nimet?