Selän takia sairaseläkkeellä oleva mies rakentaa
Kommentit (93)
Ei muuta kuin vakuutusyhtiölle tms.ilmoitus. Itse ilmottaisin KELAlle.
Kyllä sitä jotain voi tehdä kipuja kuunnellen, hitaasti ja taukoja ottaen.
Selän takia on muuten melkein mahdottomuus päästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kelalla nauraisivat paskaisesti, kun asioista mitään tietämätön yrittää tehdä "ilmiannon". Kelahan on näet tutkinut tapauksen ennen kuin on mitään sairaseläkettä myöntänyt. Ja heille ei ihan mikä tahansa sepustus mene läpi.
No jos otan kuvia kun rakentelee mökkiään. Eikö se riittävä todistus.
Todennäköisemmin syy on jossain muualla kuin selässä, mutta mies ei halua kaltaisellesi kyttääjäjuoruajalle sitä kertoa. Syystä.
Miksi mt syistä eläkkeellä oleva nuori ihminen matkustaa ja kulkee muutoinkin normaalisti kaikkialla paitsi töissä?
Ei kai se sitä tarkoita että elämä pitää lopettaa? Kyllähan askareita voi edelleen tehdä omaa terveyttä kuunnellen.
Miksi noin ei saisi tehdä? Istumisestahan se pitäisi ennemmin ilmiantaa, jos jostakin...
Itsellänikin on selkä ja olkapäät pskana, mutta kyllä minä ainakin voin tehdä kaikenlaista kunhan teen vähän kerrassaan ja omaan tahtiini. Mikään yhden ja saman toistaminen tai vaikka pitkään istuminen ei käy, mutta sen sijaan jaloillani voin olla koko päivän ihan ongelmitta ja siirtää vaikka halkopinon toiseen kohtaan.
Ehkä voisit miettiä asiaa vielä vähän lisää kuin asennoitua negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelalla nauraisivat paskaisesti, kun asioista mitään tietämätön yrittää tehdä "ilmiannon". Kelahan on näet tutkinut tapauksen ennen kuin on mitään sairaseläkettä myöntänyt. Ja heille ei ihan mikä tahansa sepustus mene läpi.
Työkyvyttömyyseläkkeet maksaa usein joku muu taho kuin Kela. Kelaa ei kiinnosta toisten yhtiöiden asiat.
Vierailija kirjoitti:
No jos otan kuvia kun rakentelee mökkiään. Eikö se riittävä todistus.
On. Sillä todistat aukottomasti sen, että olet muiden tekemisiä kyttäävä juorueukko, jolla ei ole omaa elämää.
Onkohan AP ja muut hengenheimolaisensa koskaan olleet töissä? Töissä kun asia on vähän niin että pitää tehdä töitä. Mutta jos itselleen rakentaa mökkiä niin sitä voi tehdä juuri sillä tavalla ja siihen tahtiin kuin itselle ja vaikka omalle selälle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Kateuskin on sairaus.
Jos sen takia pääsisi eläkkeelle, suurin osa palstamammoista olisi eläkeläisiä. Olisi ainakin hiljaista kun työkyvyttömyyseläkkeellä ei kuulemma saa tehdä mitään😁
Ei se liike, mutta jos ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Omasta nuoruudesta muistan erään ihmisen joka vammautui niin. Käytännössä käveli koko hereillä olo aikansa, koska kivut alkoi paikallaan ollessa. Hän pääsi eläkkeelle selän takia. Olen myös ollut suhteessa selkävikaisen kanssa. Paikallaan olo oli tuskaa, mutta rakennushommat sujui hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se liike, mutta jos ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Omasta nuoruudesta muistan erään ihmisen joka vammautui niin. Käytännössä käveli koko hereillä olo aikansa, koska kivut alkoi paikallaan ollessa. Hän pääsi eläkkeelle selän takia. Olen myös ollut suhteessa selkävikaisen kanssa. Paikallaan olo oli tuskaa, mutta rakennushommat sujui hyvin.
Mutta miksei silloin yhtä hyvin voisi tehdä töitä, joissa koko ajan liikkeessä?
Kyllä voi. Liikunta voi tehdä hyvääkin selkävaivaiselle, mutta esim. istumatyö aiheuttaa helvetilliset kivut. Riippuu täysin siitä, millainen vaiva on kyseessä.