Onko yleisempää että nainen vai mies määrää suhteessa?
Enkä kaipaa nyt mitään "meillä sovitaan kaikki yhdessä" kommentteja. Olen itse huomannut, että yleensä toinen ohjaa paattia ja toinen myötäilee. Eri asioissa voi olla eri pomo, mutta usein suhteessa on se yksi joka määrittää millainen suhde on ja mitä tehdään. En tarkoita siis mitään alistamista ja tyranniaa vaan ihan vain sitä että yleensä joku johtaa. Uudessa suhteessani mies haluaa olla pomo ja se tuntuu oudolta, koska tuntuu että yleensä suomalaisessa suhteessa nainen määrää kaapin paikan ja tämä on ollut itsellenikin tyypillistä aiemmissa suhteissa. Miten teillä muilla menee nämä?
Kommentit (29)
Mitä te päätätte ja määräätte yleensä?
Vierailija kirjoitti:
Mies johtaa tässä suhteessa. Aiemmissa suhteissa johdin minä, eikä se sopinut minulle. Minulla on taipumus uupua siihen kaiken päättämiseen, ja viihdyn paremmin suhteessa jossa toinen johtaa.
Minäkään en tarkoita tyranniaa, vaan hienovaraista suunnan ohjausta.
Tämän takia pomot työpaikoilla ovat miehiä.
En ole törmännyt yhteenkään perheeseen, jossa mies ei olisi se "tossukka". Kyllä kaikki jo häiden suunnittelusta ja toteutuksesta alkaen jää naisen harteille.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se minä olin. Otin miehen ja jätin miehen.
Nyt olen tavannut miehen joka selvästi odottaa että otan ohjat käsiini. No sitä ei tule tapahtumaan. Mikäli mies ei osaa olla mies niin saa olla puolestani.Minä en ole mikään päättämään hänen elämästään eikä hän minun.
Ohjailemaan en rupea.
Ajatustenlukijaa odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä te päätätte ja määräätte yleensä?
Ei kukaan varsinaisesti mitään määrää, mutta päätöksiä on tehtävä joka päivä. Mitä lapsille päälle päiväkotiin tai kouluun, mitä syödään tällä viikolla, kuka vie Matin harkkoihin ja Liisan soittotunnille, mitä tehdään viikonloppuna jne
Minä naisena meillä. Kun lapsia on ja arkea pitää pyörittää. Arki vaatii aikatauluttamista ja suunnittelua.
Riippuu meillä määrättävästä asiasta. Kaikesta voidaan keskustella, mutta vaikkapa nyt autoon liittyvistä asioista mies sanoo lopullisen sanan. Jos taas keskustelemme siitä, että millainen taulu olohuoneeseen hakitaan, niin päätös jää lopullisesti kyllä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena meillä. Kun lapsia on ja arkea pitää pyörittää. Arki vaatii aikatauluttamista ja suunnittelua.
Tähän juurikin väsyin. Tajusin että alusta alkaen homma oli väärin eli minä määräsin kaikesta ja mies lampsi perässäni. Nuoruuden lasit silmillä en sitä tajunnut, olihan hän ensimmäinen oikea kumppani.
Vikaa oli siis syltyssä ja syltyn tekijässä. Tästä oppineena kuitenkin, mikäli kiinnostus yhteisiin asiohin puuttuu niin ei sitä myöhemminkään löydy. Se on se kuuluisa kivireki.
Joku kommentoijia antoi esimerkin toimitusjohtajasta ja hallituksen puheenjohtajasta. Tuo on oiva esimerkki hyvästä yhteistyöstä.
-14
Meillä nainen päättää ne asiat jotka enemmän häntä kiinnostaa (yleensä pienemmät ja arkipäiväiset asiat), minä sitten suuremmat linjat. Ollaankin naurettu, että vaimo on meidän perheen toimitusjohtaja ja minä olen hallituksen puheenjohtaja. Hyvin on toiminut. :)