Vttu stananprkleen helsinkiläiset paviaanipyöräilijät!
Meinasin jäädä alle, kun varovasti kävelin bussipysäkille (pyörätie oli pakko ylittää).
Onko sitä cykkeliä pakko ajaa kuin kana, jolta on leikatyi pää irti??????? Ei 90 luvulla ollut tällaista 'pyöräilykulttuuria'
Anteeksi tunteenpurkaus.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile joskus huviksesi ajaa niillä ääliöjalankulkijoiden terrorisoimilla muka-pyöräteillä. Voi olla avartava kokemus.
Muka-pyörätie = kapea jalkakäytävä, jalankulkijoita pomppii kulman takaa ja kerrostalojen ulko-ovista. Pysyisivät kotonaan että fillaristi voisi kaahata ihan hulluna.
Huvittavia olisivat jolleivat olisi vaarallisia, ne sukkahousut isoilla miehillä ja muovipotta päässä niin ollaan heti supermanin ja Lance Armstrongin välimuotoja ja haavoittumattomia. Nyt on näkynyt että on paidoissa paljon sponsorilogoja. Sponssaako Continentalit ja muut isot firmat tosiaan jotain työmatkapyöräilijöitä vai ostavatko nämä pellet ihan omalla rahalla niitä logoja täynnä olevia vaatteita että näyttäisivät urheilijoilta? Säälittävää.
Minua huvittaa se, että kadut on autoista tyhjinä, kiitos Sinnemäen, mutta pyöräilijät ajaa jalkakäytävillä.
Jos onnettomuus kaikesta huolimatta tapahtuu, niin nykylainsäädännön mukaan pyöräilijä on päävastuussa. Sama juttu kuin autoilijoidenkin suhteen; isompi objekti väistää. Eli pyöräilijä joka törmää jalankulkijaan on aina syyllinen ja korvausvastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile joskus huviksesi ajaa niillä ääliöjalankulkijoiden terrorisoimilla muka-pyöräteillä. Voi olla avartava kokemus.
Olen molempien liikkumistapojen kokemusasiantuntija. Tiedän, että jalankulkijoista löytyy enemmän vaarallisia tapauksia.
Tämä on totta. Tiellä, jossa saa sekä pyöräillä että kävellä, eikä näitä ole erotettu viivalla, sattuu ja tapahtuu. Omat suosikkini väärän aiheuttajista ovat äkkipysähdys keskelle tietä ja en tiedä mihin menisin, joten seilaan tietä puolelta toiselle.
Juh juhjuh juh jurtsantaa, apinoita naurattaa!
Aina voi muuttaa vaikka Pihtiputaalle. Siellä et ehkä joudu ylittelemään pyöräteitä bussipysäkille päästäksesi.
Eutanasia ilmaiseksi työmatkapyöräilijöille! Nyt heti!
Miksei ne vaan voi pysyä siellä autotiellä. Ja ajavat täysillä jossain keskustassakin jalankulkijoiden seassa, vauhtihan pitäisi ehdottomasti sopeuttaa kävelyvauhtiin.
Vihaan pyöräilijöitä.
Mä olen rauhallinen työmatkapyöräilijä, mutta tunnistan tuon sukkahousufillaroijatyypin. He ovat tosi vaarallisia muillekin, rauhallisemmille pyöräilijöille. Koko ajan ilmeisesti tavoitellaan jotain omaa enkkaa, joka matka on treeni, joka vedetään täysillä. Ikä yleensä n. 40-65. En tiedä, mikä tarina tuossa on taustalla. Peitto ei taida pahemmin heilua, joten pyöräily on jonkinlainen korvike. Olen kuullut, että vastaavia keski-ikäisiä äijiä on myös uimahalleissa häiriköimässä.
Toisaalta on kyllä niinkin, että kevyen liikenteen väylillä osa jalankulkijoista käyttäytyy tosi huonosti. Hyvin pienten lasten annetaan viipottaa ympäriinsä vilkkaillakin väylillä. Osa kulkee keskellä tietä, puhuu puhelimeen tai kuuntelee musiikkia, eli ei reagoi kelloon. Osalla voi olla jopa 7 pientä koiraa ja kaikkien talutushihnat menee myös pyörätien poikki. Pahin oli, kun ajoin alamäkeä (onneksi rauhallisesti), keskellä tietä makasi pieni, ehkä 1-vuotias tyttö. Häntä hiukan vanhempi poika hyppeli siinä vieressä. Äiti oli vähän matkan päässä puhelimeensa uppoutuneena. Sanoin äidille, ettei kevyen liikenteen väylä ole mikään leikkipaikka, näkyvyys on huono ja osa ajaa tosi kovaa. Sain haistattelut palkinnoksi.
Se periaate, että menee niin että muutkin pääsee ja mahtuu, on minusta oikein hyvä. Valitettavasti sitä ei aina noudateta.
Niin samaa mieltä. Urpot. Ennen muinoin noita sukkahousukiitäjiä näki lähinnä maanteiden reunoilla, nyt vedetään kaupunkiliikenteen seassa minipeppu heiluen. Ehkä vastenmielisin miesryhmä jonka teidän. Ihan kuin järjen valo olisi täysin sammunut päästä, eikä peililasien takaa välity mitään muuta ajatusta kuin ”...pakko päästä kovempaa...”. Menkää saatana tehtailemaan niitä ketään kiinnostamattomia henkilökohtaisia ennätyksiänne jonnekin sorakuopille!
Sä pelle varot pyörätiellä. Katsot molempiin suuntiin, kyllä sä osaat.
Olen molempien liikkumistapojen kokemusasiantuntija. Tiedän, että jalankulkijoista löytyy enemmän vaarallisia tapauksia.