Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako sushipalaa Japanissa yleensä syödään kerralla? Kyse naisten painosta

Vierailija
23.06.2020 |

Tässä jutussa neuvotaan että japanilaiset naiset pysyy hoikkana mm. syömällä sushia. En vain oikein usko että se joku 8-12 palaa mitä täällä mätetään kerralla on Japanilaisnaiselle normaali annos. Mutta mikä on? Olisiko joku kaksi palaa?

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/c93b05a4-c3f5-4327-b1e9-69c6a3aa6441

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuitte siihen ainoaan kohtaan, mikä ei juuri laihduta. Yksikään tuntemani japanilainen ei syö sushia kovinkaan usein. Ei suomalainenkaan syö karjalanpaistia, poronkäristystä tai kalakukkoa useita kertoja viikossa.

Vierailija
2/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expatti kirjoitti:

Tartuitte siihen ainoaan kohtaan, mikä ei juuri laihduta. Yksikään tuntemani japanilainen ei syö sushia kovinkaan usein. Ei suomalainenkaan syö karjalanpaistia, poronkäristystä tai kalakukkoa useita kertoja viikossa.

Välillä syö, mutta toisin kuin sushi, ne on ihan  oikeasti hyvän makuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata! Kuka syö raakaa kalaa?

Vierailija
4/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raaka kala, paha pala" sanoi Mato-Alli aikoinaan, kun kansaa lapamatojen vaaroista valisti.

Vierailija
5/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, ei ole kaksi palaa. Tosi ison osan tekee se, että kaikki ruoka syödään puikoilla joka on todella hidasta, aivot rekisteröivät kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Japanissa 14 vuotta asuneena en myöskään allekirjoita sitä, että paikalliset söisivät sushia kovinkaan usein.

Laihduin itse tuon Japanissa asumisen aikana 23kg, ja väitän etten vahtinut syömisiäni tai syönyt kuin lintu. Eikä niin tehneet japanilaiset naisetkaan, mut kokeileppa syödä muutama vuosi keitotkin puikoilla. Syö pelkästään puhtaita raaka-aineita. Paljon kalaa ja proteiinia.

Vierailija
6/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutamia japanilaisia ystäviä. He syövät hyvin pieniä paloja, itseasiassa suikaleita, yleensä grillattua lihaa tai kalaa  ja juo paljon vihreää teetä. Mielestäni japanilaisten lihansyöntiä vähätellään. Japanilaiset syövät aika paljon lihaa  ja paljon vähemmän riisiä kuin kerrotaan. Sitä syödään toki mutta siis määrältään vähemmän. Misokeittoa.

Vierailija
7/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, ei ole kaksi palaa. Tosi ison osan tekee se, että kaikki ruoka syödään puikoilla joka on todella hidasta, aivot rekisteröivät kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Japanissa 14 vuotta asuneena en myöskään allekirjoita sitä, että paikalliset söisivät sushia kovinkaan usein.

Laihduin itse tuon Japanissa asumisen aikana 23kg, ja väitän etten vahtinut syömisiäni tai syönyt kuin lintu. Eikä niin tehneet japanilaiset naisetkaan, mut kokeileppa syödä muutama vuosi keitotkin puikoilla. Syö pelkästään puhtaita raaka-aineita. Paljon kalaa ja proteiinia.

No mutta paljonko japanilainen nainen syö sushia kerralla silloin harvoin kun syö sitä? Se minua nyt lähinnä kiinnostaa. En edes ole laihduttamassa, kiinnostaa vaan mikä on normaali annos tuolla.

Vierailija
8/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, ei ole kaksi palaa. Tosi ison osan tekee se, että kaikki ruoka syödään puikoilla joka on todella hidasta

Oho. Luulin, että puikoilla syöminen on hidasta vain, koska sitä ei kunnolla osaa. Onko se siis hankalaa myös japanilaisille!

Vierailija
9/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raaka kala, paha pala" sanoi Mato-Alli aikoinaan, kun kansaa lapamatojen vaaroista valisti.

Merikalassa ei ole lapamatoja.

Vierailija
10/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sushi mitenkään erityisen kaloripitoista ole. 12 suupalassa on varmasti vähemmän kaloreita kuin annoksessa makaronilaatikkoa. Kalaa, riisiä ja kasviksia, lisänä inkivääriä ja jotain wasabin tapaista. Riisissä on hiilareita, mutta ei sitä kovin suurtaa määrää 12 palasta tule. Mikä muu siinä muka lihottaa?

Vierailija
11/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No googletin, se soija tietty lisää kaloreita ja onhan noissa kalaversioissa suolaa paljon. Itse en voi sitä soijaa syödä, joten mulla jää se kokonaan pois.

Vierailija
12/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni, mutta kaikissa susheissa ei ole raakaa kalaa eikä muutakaan raakaa. Voit ihan tilata sushia vaikka kurkulla tai paistetulla kananmunalla. Kannattaa joskus kokeilla. Olisihan se harmi jos ennakkoluulojen takia jäisi tutustumatta johonkin mistä tykkääkin paljon. Oma suosikkini on avokadosushi.

Vierailija
13/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisessä kahdeksan palan sushilounaassa on noin 470 kaloria. Tavanomaisissa lounasannoksissa on 500-600, jos kohtuullisesti syö. Tiedot keräsin eri lähteistä googlettelemalla, löydätte näitä itsekin.

Vierailija
14/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne edes syö sitä kovin usein.

Vierailija
15/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen löytyi.

Calories in Sushi Roll

Sushi TypesCalories per Item

Kappa Maki (Cucumber roll)34.5 kcal

Kanpyo Maki (Dried gourd roll)55 kcal

Tekka Maki (Tuna Roll)49.0 kcal

Western Style Sushi: Calories

Type of SushiCalories per Item

Boston Roll (Poached shrimp, avocado, cucumber)30 kcal

California Roll (crab, avocado, cucumber)26 kcal

Dragon Roll (eel, avocado, cucumber)73 kcal

Philadelphia Roll (Philadelphia cream cheese, salmon, cucumber)72 kcal

Rainbow roll (halibut, red snapper, tuna, avocado)46 kcal

Salmon Avocado Roll (salmon, avocado)39 kcal

Spicy Scallop Roll (scallop, cucumber, scallions)50 kcal

Spicy Shrimp Roll (shrimp poached, cucumber, scallions)49 kcal

Spicy Tuna Roll (spicy tuna, cucumber)51 kcal

Spicy Yellowtail Roll (soft shell crab tempura)59 kcal

Tempura Roll (shrimp tempura)60 kcal

Tijuana Roll (yellowtail, jalapeno pepper)31 kcal

Tuna Avocado Roll (tuna, avocado)40 kcal

Vierailija
16/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta paljonko japanilainen nainen syö sushia kerralla silloin harvoin kun syö sitä? Se minua nyt lähinnä kiinnostaa. En edes ole laihduttamassa, kiinnostaa vaan mikä on normaali annos tuolla.

No en nyt kytännyt ystävieni annoksia, mutta ravintoloissa valmiit sushiannokset olivat keskimäärin sen 8 palaa ja junmai sake virtasi.

Kahden ihmisen lautanen oli 18-20 palaa ravintolasta riippuen.

Osassa tehtiin sushi pöytien vieressä.

Vierailija
17/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sushi mitenkään erityisen kaloripitoista ole. 12 suupalassa on varmasti vähemmän kaloreita kuin annoksessa makaronilaatikkoa. Kalaa, riisiä ja kasviksia, lisänä inkivääriä ja jotain wasabin tapaista. Riisissä on hiilareita, mutta ei sitä kovin suurtaa määrää 12 palasta tule. Mikä muu siinä muka lihottaa?

Tässä sanotaan että kahdeksan palaa on n. 470 kcal. Että ei tuo nyt mitään kevyttäkään jos sen 12 palaa syö.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015113020752110

Makaroonilaatikko ketsupilla voi olla kevyempää.

Vierailija
18/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt kyllä allekirjoita tätä ollenkaan. Mä syön aika paljon puikoilla, mutta en ole tietenkään niin näppärä kuin jatkuvasti puikoilla syövä ihminen, mutta pystyn kyllä syömään nopeastikin.

Vierailija
19/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, graavilohi on kauhistus

Vierailija
20/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt kyllä allekirjoita tätä ollenkaan. Mä syön aika paljon puikoilla, mutta en ole tietenkään niin näppärä kuin jatkuvasti puikoilla syövä ihminen, mutta pystyn kyllä syömään nopeastikin.

Jos nyt vertaat länsimaiseen lusikalla lapioimiseen niin kyllä, on hidasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi