Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä että joku läheisenne kuolee?

Vierailija
22.06.2020 |

Minulla on melkein joka päivä mielessä, että mitä jos joku läheinen kuolee. Millä näistä ajatuksist oikein pääsisi eroon? Varsinkin iltaisin, kun on yksin ja on aikaa miettiä, alkaa toden teolla ahdistaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Moni on jo kuollutkin, ja olen oppinut että aina siitä selviää, ja sille ei voi mitään että elämään kuuluu myös kuolema. Joten miksi taistella tuuliimyllyjä vastaan, kun voittaa ei voi?

Vierailija
2/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kuoleman mahdollisuus joskus pelottaa.

On liipannut läheltä muutaman kerran.

Vahemmat ovat vanhoja, olen valmistautunut asiaan, mutta ei pelota luonnollinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä moni on jo kuollut, ja jäljellä on vain yksinäisyys ja tyhjyys.

Vierailija
4/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pahastikin samoja mietteitä täällä.

Vierailija
5/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä yksinäisyyttä minäkin pelkään. Muutama läheinen on jo kuollut ja nyt vaan pelkään että ne vähäiset loputkin kuolevat ja minä jään yksin. Ap

Vierailija
6/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä yksinäisyyttä minäkin pelkään. Muutama läheinen on jo kuollut ja nyt vaan pelkään että ne vähäiset loputkin kuolevat ja minä jään yksin. Ap

No minä olen tuossa tilanteessa. En osaa sanoa lohdutuksen sanoja, sillä itsekin vielä sulattelen tätä.

Vierailija
7/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele, elä!

Vierailija
8/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa ajatus siitä, että jossain vaiheessa toinenkin vanhemmistani kuolee. En haluaisi edes ajatella sellaista tilannetta, että molemmat vanhemmat ovat kuolleet, olen kuitenkin vasta 29. Toinen vanhemmistani kuoli kun olin lapsi.

Vierailija
9/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan koko ajan. Tämä.pelko vie mielenterveyteni. Jatkunut lapsuudesta asti.

Vierailija
10/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kaikki jotka on syntyneet myös kuolevat.

Paras alkaa vaan varautua.

Vierailija
11/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista hieman pelätä kuolemaa, mutta jos tuollaiset ajatukset ovat päivittäisiä, kannattaa hankkia joko tekemistä, jotta saa muuta ajateltavaa tai terapiaa, jos tekeminen ei auta. Jatkuva kuoleman ajattelu ei ole tervettä. 

Vierailija
12/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN ne läheiset joka tapauksessa joku päivä kuolevat, pitää elämä käyttää elämiseen eikä kuoleman vatvomiseen. Satunnainen kuoleman ajattelu on luonnollista, mutta jatkuva vatvominen vain estää nauttimasta niistä hetkistä, joita meille on niiden läheisten kanssa jäljellä. 

Vierailija
13/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pelkäänpä että itse kuolen ensin. Toinen vanhempi jo kuollut ja toinen tietysti iän puolesta myös vaaravyöhykkeessä. Meitä vaan on niin pieni lähipiiri, yksi vanhempi, yksi sisarus, minä ja avokki, ei lapsia ja korkeintaan muutama serkku.

Vierailija
14/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Välillä tuo ajatus tulee mieleen.

Vaikka tutustuisikin uusiin ihmisiin ja ystävystyisi hyviksi ystäviksi. Eivät he kuitenkaan korvaa sitä aukkoa, joita kuolema on vienyt hautaan. Jokainen on uniikki-ihminen.

Vierailija
15/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lapsilleni tapahtuvan jotain. Itse olen periaatteessa ns. seuraava, kaikki muut ovat kuolleet.

Vierailija
16/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Kaikki jotka on syntyneet myös kuolevat.

Paras alkaa vaan varautua.

Vinkkejä varautumiseen?

Vierailija
17/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lapsilleni tapahtuvan jotain. Itse olen periaatteessa ns. seuraava, kaikki muut ovat kuolleet.

Tämä elämä on niin julmaa ja rajallista. Joskus 45 ikävuoden jälkeen oman elämän rajallisuuden kunnolla tajuaa ja nyt 50+ ikäisenä oikein miettii, että hei, 15 vuoden päästä olen seitsemänkymppinen, itsellä niitä sairauksia, sukulaisilla noita, minkä ikäisenä se ukki/mummi kuolikaan jne.

Vierailija
18/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että kuolen ennenkuin lapseni ovat selvinneet omilleen. Sydänvika, johon äitini kuoli kun olin nuori, sama sairaus.

Vierailija
19/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea voi tapahtua. Elämää ei voi elää ollen ikäänkuin hälytysvuorossa koko ajan. Eikä elämää voi hallita. Jos käyttää elämänsä siihen, että varautuu toisen kuolemaan, niin hukkaan menee. Sun varuillaan olo ei estä asioita tapahtumasta, se estää vaan sua elämästä elämääsi. Itse en haluaisi, että yksikään rakkaistani hissuttelisi ja hukkaisi elämäänsä mua pohtimalla, kamala ajatus.

Vierailija
20/32 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin kuolema pelottaa jossain määrin, koska hän on ainoita henkilöitä, jonka seurassa viihdyn.

Toinen vanhempi on ollut kohta 20 vuotta jatkoajalla, joten äkillinenkään kuolema ei yllättäisi.

Isovanhemmat on olleet jo vuosia niin huonossa kunnossa, että siellä suunnalla kuolema on vain ajan kysymys ja jossain määrin jopa toivottava asia, jotta kärsimykset päättyisivät.

Muutama kuoleman tapaus on ollut lähipiirissä, mutta ne ovat olleet paljon helpompia asioita käsitellä moneen muuhun elämässäni tapahtuneeseen asiaan verrattuna.