Sain unilääkkeet ja kävelin yöllä parvekkeelle, onko normaalia?
Heräsin siihen että nojasin parvekkeen kaiteeseen. Säpsähdin hereille nojaten kaiteeseen. Lääke on Stilnoct ja tarkoitettu nukahtamislääkkeeksi. Voiko ihminen vahingoittaa itseään tai toimia tapojensa vastaisesti tuon lääkkeen vaikutuksen alaisena? Esim. Henkilö joka ei ole itsetuhoinen, viilt äi si itseään tai hyppäsi parvekkeelta tms.?
Kommentit (14)
Joillekin tulee tuollaista. Ole varovainen.
Tietysti unissakävelijä voi vahingoittaa itseään vakavastikin. Parempi keskustella lääkärin kanssa ennen lääkkeen käytön jatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ovi kiinni?
Oli, muttei lukossa. Nyt otin varalta koko kahvan irti. Ap
Minulla ei Stilnoct aiheuta mitään, mutta olen kuullut että voi aiheuttaa esim. sekavuutta tai unissakävelyä.
Ei taida sopia sulle. Ihan tavallinen sivuvaikutus, mutta en itse uskaltaisi syödä jos moista kokisin. Lääkkeen vaikutusta et pysty tietoisesti hallitsemaan eli voi olla, että sen vaikutuksen alaisena teet vahingollisia asioita.
Mä kokeilin samaa lääkettä joskus. Näin, miten huonekalut kävelivät ympäri huonetta. Olin puhunut puhelimessa, mutten muistanut mitään koko puhelusta. Näin yöllä mieheni asunnossa, vaikka hän oli 200km päässä.
Ei koskaan enää...
Ehkä sä tykkkäät käydä valveilla olllessasi sielllä. Tärkeä paikka. Olet utelias ja tykkkäät tarkkailla ihmisiä?
Unissakävely on tsolpideemin tunnettu sivuvaikutus. Siitä on jopa tehty yksi Simpsonien jakso, Homer käyttää Tombien-nimistä lääkettä (jenkeissä myydään nimellä Ambien).
Sun ei varmaankaan kannata jatkaa sitä lääkettä, jos tuollaista tapahtuu. Tai ainakin sun pitää keskustella lääkärin kanssa.
Olen lukenut, että tuollaista voi joillekin tulla. Olen käyttänyt samantapaista lääkettä, mutta en ole koskaan saanut siitä mitään outoja sivuvaikutuksia. Jotkut saavat tuollaisia sivuvaikutuksia.
Mulla on samantapaisia kokemuksia tuosta lääkkeestä. Kerran näin itseni kutomassa mattoa väärin päin katossa ja kerran jotenkin havahduin otettuani tuon lääkkeen, että kävelen ulkona kadulla. Yhtäkkiä vain kävin pohtimaan, että olenko todella siellä ulkona ja mitä oikein teen siellä. En muistanut yhtään miksi olin siellä ja minne olin muka menossa. Palasin sitten kotiin ja laukku oli olallani vielä herätessäni. Aamulla sitten ihmettelin sitä laukun sisältöä. Siellä oli esineitä, joita en muista sinne laittaneeni ja ne oli aika outoja. No joo, en enää tuon seikkailun jälkeen ottanut tuota lääkettä.
Ex söi jotain nukahtamislääkkeitä, ja kyllä veikkaan että olisi voinut tappaa itsensä ja minut siinä sivussa, kun kamiinaan piti laittaa tokkurassa puita, ja myös autoni avaimet poltti.
Ja voi että oli raivostuttava jos heräsi, tsi siis "heräsi" kun ei oikein kontaktia saanut ja oli ihan sekopäinen.