Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä pistää ärsyttämään yrittäjien ainainen itsensä korostaminen, ruikuttaminen ja tukien aneleminen

Vierailija
22.06.2020 |

Kuinka monta firmaa sitten kaatuikaan lopulta koronakriiisin takia? Taisi olla Stefun firma ainoa eikä sekään kaatunut koronan takia!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratiaa on kevennetty ja on aika minimissään nykyään. Tuo nostettiin joskus esille ja siihen tartuttiin ja monta helpottavaa on keksitty. Tosin verottaja osaa kyl välillä ottaa takaskelia sulkemalla tietojärjestelmät ettei saakkaan raportit lähetettyä.

Nyt voisi enemmänkin tarttua siihen ongelmaan että on käsiä joka suunnassa rahan perään, kaiken maailman maksuja ja kerjääjiä sekä valtasti epäselvyyttä vakuutuksissa. Tosilla kuluu hirveästi ylimääräistä rahaa tommosiin turhiin. Mutmut kylhän yrittäjä osaa sanoa ei kun kirjanpitäjä huomauttaa mutta joskus ei kuitenkaan onnistu.

Vierailija
62/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä niin toivon yhteiskuntaa jossa ihan kaikki saa ryhtyä yrittämisen ihanuuteen, koska muuta mallia ei työmarkkinoilla ole tarjolla. Poistuu tämäkin kahtiajako ja ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[qiuiuote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta se yrittäjä maksaa jokaiselle työntekijälle palkan.

Jos ei olis sitä yrittäjää, ei olisi sinullakaan työpaikkaa, eikä eläkettä tulevaisuudessa.

Mikä helvetin kateus Suomessa on yrittäjiä kohtaan, kun katsoo Eurooppaa siellä on runsaasti pieiniä yksityisyrittäjiä, eikä niitä kukaan kahdehdi sen kummemmin.

Se on siellä ihan normalia. Suomessa kun joku ryhtyy pienyrittäjäksi häntä haukutaan ja nimitellään ja kadehtitaan ja ivataan ja pilkataan.

Tämä on todella sarvikuonojen maa, en yhtään ihmettele täältä yrittäjät muutta Viroon ja muualle ja se on ihan oikein, eipä ole ivaajilla enää niitäkään työpaikkoja!

Kyllä. Muualla Euroopassa ja maailmalla näin on. Mutta siellä ollaan pikkasen nöyremmällä asenteella yrittämässä. Ei vinguta ylikorostuneesti pitkistä työpäivistä, lomattomuudesta ja rahattomuudesta! Eli suomeksi valehdella. Moni pienyrittäjä maailmalla asuu puotinsa takahuoneessa ja hoitaa perheensä siinä samalla. Täällä taas The Yrittäjän pitää Erottua rahvaasta. Se on saatava miljoonan kivitalo, vene ja istutettu tukka heti kun starttiraha on kourassa ettei duunariksi luulla.

Voi jessus, mitä sinäkään mistään tiedät! En minä kyllä valehtele pätkääkään lomattomuudesta ja rahattomuudesta. Minulla ei ole yhtäkään työntekijää, joten en minä ehdi mitään lomia pitämään. Palkkaa olen nostanut viime kuussa ja tässä kuussa hurjat 500 euroa bruttona! Asun pienessä kerrostalokopperossa ja toimistotilasta maksan kyllä ihan vuokraa, en minä tänne asiakkaita voi pyytää. Minneköhän valtio on piilottanut minun kivitaloni ja veneeni, kun itse en niitä kyllä missään näe? 

No mee töihi :D

Se on myöhästä silloin, kun sieltä tulee vielä yrityksen alvit ja verot yms. Maksettaviksi. Ei pysty niitä mistään sellaisesta maksamaan mitä töitä nyt olisi tarjolla esim. Siivous tai mansikan poiminta.

Vierailija
64/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta se yrittäjä maksaa jokaiselle we työntekijälle palkan.

Jos ei olis sitä yrittäjää, ei olisi sinullakaan työpaikkaa, eikä eläkettä tulevaisuudessa.

Mikä helvetin kateus Suomessa on yrittäjiä kohtaan, kun katsoo Eurooppaa siellä on runsaasti pieiniä yksityisyrittäjiä, eikä niitä kukaan kahdehdi sen kummemmin.

Se on siellä ihan normalia. Suomessa kun joku ryhtyy pienyrittäjäksi häntä haukutaan ja nimitellään ja kadehtitaan ja ivataan ja pilkataan.

Tämä on todella sarvikuonojen maa, en yhtään ihmettele täältä yrittäjät muutta Viroon ja muualle ja se on ihan oikein, eipä ole ivaajilla enää niitäkään työpaikkoja!

Samaa olen ihmetellyt. Miksi suomalaiset kuvittelee jokaisen yrittäjän olevan rikas ja saavan kauheasti tukia. Aika moni ei ole ikinä saanut mitään tukia ja köyhyysrajan alapuolella elelee.

Ja semmoinen jännä juttu vielä kuinka moni asiakas kuvittelee, että kun hän maksaa, niin rahat menee yrittäjälle puhtaana käteen. Taivastellaan, että onpa hurjat tuntipalkat ja veroista ei ole ikinä kuultukaan. Miten voi Suomessa elää ymmärtämättä verotusta.

Vierailija
65/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää saatan*an loiset vitt*un täältä ulisemasta ne yrittäjät teidät yhteiskunnan syöpäkasvaimet elättää.

Miten niin elättää kun yrittäjät ottaa KAIKKI mahdolliset vähennykset kodin vessapapereista alkaen, ajelee firman autoilla kuin omillaan, yritystuet, puoli-ilmaiset työntekijät valtion tuella, veroja vältellään, lista on nälkävuoden pituinen. Että se siitä elättämisestä!!🤣🤣

Itse olen työntekijänä ollut 26 v., enkä vuoden äitiyslomaa lukuunottamatta KOSKAAN nostanu tukia, yliopisto-opiskeluihin lainaa ja työtä, ei tukia. Ei verojen välttelyä vaan iloisesti maksanyt 24-28% veroa koko ajan. Ilman meitä työntekijöitä tätä firmaa ei olisi tekemässä tulosta omistajilleen. Et taida pystyä sanomaan tehneesi samaa😂

Voi sua kateellista ahkeroijaa. Mikset ota ohjia omiin käsiisi ja ala tehdä yrittäjänä nykyistä hommaasi? Saisit sitten niitä ihan normaaleja yrityksille kuuluvia vähennyksiä, saisit ajaa jopa firman autolla. Voipa raukka tulla sitten yllätyksenä monikin asia, jos luulet ettei se sinunkaan työnantajasi maksa veroja tai auton käyttöään.

Voisit tuon säälittävän pienen 24-28% veron lisäksi nähdä, että mistä kaikesta ja minkä verran yrittäjä maksaa. Vähennykset ei todella tarkoita ettei mitään maksettavaa jäisi.

Sulla on ne palkalliset lomatkin joka vuosi ihan vaan loisimisesta siis maksetaan. Tutkittuhan sekin on, että työajasta 1/3 osa käytetään muuhun kuin työntekoon, eli varastetaan työnantajalta. Huono työntekijä voi aiheuttaa valtavaa tappiota yritykselle, jos työ ei ole tuottavaa tai aiheuttaa isoja kuluja voi olla, että työntekijää ei halittaisi pitää ollenkaan, että ei kaikilla ole asian kanssa mitään ylpeilyn aihetta, vaikka kuinka olisivat töissä ja maksaisivat veroja.

Moni yrittäjä tekee myös yrttämisen lisäksi. Töitä toiselle työnantajalle.

Pää pois tunnelista, niin näkisit vähän mitä täällä tapahtuu.

Vierailija
66/66 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ihmeen tukia tässä tarkoitetaan ja saako joku niitä oikeasti?

Olen toiminut yksin käsityöyrittäjänä pienellä paikkakunnalla 8 vuotta. Starttirahat jäi saamatta kun paikallinen yrityspalvelu piti liikeideaa nauretttavana. Sama virkailija heitti roskiin naurujen kanssa avustushakemuksen työstökoneen ostoa varten(800e) mutta samalla viikolla myönnettiin kunnan "lempilapsi"firmalle satoja tuhansia konkurssiavustusta.

Koronan takia kohteliaasti soittelivat kaikki seudun yksinyrittäjät läpi, että miten menee, mitä avustuksia voitte saada. Sattui olemaan sama virkailija joka torppasi aikaan liiketoimintasuunnitelmani. Kohteliaasti sanoi, että minulle ei ole mitään tiedossa.

Tasan kaksi kertaa olen yrittäjyyteni aikana saanut rahaa valtiolta. Kaksien kertausharjoitusten päivärahat ja reserviläispalkat. Ensimmäisellä kerralla kehtasi vielä asiakas soitella ja pahastui kun en pystyisi olemaan huomenna paikalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän