Valkoiset miehet hallitsevat Piilaaksossa
Nyt kaiketi suunnitellaan mm Googlen ja Facebookin maailmanlaajuista boikottia jos yritykset ei palkkaa työntekijöiksi enemmän naisia ja värillisiä. Monimuotoisuuden puute on Piilaaksossa ongelma ja siitä on haittaa kun teknologiaa ja palveluja valmistetaan vain valkoisille miehille. Esimerkiksi Googlea ei ole lainkaan suunniteltu naisia varten:
Kommentit (37)
Ei muuten pidä paikkaansa. Kävisit joskus Piilaaksossa niin tietäisit, miten paljon siellä on ei-amerikkalaisia.
Yritykset haluaa palkata parasta työvoimaa. Valkoisia ja aasialaisia.
En ymmärrä, minkä ihmeen takia yritysten hallituksiin pitää saada kiintiöt naisille ja värillisille. Seuraavaksi pitää saada kiintiöt homoille, lesboille, transihmisille, vasenkätisille, koiraihmisille, kissaihmisille, vegaaneille, kaljuille, juutalaisille, muslimeille, hinduille ja filatelisteille. Aivan varmasti joku tärkeä vähemmistö unohtui, mutta sehän se pointti olikin, aina joku unohtuu ja siitä vedetään herne nenuun.
Minkä tahansa yrityksen toiminnan paras arvioija ovat sen osakkeenomistajat, ja jos yhtiökokouksessa ei kiintiöitä vaadita, ei niitä minusta pitäisi lainsäädännölläkään pakottaa käyttöönotettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta kerrotaan myös Näkymättömät naiset - kirjassa. Kannattaa lukea!
Alapeukuttajilla niin hauras itsetunto että ei kestä tosiasioita. Onhan se ihanaa kun voi elää siinä harhassa että valkoinen mies on luonut maailman täysin neutraaliksi ja kaikki voivat menestyä omilla kyvyillään sukupuolesta tai etnisyydestä riippumatta - valkoiset miehet vaan nyt sattuu olemaan niin paljon kyvykkäämpiä kuin muut 😂
Tuo on kyllä totta. Olen silti iloinen kun katukuvassa näkyy yhä enemmän tumma mies ja vaalea nainen pariskuntia, sen ovat huomanneet myös mainostajat joissa on yhä useammin sama asetelma. Hyvä niin koska heille syntyvä jälkikasvukin on kauniimpaa<3
Moni tuttu ei halua kantismiestä jos tämä ei ole oikeasti komea tai poikkeuksellisen varakas.
kukaan ei estä mustia tai naisia tai kolmejalkaisia kääpiöballerinoja perustamasta vastaavia firmoja, autotalleissa ne on finninaamaiset nörtit nuokin alulle laittaneet jollain viikkorahoillaan. Mutta ei, valmiiseen pöytään pitää päästä koska tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pitäisi olla enemmän mustia miehiä joka paikassa naisten kanssa
Katsele netistä sellaisia videoita, jos haluat nähdä mustia miehiä naisten kanssa. Älä sekoita yritysten hallituksia mihinkään sontaan. Valkoiset miehet ovat hoitaneet hommat ihan hyvin tähänkin asti.
Varmaan joo hoitaneet hommat ihan hyvin valkoisen miehen näkökulmasta! :D
Ja valkoisen naisen näkökulmasta. Kenen näkökulmasta heidän olisi pitänyt hoitaa homma?
Mies52v
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Kävisit joskus Piilaaksossa niin tietäisit, miten paljon siellä on ei-amerikkalaisia.
Lähinnä intialaisia ja aasialaisia. Jotka eivät halua työskennellä samoissa tiloissa mustien kanssa. Eivätkä halua näitä asuinalueilleen.
Eikös facebookin perustaja ole juutalainen, eli seemiläiskansanedustajana hän kuuluu et.niseen vähemmistöön?
En tiedä onko aloitus vitsi vai ei, mutta kyllähän tuollaisia vaatimuksia tehdään. Joku päivä sitten luin, että Iso-Britannian kustantamoihin vaaditaan esim. lisää mustia ihmisiä päättäviin asemiin:
https://www.theguardian.com/books/2020/jun/15/black-writers-guild-calls…
Mikä on tietysti mielenkiintoinen vaatimus, sillä Iso-Britannian väestöstä vain 3% on mustia. Veikkaan, että 3% edustusta johtokunnissa ja kustannustoimittajissa ei laskettaisi vielä ollenkaan riittäväksi.
Nainen on omnipotentti eikä tarvitse miehiä mihinkään. Naiset ei käytä miesten luomaa misogynistä teknologiaa vaan luo uljaamman ja paremman teknologian ja käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko aloitus vitsi vai ei, mutta kyllähän tuollaisia vaatimuksia tehdään. Joku päivä sitten luin, että Iso-Britannian kustantamoihin vaaditaan esim. lisää mustia ihmisiä päättäviin asemiin:
Mikä on tietysti mielenkiintoinen vaatimus, sillä Iso-Britannian väestöstä vain 3% on mustia. Veikkaan, että 3% edustusta johtokunnissa ja kustannustoimittajissa ei laskettaisi vielä ollenkaan riittäväksi.
Kirjakustantamot joita johtaa valkoiset miehet julkaisee vain valkoisten miesten kirjoja, sillä valkoisia miehiä ei kiinnosta naisten ja värillisten kirjojen julkaisu. Tämä on oikea ongelma. Vai koska itse luit viimeksi kirjan jonka kirjoittaja oli värillinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjakustantamot joita johtaa valkoiset miehet julkaisee vain valkoisten miesten kirjoja, sillä valkoisia miehiä ei kiinnosta naisten ja värillisten kirjojen julkaisu. Tämä on oikea ongelma. Vai koska itse luit viimeksi kirjan jonka kirjoittaja oli värillinen nainen?
Ööö, eilen. Luin singaporelaisen naisen kirjoittamaa kirjaa. :P
Iso-Britannian kustannusalalla on muuten enemmän naisia kuin miehiä. Valkoisia toki suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Taannoin joku kirjoitti japanilaisen vaimonsa kauhistuneen kuinka paljon Helsingissä on mustia. BML porukka unohtaa Piilaakson tapauksessa autuaasti etteivät he edusta kuin pientä liberaalia anarkisti ryhmää. Tämän ryhmän on viisasta muistaa olla liiaksi opettamatta aasialaisia. Näillä ei ole tarvetta eikä halua omaksua länsimaisten radikaalien multikultuuriroskaa ja nenärengas lesbojen arvoja.
Suomessa on 5 miljoonaa asukasta mutta vain 12.5% on mustia. Tämä epäsuhta on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että minulla ei ole minkäännäköistä ongelmaa siinä, että kustannusalalle saataisiin töihin lisää ihmisiä eri taustoista. Luen itse kaikenlaisia kirjoja, ja kyllä niitä onneksi julkaistaankin hyvin laajalti, vaikka väitätkin, että "vain valkoisten miesten kirjoja" julkaistaan. Ei ainakaan Briteissä ole näin. Siellä on jo monta vuotta yritetty saada kustannusalalle ihmisiä eri etnisistä ryhmistä. Ei ole vain sujunut niin tehokkaasti kuin toivoisivat, sillä yllättäen ala houkuttaa edelleen eniten niitä tylsiä valkoisia naisihmisiä.
Mutta fakta silti on, että lukijakunta on melkein 90% valkoisia. Seuraavaksi eniten on aasialaisia, jotka ovat muuten ihan oikeasti aliedustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin joku kirjoitti japanilaisen vaimonsa kauhistuneen kuinka paljon Helsingissä on mustia. BML porukka unohtaa Piilaakson tapauksessa autuaasti etteivät he edusta kuin pientä liberaalia anarkisti ryhmää. Tämän ryhmän on viisasta muistaa olla liiaksi opettamatta aasialaisia. Näillä ei ole tarvetta eikä halua omaksua länsimaisten radikaalien multikultuuriroskaa ja nenärengas lesbojen arvoja.
Suomessa on 5 miljoonaa asukasta mutta vain 12.5% on mustia. Tämä epäsuhta on väärin.
Nyt kyllä repäisit tuon prosenttilukeman Yhdysvalloista.
Syytön kirjoitti:
Tosiasia on, että syrjintää ei ole ollut. Vaan jokainen pätevä musta on palkattu yhtä suurella todennäköisyydellä kuin jokainen pätevä valkoinenkin.
Ongelma on siellä päässä, jossa ei suostuta uskomaan, että valkoiset ovat keskimäärin pätevämpi, ja aasialaiset keskimäärin vielä valkoisiakin pätevämpiä. Tästä on syynä keskimääräinen älykkyysosamäärä.
Kellokurvin ääripäissä erot erottuvat, vaikka keskivertomassa onkin enemmän samanlaista kuin erilaista.
Ja mitä diversiteettipalkkausta auttaa mitään. Ei mustamies edusta mustia. Musta mies edustaa itseään. Musta insinööri jakaa enemmän asioita valkoisen insinöörin kanssa, kuin mustan jengiläisen kanssa. On turha luulla, että yksilöt voivat edustaa ryhmiä, joita eivät ole valinneet.
Jännä että kuten Näkymättömät naiset - kirjassa kerrotaan niin tutkimukset osoittaa että valkoiset miehet palkkaavat nimenomaan valkoisia miehiä, mutta kun tiedot sukupuolesta ja etnisyydestä poistetaan niin kas kummaa naisten ja etnisten vähemmistöjen osuus nousee huimasti. Mutta sinulla on varmaan linkki johonkin tutkimukseen jossa on saatu päinvastaisia tuloksia. Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Olen töissä piilaaksossa ja täällä on aikamoinen kulttuurien kirjo, joten en voi mitenkään uskoa, että on valkoisten ylivalta. Kuljen töihin commutella ja usein olen ainoa valkoinen. Olen esimieasasemassa ja olen ainoa valkoinen. Tämä "valkoisten ylivalta - asioiden on muututtava" hössötys on vain tiettyjen valtioiden ja valtioille uskollisten ryhmisen tahallista provokaatiota, johon ne saavat ne kaikista hööpoimmat ihmiset mukaan. Jokaisen tilaston saa näyttämään juuri siltä miltä haluaa saada sen näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä piilaaksossa ja täällä on aikamoinen kulttuurien kirjo, joten en voi mitenkään uskoa, että on valkoisten ylivalta. Kuljen töihin commutella ja usein olen ainoa valkoinen. Olen esimieasasemassa ja olen ainoa valkoinen. Tämä "valkoisten ylivalta - asioiden on muututtava" hössötys on vain tiettyjen valtioiden ja valtioille uskollisten ryhmisen tahallista provokaatiota, johon ne saavat ne kaikista hööpoimmat ihmiset mukaan. Jokaisen tilaston saa näyttämään juuri siltä miltä haluaa saada sen näyttämään.
Tämä ja vaikka olisikin, niin silloin valkoiset olisivat yksinkertaisesti vain parempia. Yritykset pyrkivät palkkaamaan sopivimmat ja parhaimmat tapaukset itselleen töihin. Tuolla ainakin intialaisia rivikoodareita on paljon.
Tästä aiheesta kerrotaan myös Näkymättömät naiset - kirjassa. Kannattaa lukea!