Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin puutut toisen väärään käytökseen? (vastausvaihtoehdot)

Vierailija
22.06.2020 |

Tuli tuosta Lintsi-äidistä mieleen. Vastatkaapa rehellisesti, missä tilanteissa puuttuisit sanomalla ihmiselle asiasta suoraan?

a) näet, että lasta revitään kädestä julkisella paikalla ja häntä komennetaan tiukasti

b) näet, että joku tulee pummilla kuntosalille, jossa on kulkukortti ja jokainen kerta maksaa

c) näet, että vanhempi mies (kenties höperö, et voi tietää katsomalla) läväyttää remmillä koiraansa, kun koira haukkuu vastaantulijoille

d) näet, että kassalla edessäsi oleva esiteini sujauttaa jotain pientä hihaansa (karkkipatukka tms.)

-----

Minä olen nähnyt omin silmin kaikkea edellämainittua, mutta myönnän, etten ole uskaltanut puuttua tilanteeseen.
(En tehnyt kyselyä, koska haluan, että voi vastata useamman vaihtoehdon).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin c

Vierailija
2/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B ja d.

Itse äitinä kyllä komennan tiukasti lasta julkisellakin paikalla. Mielestäni useampi vanhempi saisi tehdä samoin. Kädestä ei tietenkään revitä, mutta kyllä voi ottaa käsivarressa kiinni ja ohjata kiukuttelevaa lasta haluamaansa suuntaan, tai vaikka heittää olalle ja kantaa pois. Toistan että useampi vanhempi saisi näin tehdä sen sijaan että antaa jälkikasvunsa terrorisoida koko ympäristöä.

Koirasta en osaa sanoa kun en tiedä yhtään miten niiden kanssa ollaan. Eläimiä ei tietenkään saa satuttaa, mutta en alkaisi puuttumaan jos ei ole aivan räikeää. Lisäksi pelkään koiria joten tuskin menisin lähellekään.

B ja D ovat rikollista toimintaa joihin koen että minun velvollisuuteni on puuttua.

Kysymys oli että kertoisinko suoraan, kertoisin kaupan kassalle tai kuntosalin henkilökunnalle.

Vierailija
4/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kohtaan jos tekijä on mies. nainen on aina uhri joten hän ei voi tehdä mitään väärää vaan sillä on aina joku hyvä syy tekoonsa.

Vierailija
5/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

d) Tosin ei ollut esiteini, käräytin silti.

Näitä olen nähnyt, en puuttunut:

a) Olen itsekkin raahannut vastaanhangoittelevaa vekaraani perässä. Saattoi ulkopuolisen silmin näyttää repimiseltä, pentu ainakin pisti tosissaan kampoihin. Omia lapsiani olen myös komentanut tiukasti useamman kerran julkisella paikalla.

c) Tämä on vähän kyseenalainen juttu. En hyväksy eläinten lyömistä, mutta en myöskään hyväksy täysin kädettömiä koiran omistajia jotka antavat koiransa tehdä mitä vaan.

Vierailija
6/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta b-kohdasta oon väitelly mieheni kanssa. Hän väittää, ettei ole hänen asiansa puuttua. Minä vastasin, että silmät ummistamalla hän hyväksyy teon ja myös sen, jos kuntosalin lippuhintoja nostetaan.

Nyt kesällä on huonosti henkilökuntaa paikalla, joten joku avittaa näitä sisään pyrkijöitä, menee avaamaan oven, kun kukaan ei katso, vaan on keskittynyt treeniinsä. Tapahtuu illalla suht myöhään, kun on tosi vähän treenaajia paikalla. Korttia tarvitaan siis ovella ja pyöröportin kohdalla.

-ap-

Vierailija
7/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

c ja d.

Tuohon b-kohtaan: Ei ole  minun asiani olla poliisi, vaan sitä varten paikalla on kuntosalin henkilökuntaa. Jos sali säästää, ettei palkkaa tarpeeksi henkilökuntaa, se ei ole minun ongelmani. Pahimmassa tapauksessa tuo bodari voi käydä kimppuuni.

Olen käynyt 90-luvulta asti kuntosalilla, ja kyllä, niitä hintoja on nostettu koko ajan.  Muutama sali on mennyt myös konkurssiin johtuen usein siitä, että ovat tarjonneet liian halvalla jäsenyyksiä.

Vierailija
8/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

c ja d.

Tuohon b-kohtaan: Ei ole  minun asiani olla poliisi, vaan sitä varten paikalla on kuntosalin henkilökuntaa. Jos sali säästää, ettei palkkaa tarpeeksi henkilökuntaa, se ei ole minun ongelmani. Pahimmassa tapauksessa tuo bodari voi käydä kimppuuni.

Olen käynyt 90-luvulta asti kuntosalilla, ja kyllä, niitä hintoja on nostettu koko ajan.  Muutama sali on mennyt myös konkurssiin johtuen usein siitä, että ovat tarjonneet liian halvalla jäsenyyksiä.

Totta.

Sanoinkin miehelle, että kun hankit lisäkertoja korttiin, niin sano silloin asiasta. En suinkaan käskenyt sanoa tyypille suoraan. Mutta jollain voi tietysti olla pokkaa täräyttää suoraankin: "Näin, että tulit maksamatta sisälle." Ehkä en suosittelisi kuitenkaan, varsinkin, jos kaveri on kovin isokokoinen.

Vierailija
9/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed siis ap

Vierailija
10/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu toisten käytökseen, ei kuulu mulle.  Ei kannata sekaantua muiden ihmisten asioihin, siitä saa vain vihat päällensä.

Vierailija
11/11 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma nyt salien käytännöistä koronan jälkeisessä elämässä. Mutta ainakin jokin aika sitten kuntosaliketjut rajoittivat, kuinka paljon henkilöitä salille päästetään. Onko tämä poistunut? Jos ei ole, salilla pitää ehdottomasti olla ovella/vastaanotossa henkilö valvomassa, että rajoituksia noudatetaan.

Itse käyn työpaikkani salilla. Valitettavasti on ollut nyt kiinni ja avataan 1.7.2020 uudestaan.