Itsetehty perunasalaatti vai kaupan valmis?
En oo koskaan ite tehty, kuullut vain kehuja et on hyvää. Ostan aina valmista.
Kommentit (27)
Riippuu ihan tekijästä, ja siitä, mitä siihen laittaa ja kuinka paljon. Niissä kaupan perunasalaateissa, joita minä olen nähnyt, perunanpala etsii kaveria siellä majoneesissa.
Valmiista salaateista Saarioisten maalaisperunasalaatti ehdottomasti parasta.
Varmasti valmiit ovat parempia kuin itsetekemäni.
Joskus oon noita kalliimpia erikoisperunasalaatteja ostanut laputettuna, ja ne ei mitään hyviä olleet, ei ole vaikea kuvitella että itse tekaisee helposti yhtä hyvän.
Esim. Valion lämmin perunasalaatti -ohjeella, siihen tulee kermaa kastikkeeksi.
Mutta forssan on jo vaikeampi jäljitellä kotona, ei saa pottukaan mitään muhjua olla.
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempaa itsetehtynä
Itse tehty usein maistuu paremmalta vaan sen vuoksi että se on itse tehty. Objektiivisesti katsottuna toki kaupan valmiit ovat keskimäärin parempia kuin ihmisten omatekemät. Ovat käyneet läpi lukuisat makutestit jne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan tekijästä, ja siitä, mitä siihen laittaa ja kuinka paljon. Niissä kaupan perunasalaateissa, joita minä olen nähnyt, perunanpala etsii kaveria siellä majoneesissa.
Harvalla on tosiaan pokkaa laittaa niin paljon suolaa ja rasvaa omatekeleisiin mitä kaupan tuotteisiin tungetaan.
Saarioisten maalaisperunasalaatti oli ihan hirveää. Omatekoinen varmasti on parempaa, vaikka ei onnistuisikaan täydellisesti.