Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehty perunasalaatti vai kaupan valmis?

Vierailija
22.06.2020 |

En oo koskaan ite tehty, kuullut vain kehuja et on hyvää. Ostan aina valmista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempaa itsetehtynä

Vierailija
2/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse, ei tulisi mieleen ostaa valmista. Ero kuin yöllä ja päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktsetehty on parempaa. Sitä voi myös varioida paljon enemmän. Eikä tarvi käyttää sitä valkoista valmiiksi vanhan makuista majonäässisekoitusta mitä niissä valmisjutuissa on. Itse tykkään eniten sinappivinegrettikastikkeesta

Vierailija
4/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kuin kaksi eri ruokaa. Ei voi verratakaan toisiinsa.

Vierailija
5/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemällä saa juuri sellaista kuin haluaa, mutta jotkut valmissalaatitkin ovat ihan hyviä.

Vierailija
6/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen me ostetaan kaupasta, mutta 2-3 krt vuodessa tehdään itse. Ja onhan se itsetehty ihan eri kaliiberia kuin kaupan salaatti, toooosi herkullista!

Vierailija
7/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itsetehtykin riippuu ihan siitä, mitä siihen laittaa. Mä teen uusista perunoista ja kastikkeessa ei ole majoa vaan maustamatonta jogurttia, käytän bulgarian jogurttia, kun tykkään siitä. On paljon raikkaampi kuin majoneesiin tehty.

Vierailija
8/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyyn tykkään laittaa vähän omenaa tuomaan makeutta. Kastikkeeseen laitan kermaviiliä, ranskankermaa ja majoneesia. Näitä ohjeita löytyy netistä.

Vierailija
9/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainoa oikea perunasalaatti on Forssan perunasalaatti! Italiansalaatti kyllä täytyy olla itsetehtyä :).

Vierailija
10/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tehnyt itse ja usein ostan valmista. Tutun mökillä kun ei ole juoksevaa vettä jne. on ihan kiva ostaa pikaruokaan valmista. Ja joskus kotonakin.

Forssan ja pirkka ( sama valmistaja) on herkkuani, nyt just on kaapissa forssan.

Joten kokeile. Valmis on helppo jos tykkää majoneesisalaatista kuten minä. Ei tarvitse olla montaa putelia ( esim. siellä mökillä jossa rajalliset kylmäsäilytystilat) vaan on heti valmis syötäväksi. Vain masokisti haluaa keittää potut ja ostaa kaikki tarveaineet mökillä jolla vain maakuoppa ja kylmäkallet, kuten ex- mies. Joka oppi kerrasta sekin ettei se euron valmissalaatti ole mitenkään hullumpi juttu, vaikka ensin minulle huusikin että ei osteta! Hällä kasvaa pottua omassa kasvimaassa!

Vierailija
11/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainoa oikea perunasalaatti on Forssan perunasalaatti! Italiansalaatti kyllä täytyy olla itsetehtyä :).

Sielunsisar! Forssan on helvetin hyvää!

t. 10

Vierailija
12/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin itsetehty! Inhoan valmiiden etikkaisuutta.

Joko perinteinen peruna, omena, kurkku, maustekurkku (sipuli) ukkojugurttikastikkeella (vain 1 tl majoneesia) tai kirkas jossa perunaa, aurinkokuivattua tomaattia, isoja kapriksia ja sipulia yrttiöljykastikkeella

En osta mitään salaatteja valmiina vaan teen itse

Vierailija
13/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pinaattifetaperunasalaatista

Vierailija
14/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää majoneesisalaatteja, joten luonnollisesti teen itse.

Vierailija
15/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitruunatilliöljy perunasalaatista

Vierailija
16/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko perinteinen peruna, omena, kurkku, maustekurkku (sipuli) ukkojugurttikastikkeella (vain 1 tl majoneesia) tai kirkas jossa perunaa, aurinkokuivattua tomaattia, isoja kapriksia ja sipulia yrttiöljykastikkeella

Ei perinteiseen mitään tuorekurkkua tule.

Vierailija
17/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia kuin maksalaatikossa. Itse tekemällä tulee vain erilaista. Hyvää, mutta erilaista. Ja aina se ei ole hyvä asia. 

Vierailija
18/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä itse tekijästä mitä shittii se siihen salaattiin tunkee. Jos jotain vttuleissonin kapriksia siihen tunkee niin laatta lentää.

Vierailija
19/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Mä teen melkein samanlaista, jätän vaan majot ja jogurtit pois ja laitan jossain mausteöljyssä olevaa fetaa, se öljy toimii kastikkeena.

Vierailija
20/27 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin itse, jos jaksaisin pilkkoa perunat yhtä pieniksi kuutioiksi, kuin valmiissa perunasalaateissa, jostain syysyä isommat palat ällöttää mua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi