Tänään Nelosella: Huonon äidin "innovatiivinen" valmisruoka teilataan tv:ssä
Huono äiti meni Suomalainen menestysresepti-ohjelmaan esittelemään valmisruokaansa (siis tätä, jota se tukikohun aikana niin kovasti hehkutti, että kuinka se työllistää paljon väkeä maakunnissa jne.) Finlayson-pomo, Jukka Kurttila, teilaa ruuan:
"Finlaysonin Jukkaan Sarin sopat eivät tee vaikutusta.
– Mikä tämän erottaa hyllyissä jo olevista valmisruuista? Jukka tenttaa Saria.
– Tarinallisuus, viestinnän ammattilainen vastaa varmasti.
– Eli tämä on ihan samanlainen tuote kuin kaikki muutkin? Jukka haastaa Saria lisää.
– Olemme kokeilleet tarinallisuutta suklaiden kanssa, ja ne myyvät hyvin, Sari viittaa karkkihyllyiltä jo löytyviin pelastuspatukoihin ja lohtulevyihin.
Jukka ei perusteluita mukisematta niele.
– Siinä on eri juttu kuin tässä. Se on väkevä, vahva konsepti. Sinä tuot suklaata hyvällä omallatunnolla, ja se on ihan ok. Mutta tässä en ymmärrä, miten tämä liittyy Huono äiti -konseptiin."
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58dc974e-5951-49b0-99b2-3004606…
Että se siitä innovatiivisuudesta. Olkookin vaikka kuinka terveellistä tuo ruoka (jutun mukaan kyseessä on nimenomaan terveellinen valmisruoka), niin ei pelkkä Huono Äiti-pakkaus siinä päällä riittäne myymään ruokaa. Etenkin, jos hinta on taas ihan riistoluokkaa kuin niissä suklaissa.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tarina näiden valmisruokien taustalla sitten on?
Että kun nyt hävettää ostaa valmisruokaa lapsille, niin kun ostaa Huono äiti -valmisruokaa niin sitten ei enää hävetä. Kai.
Miten jotain hävettää ostaa valmisruokaa? Meillä säännöllisessä käytössä ovat maksalaatikko ja perunasoselaatikko. Voisin tehdä itsekin mutta en jaksa. Lapset tykkää kaupan maksalaatikosta enemmän kuin mun tekemästä. Hyvää se onkin. Ostan töihin lounaaksi keittoja. Ei ole tullut mieleen hävetä muuten kun hinta ottaa päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuota suklaata on ostanut?
Mä ostin just eilen. Nyt tästä keskustelusta inspiroituneena avasin kääreen. On muuten hyvää ainakin tää salted caramel. Melko imelää, mut eipä voi vetää koko levyä yhdeltä istumalta. :)
Olihan se kalliimpi, kuin joku ylikansallisen riistofirman Mondelezin Marabou, mutta tekijä onkin pieni kotimainen yritys, jota on ilo tukea. Rumasta kääreestä ja Huonosta äidistä viis. Eipä muuten tosiaan ollut S-marketin hyllyssä muita Kultasuklaan tuotteita.
Kultasuklaalla on todella hauskoja ideoita, mutta se itse suklaa on niin hirveää p***aa ettei voi syödä. Harmi, kun olisi muuten pikkulahjoiksi sopivia tuotteita ja mielelläni aina ostaisin kotimaista.
Kaakotahan noissa HÄ-suklaissa on niin vähän, etteivät täytä edes suklaan kriteerejä ainakaan minun kohdallani. Samaa sokerista mössöä kuin esim joku Fazerin sininen. Ei kiitos.
Kukaan ei tule ostamaan tämän ahneen tädin valmiskeitoksia, on Itse pitanyt siitä huolen. Sen suklaat on naurettavaa sokerimössö kuraa, miten toi tyhmä kana pääsee noihin ohjelmiin, siksikö kun ukko on europarlamentissa Ja kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Mutsi paljastanut, kuka tekee noi valmisruuat? Onko niissä jotain ideaa, paitsi kääre, anteeksi, siis tarinallisuus?
Off topic: Suomessa on pieniä suklaavalmistajia, joilla laatua. Ainakin Chjoko ja Annan Suklaatehdas tulee heti mieleen.
Jos olisin bärndikuningatar, pyrkisin ennen kaikkea hiljentämään tämän ketjun puolustuspuheenvuorot. Niissä jotain tosi outoa.
Chjoko ja Annan suklaatehdas - en ole koskaan kuullutkaan, vaikka boikotoin Fazeria. Kotimaisista ostan vain Kultasuklaata ja myös Huono Äiti suklaata. Huono Äiti alkoholisuklaa on hyvää! En tiedä onko mitään vastaavaa yhtä hyvää tuotetta kilpailijoilla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pääsi jatkoon ?En itse näe noissa sen sopissa mitään hyvää.
Kalaa taisi olla? Kalahan on terveellistä vai etkö syö sitäkään?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule ostamaan tämän ahneen tädin valmiskeitoksia, on Itse pitanyt siitä huolen. Sen suklaat on naurettavaa sokerimössö kuraa, miten toi tyhmä kana pääsee noihin ohjelmiin, siksikö kun ukko on europarlamentissa Ja kokoomuslainen.
Ahne? Ööö.. tuskin miehellä on mitään tekemistä keittojen kanssa. Hanki rikas mies jos luulet että se helpottaisi pahaa oloasi. ;)
Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä huonon äidin ruoka maksaa kaupassa.
Ohjelmassa paljasti valmistuskulujen olevan 1 euro....
Uskomatonta, että pääsi jatkoon. Vaikka ei itse edes tee mössönsä eteen muuta kuin "tarinan". Taitaa hyvä veli -verkosto auttaa taas.
No tottakai pääsi jatkoon. Tää on osa sitä ”tarinaa” ensin muka haukutaan ja sitte onkin niin hieno ja ihana.
Nimenomaan hyvä veli verkosto toimii. Kyllähän se satatonnia jo kertoi miten tässä ohjelmassa käy.
Kuluttaja voi jättää tän höpöhöpötuotteen ostamatta.
Teen ennusteen, miten tässä käy:
Konsepti kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Ei saada kehitettyä ruokaa, joka olisi terveellinen ja poikkeaisi riittävästi kilpailijoiden vaihtoehdoista ja jonka hinta kuitenkin olisi sellainen, että sille riittäisi ostajia.
Huono äiti pitää saamansa tuen. Hän maksaa sen palkkana itselleen, 'suunnittelutyön' nimellä vaikka ja lähipiirilleen, lapsilleen. Hän perustelee asian sillä, että maksaa kuitenkin verot siitä ja on noudattanut hakemuksen edellytyksiä, ei se hänen vikansa ole, että hakukriteerit muuttuivat myöhemmin tai että konsepti ei onnistunutkaan. Turhaan valittavat, miettii hän ja siemaisee kuoharia kesämökin terassilla.
Mikä se sen tuote oli? Valmis kalakeitto?
Mitäs uutta ja innovatiivista siinä on?
Onko äiti valmistanut yhden kalakeiton kotona ja nyt etsii sille valmistajaa joka voi tehdä isompia pakkauksia myyntiin?
Finlayson-pomo ei edelleenkään tykkää Huonon äidin tekemisistä:
– Kun katson tätä tehtävää, minulle tulee sellainen olo, että te ette ole tosissanne tekemässä tätä hommaa. Te olette täällä leikkimässä, Kurttila viittaa finalistien ensimmäiseen tehtävään.
Siinä tuotteelle pitää kehittää tarina, joka tulee ikuistaa julisteeseen ja radiomainokseen.
– Tämä on sekoilua, Kurttila soimaa Heliniä, joka on entinen Ylen pitkäaikainen toimittaja ja jo senkin puolesta tietää myös itse hallitsevansa viestimisen.
Kriittisestä palautteesta huolimatta Sari Helinin hymy ei hyydy. Mutta yksi viesti hänellä tuomaristolle on.
– Sillehän minä en voi mitään, jos tuomarit on huumorintajuttomia eivätkä tajua meidän upeita julisteita, Helin tuumaa.
– Mutta meidän kansa tajuaa, hän vakuuttaa tv-kameroille.
Kansalla hän viitannee Huonon äidin suureen someyleisöön, jolla ajatusta Ei huonosta kiposta on jo aiemmin testattu. Yhteisö on siitä täysin toista mieltä kuin Jukka Kurttila.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b512a47c-19b2-40bd-8e68-cb73c42…
Mikä yleisö? Huonon äidin Facebook-fanit, jolle menee läpi ihan mikä tahansa Huono äiti tekee?
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti valmistanut yhden kalakeiton kotona ja nyt etsii sille valmistajaa joka voi tehdä isompia pakkauksia myyntiin?
Ei, joku huippukokki teki näyteannokset ruuasta tuomariston maisteltaviksi. Katsos kun Huono äiti on niin huono äiti ettei se osaa kokata, hihihihiii.
Ostettuja seuraajia. Kun luku alkoi pudota, alkoi vastahyökkäys. Lukema sahaa eestaas joka päivä. Damagecontrollia.