Raskaus ei ala, mies ei suostu laihduttamaan
Haluamme molemmat lapsen ja lasta on nyt yritetty useampi kuukausi. Minut on tutkittu ennen raskauden yrittämistä gynellä ja kaikki on ok raskautta ajatellen. Elän terveellisesti. Miehellä on ylipainoa (bmi 34), minä olen normaalipainoinen. Mies ei käytä alkoholia eikä tupakoi. Lääkäri on kehottanut miestä laihduttamaan, minä olen kehottanut miestä laihduttamaan, mutta mies ei aidosti suostu kuuntelemaan meitä. Mies ajattelee, että lääkärin suosittelemaksi liikunnaksi riittää pyörälenkki ja frisbeegolf pari kertaa viikossa. Mies syö todella paljon, eikä ole pienentänyt ruokamääriä. Ajattelee, että liikunta riittää laihtumiseen. Kun miehelle huomauttaa laihduttamisesta, jotta raskaus alkaisi, mies loukkaantuu. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Miten kävi? Alkoiko raskaus miehen ylipainosta huolimatta?
En kaipaisi ilkeitä kommentteja mieheni painosta, haluan hänelle vain hyvää ja ajattelen myös hänen terveyttään.
Ap
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoo, ettei menkkojen alkaminen raskausyrityksistä huolimatta tunnu hänestä pahalta. Ei ymmärrä, miksi itken menkkojen alkaessa. :(
Onko joidenkin miehet oikeasti näin empatiakyvyttömiä?!
Pikkuasioista vinkumiseen ja parkumiseen kyllästyy vuosien saatossa eikä enää jaksa reagoida. Sitten jos on isompi asia niin se hautautuu siihen samaan valitukseen.
Onko pikkuasia ettei tule raskaaksi ollenkaan tai saa varhaisen keskenmenon?
Luepas uudestaan ajatuksen kanssa.
Ei kaikki naisetkaan onnistu laihduttamaan vaikka se voisi auttaa raskaaksi tulemisessa. Ei se kuitenkaan olisi kiva, jos mies siinä vieressä jatkuvasti huomauttelisi ja kommentoisi negatiivisesti. Eniten auttaa vaan pysyä positiivisena, harrastaa yhdessä liikuntaa ja olla muutenkin aktiivisia. Toista ihmistä ei voi pakottaa ja vaatia laihduttamaan.
AP miehesi kanssa juttelutuokio pian! Miehellä sitoutuminen asiaan EI 100%. Molempien oltava tosissaan ja haluttava lasta, silloin lapsen on hyvä astua maailmaan. Ei väkisin jos toinen ei edes viiti panostaa täysillä.