Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ei ala, mies ei suostu laihduttamaan

Vierailija
21.06.2020 |

Haluamme molemmat lapsen ja lasta on nyt yritetty useampi kuukausi. Minut on tutkittu ennen raskauden yrittämistä gynellä ja kaikki on ok raskautta ajatellen. Elän terveellisesti. Miehellä on ylipainoa (bmi 34), minä olen normaalipainoinen. Mies ei käytä alkoholia eikä tupakoi. Lääkäri on kehottanut miestä laihduttamaan, minä olen kehottanut miestä laihduttamaan, mutta mies ei aidosti suostu kuuntelemaan meitä. Mies ajattelee, että lääkärin suosittelemaksi liikunnaksi riittää pyörälenkki ja frisbeegolf pari kertaa viikossa. Mies syö todella paljon, eikä ole pienentänyt ruokamääriä. Ajattelee, että liikunta riittää laihtumiseen. Kun miehelle huomauttaa laihduttamisesta, jotta raskaus alkaisi, mies loukkaantuu. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Miten kävi? Alkoiko raskaus miehen ylipainosta huolimatta?

En kaipaisi ilkeitä kommentteja mieheni painosta, haluan hänelle vain hyvää ja ajattelen myös hänen terveyttään.

Ap

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mies oikeasti lasta, jos ei edes voi sitoutua laihduttamiseen?

Oon ymmärtänyt, ettei painoa tarvitse pudottaa kymmeniä kiloja, vaan jo n. 5-10% painonpudotus voi auttaa.

Vierailija
2/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko miehen ylipaino psyykkisistä syistä? Monet syövät suruun ja muihin tunteisiin. Jos näin on, kannattaisi opetella muita keinoja tunteiden käsittelyyn kuin syöminen.

Tsemppiä Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako mies, että pahimmillaan joudutte maksamaan tonnien tai kymppitonnien hoidot lapsen saadaksenne, jos hän ei petraa laihdutuksen suhteen?

Siinä vähän motivaatiota.

Vierailija
4/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se miehen paino vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Ota rauhallisesti äläkä syyttele miestä.

Vierailija
5/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako mies oikeasti lasta, jos ei edes voi sitoutua laihduttamiseen?

Oon ymmärtänyt, ettei painoa tarvitse pudottaa kymmeniä kiloja, vaan jo n. 5-10% painonpudotus voi auttaa.

Tutkikaa ne spermat ensin

Vierailija
6/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se miehen paino vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Ota rauhallisesti äläkä syyttele miestä.

Sekä naisen että miehen ylipaino heikentää todennäköisyyttä tulla raskaaksi.

Vierailija
7/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun ferritiini? Pitäisi olla yli 50. Syötkö foolihappoa?

Vierailija
8/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, sillä miehen ylipainolla on erittäin vähän vaikutusta raskauden alkuun. Jos sperma on tutkittu ja se on normaalia niin se ei siitä muuksi muutu. Ja sama jos sperman laatu oli heikkoa niin se ei laihduttamalla parane. Sori.

Vierailija
9/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei aidosti ymmärrä, kuinka merkittävä vaikutus ylipainolla on raskautumiselle? Moni mies ajattelee, että raskaus onnistuu automaattisesti ja sitten ihmetellään, kun nainen itkee aina menkkojen alkaessa.

Vierailija
10/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun ferritiini? Pitäisi olla yli 50. Syötkö foolihappoa?

Rauta-arvot ok, syön rautapitoisia ruokia päivittäin ja foolihappoa päivittäin greippimehun kanssa.

Ap

Vierailija
11/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette?

Vierailija
12/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aidosti haluaa lasta, niin luulisi että sen eteen on valmis näkemään vaivaakin. Moni lopettaa tupakoinnin raskauden yrittämisen vuoksi, miksi laihdutus ei siis onnistuisi? Ja jos pudotettavaa painoa on noin paljon, niin ei ole iso asia saada esim. 5 kiloa pois.

Vierailija
13/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei meinannut jaksaa panna 2-3 kertaa viikossa, niin meni melkein 2v aikaa ennenkuin raskauduin. Hän on kyllä hoikka yms.

Vierailija
14/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja olette?

31 ja 30 v, minä olen nuorempi.

Ap

Vierailija
15/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttakaa ne siittiöt, jos aihe kerran vaivaa. Yksityisellä onnistuu vaikka heti, ei tarvi yrittää mitään vuotta. Jos ne on ok, niin turha hankkia mitään vuosikymmenen perheriitaa aiheesta.

Vierailija
16/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies ei aidosti ymmärrä, kuinka merkittävä vaikutus ylipainolla on raskautumiselle? Moni mies ajattelee, että raskaus onnistuu automaattisesti ja sitten ihmetellään, kun nainen itkee aina menkkojen alkaessa.

Miehen ylipainolla ei kyllä ole läheskään niin paljon merkitystä kuin naisen, mikäli ylipaino ei nyt ole mikään aivan aivan sairaalloinen.

Vierailija
17/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia vaivaa, niin hakeutukaa yksityiselle tutkimuksiin jo aiemmin.

Elämässä olen muuten huomannut, että moni ylipainoinen ei laihduta vaikka kuinka siihen painostettaisiin tai kehotettaisiin. Halu laihtumiseen täytyy lähteä itsestä, sitä ei voi toiselle antaa.

Vierailija
18/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia raskautumisen kanssa. Mies ylipainoinen, itse normaalipainoinen ja lapsia kaksi.

Tuttu pariskunta, joista kumpikin on ylipainoinen saivat ylläri lapsen, eivät edes yrittäneet. Onnellisia ovat lapsestaan kyllä.

Toinen pariskunta ei saanut lasta millään, kummassakaan ei mitään vikaa. Erosivat ja saivat sitten normisti ja helposti molemmat lapsia uudessa suhteessa. Nämä on välillä aika käsittämättömiä juttuja.

Yritä olla stressaamatta asiasta, se on raskautumisen kannalta pahempaa.

Vierailija
19/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei meinannut jaksaa panna 2-3 kertaa viikossa, niin meni melkein 2v aikaa ennenkuin raskauduin. Hän on kyllä hoikka yms.

Ei kukaan jaksa panna jos se tuntuu työltä ja tavoitteena pelkkä lapsen teko, ilman muuta fiilistä. Ei ne miehetkään mitään koneita ole.

Vierailija
20/43 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mieheni oli silloin 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän