Ei riitä aika kaikille isovanhemmille
Juhlapyhät taas tuo mieleen, miten perhettä pitäisi muistaa.
Mutta jos ei vaan enää resurssit riitä?
Meilläkin on isovanhemmat eronneet ja uusien puolisoiden kanssa. Osa on läheisiä (minun äitini ja isäpuoleni, miehen isä ja tämän vaimo), mutta isäni ja hänen nykyinen siippansa eivät enää, koska asuvat kaukana ja sanoivat, että heidän osaltaan on lastenhoito loppuu (äitipuolellani on omaa neljä lastenlasta). Emme oikeastaan edes tunne heitä enää, eikä se juuri mitenkään vaivaa.
Saattaa tuntua itsekkäältä,mutta noin se nyt on. Meilläkin on oikeus lapsiperheenä lomalla rauhaan ja omaan aikaan. Mutta olisi tietty hienoa, jos kaikki lastenlapset huomioitaisiin ja arvostettaisiin mummona ja pappana olemista.
Ei meillä riitä aina rahat viedä huvipuistoon tai ostaa lahjoja. Johonkin raja on vaan vedettävä. Vanhemmistani huomaa, että tietyt lapsenlapset ovat aina ne rakkaammat ja se on luonnollista. Nopeat syö hitaat eivät syö, ja niin se kai menee.
Kommentit (5)
Nää on näitä suur/uusioperheen haasteita. Ei aina riitä aika. Mitä, jos kokoontuisitte joskus aina yhteen? Esim. kesällä vuokraatte porukalla mökin (tai pari)
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä suur/uusioperheen haasteita. Ei aina riitä aika. Mitä, jos kokoontuisitte joskus aina yhteen? Esim. kesällä vuokraatte porukalla mökin (tai pari)
Ihana idea, mutta eronneet vanhempani eivät ehkä välttämättä halua viikkoa toistensa lähettyvillä viettää.
Ap
Onpas sulla paljon vapaa-aikaa, mulla ei riitä vanhemmillenikaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas sulla paljon vapaa-aikaa, mulla ei riitä vanhemmillenikaan.
He ovat lasten isovanhempia! Asiallisia kommentteja kiitos
Ap
Jos ei ehdi/ole mielenkiintoa/halua jne. niin ei ole mikään pakko muistaa tai tavata.
Pätee puolin ja toisin.