Uskallanko pestä sohvan päälliset pesukoneessa?
Tyyliin pikapesulla 30 asteessa?
Päällisissä ei ole pesuohjetta missään eikä mitään lappua mitä materiaalia ovat, puuvillaa todennäköisesti ovat (?). Koitin googlata mallia mutta ei löytynyt netistäkään juuri tämän sohvan pesuohjeita. Opiskelijana ei nyt mihkään pesulaan olisi varaa.
Kommentit (19)
En tiedä uskallatko sinä. Itse pesen aina, jopa sellaiset, jotka on merkitty "ei vesipesua" - merkinnällä. Koskaan ei ole menneet pilalle. Olen käyttänyt 40 asteen pesua.
Olen itse pessyt käytetyn Ektorp-sohvani päälliset 60-ssä useampaan kertaan ja laittanut jopa kuivausrumpuun. Ihan hyvin ovat mahtuneet sohvaan pesujen jälkeen.
Mitään pikapesuja käytä, eihän se mitään pese.
Mistä sä olet sohvas ostanut? Ehkä sieltä selviäs pesuohjeet.
Kyllä mä puuvillaiset sohvanpäälliset vähintään 60 asteessa pesisin. Lähtee visvat ja paskarannut paremmin.
Itselläni puuvillaiset päälliset ja pesen ne 60 asteessa.
Jos päällisesi ovat irroitettavat, uskon, että pesu on mahdollista. Pese aluksi vaikka sillä pikapesulla.
Olen pessyt omani 30 asteen hellävaraisella ohjelmalla. Eivät menneet miksikään. Puuvilla saattaa kutistua.
Voit pestä, mutta laita ne hiukan kosteina takasin niin silloin venyy vielä.
Kun märkänä vielä oikoo ja viruttaa, niin eivät toivon mukaan kutistu.
Itse olen pessyt aika paljon 60 asteessa jopa 30 asteen pesuohjeella varustettuja, kun tuli tuo koronakauhu ja asiakaspalvelutyössä pidetyt vaatteet mielellään heittää pesukoneeseen kun kotiin pääsee.
Joku parempi vaate meni vahingossakin mukaan ja surin, että nyt on pilalla, mutta ihan hyvin selvisi sekin.
Kiitos vastauksista, Askosta on ostettu sohva ja sieltä en löytänyt ohjeita. Kokeilen nyt kuitenkin, luulisi kestävän kun saa kuitenkin irti ja tekin olette huoletta pesseet isommissakin lämpölukemissa :)
Ap
Joo mut sun pesukone voi ruveta haisemaan perseelle. ;)
Pese ensin vaikka yksi tyynynpäällinen kokeeksi.
Minä pesin 60 asteessa, vaikka sohvaa ostettaessa muistaakseni sain mukaan ohjeen, että ei vesipesua. Mutta eihän nyt mikään puhtaaksi tule ilman vettä ja tarpeeksi korkeaa lämpötilaa, joten ajattelin sama se pilaanko päälliset pesussa, pilalla ne lopulta on joka tapauksessa jos ei koskaan pysty pestä.
Eivät menneet miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pikapesu?
Pikapesuohjelma, vaihtelee koneesta riippuen. Itsellä se kestää 17 minuuttia ja on 30 asteessa. Linkous 1000.
Vierailija kirjoitti:
Joo mut sun pesukone voi ruveta haisemaan perseelle. ;)
Tuo on kyllä totta. mutta norpilla ja emättimillä voi yrittää puhdistaa jos mikään muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pessyt käytetyn Ektorp-sohvani päälliset 60-ssä useampaan kertaan ja laittanut jopa kuivausrumpuun. Ihan hyvin ovat mahtuneet sohvaan pesujen jälkeen.
Ektorp sohva on pestävä. Ap:n sovasta emme tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä puuvillaiset sohvanpäälliset vähintään 60 asteessa pesisin. Lähtee visvat ja paskarannut paremmin.
Paskannatko sinä sohvaasi.
Meillä käytetään ihan vaan vessaa ja pestään, jos tarpeen.
Erikoinen sika olet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pikapesu?
Pinnistele, pinnistele.
Omani pesin normaaliohjelmalla 40 asteessa. Pikapesulla ei ehkä tule puhtaaksi?