Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika lähtee Ressun lukioon ja kaupungilta ei kuulu vuokra-asuntoa

Vierailija
21.06.2020 |

Olen siis jo hyvissä ajoissa hakenut kaupungilta asuntoa (enintään noin 5 km päässä Ressun lukiosta) ja ei ole vielä mitään kuulunut. Onhan tässä vielä koulun alkuun aikaa mutta olisi hyvä että saataisiin muutto hoidettua ennen koulun alkua. Asutaan nyt pitkän matkan päässä koulusta ja koulumatka kestää liian kauan. 4 H+K-asuntoa haen kun on kaksi muutakin lasta niin ei pienempään mahduta.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuva lukiolainen saa kyllä tukia, mistä ap niin on saanut päähänsä ettei? Aika moni muuttaa yksin asumaan kun lukio alkaa, tottakai sitä saa opintorahaa, asumistukea.... :D

Ei saa kuin vasta 17-vuotiaana.

Vierailija
22/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuva lukiolainen saa kyllä tukia, mistä ap niin on saanut päähänsä ettei? Aika moni muuttaa yksin asumaan kun lukio alkaa, tottakai sitä saa opintorahaa, asumistukea.... :D

Tätä olin tulossa kommentoimaan, etten minä ainakaan 15 vuotta sitten tukia saanut kun 16v muutin omilleni. Tein töitä lukion ohella sitten, jolla kustansin elämiseni! Loppupeleissä koko 3v lukion ajan kävin myös töissä, en tukia ikinä hakenut... Mutta 17v niitä tosiaan olis saanut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne Helsinkiä hyvin, mutta kuinka kaukana siellä edes voi asua Kampista (?). Itse kävin lukion naapurikunnassa, busseilla kesti 40-60 minuuttia, eikä edes käynyt mielessä, että koko perheen pitäisi muuttaa koulun viereen. Eihän lukio oikeasti kestä kuin 2,5 vuotta, viimeisenä keväänä alkaa lukuloma, jolloin ei käydä paikalla kuin kirjoituksissa.

Vierailija
24/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa asumistukea alle 17v, mutta sit pitää luopua lapsilisistä.

Vierailija
25/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö Ressuun nykyään vuokra-asujienkin lapset?

Onhan siellä omat kaveriporukat myös heikäläisille

Vierailija
26/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä nykyään joku vaatimus että vanhempien pitää omistaa asunto? En muista tällaista ollenkaan opiskeluajoista.

En minäkään muista. Minun luokkatovereina oli useita vuokralla asujia ja useimmat heistä ovat korkeammassa asemassa työelämässä kuin minä vaikka asuin vanhempien kanssa omistusasunnossa. Nykyään on kauheasti kaikenlaista jyrkkää luokittelua ja jaottelua.

Vierailija
27/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoasilta saa kyllä alle 18-vuotias opiskelija-asunnon tarvittaessa. Ehkä ei ihan Ressun vierestä, mutta sinne pääsee monesta paikasta tosi hyvin liikkumaan..

Vierailija
28/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukiolaisen perässä tarvitse koko perhe muuttaa. Ja miksi kaupungin pitäisi koko perhe asuttaa????

Vierailija
29/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ap, sanoa nyt jotakin!?

Vierailija
30/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on ratkaisu. Ostakaapa sellainen asunto joka kelpaa. Niissä varmasti on tarjontaa.

Vierailija
31/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin sanoa että et tule saamaan asuntoa. Helsingin kaupungin vuokra-asuntoihin on VUOSIEN jonot, jopa asunnottomat, erittäin tiukassa tilanteessa asunnon tarpeen suhteen olevat ihmiset joutuu jonottomaan ja luuhaamaan kadulla/kavereiden nurkissa asuen.

Sulla ei ole mitään hyvää syytä että olisit kiireellinen tapaus, joten varaudu odottamaan vähintään kolme vuotta, todennäköisesti kauemminkin. Etenkin tarkoilla sijaintikriteereillä täysin epärealistinen koko toiveesi.

Vierailija
32/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan, kun minä olin nuori, ei kaupunki ottanut asuntohakemusta vastaan opiskelijalta, koska HOAS oli jo olemassa.

Vierailija
33/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedoksesi että Helsingin vuokra-asuntoja ei myönnetä jonotusvuorolla. Niitä on mahdotonta saada, jos et laita ruksia kohtaan Asunnoton ja sen lisäksi hae asuntoa koko alueelta. Jos valitsee vain tietyt alueet, hakemus menee suoraan ö-mappiin.

Vierailija
34/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin eliittikouluissa käydään hyvin yleisesti naapurikaupungeista asti. Eli hae vapaiden markkinoiden vuokrakämppää halvemmista ympäryskunnista alueelta, josta on kohtuulliset joukkoliikenneyhteydet Ressuun. Www.reittiopas.fi

Vierailija
35/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee toki, mut espoolaisten vuokralaisten.

Vierailija
36/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mitä provo, mutta miten olisi lähi lukio?

Vierailija
37/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion aloittava kuuluu vielä lapsilisän piiriin, joten opintotukea saa vasta sitten, kun lapsilisä loppuu. Kyllä ne tuet tulee pääasiassa vanhempien kukkarosta.

Vierailija
38/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jonotin yhessä vaiheessa 2 vuotta kaupungin asuntoa, en saanut. Ja mulla oli huono tilanne silloin, eli kriteerit kiireellisyydelle täyttyivät, silti ei kuulunut. Sun tapauksessa mitään kriisiä ei ole. Omista tutuista lähes jokainen muutti omilleen kun lukio alkoi, jonnekin solukämppään monen kämppiksen kera. Yksi tyyppi tuli joka päivä porvoosta helsinkiin lukioon, ja toinen karjaalta asti. Suurin osa tuli metrolla/bussilla, tosi harva asui mitenkään kävelymatkan päässä. Ressun lukio on yhdellä Helsingin hienoimmista alueista, ei sinne noin vaan muuteta, etenkään kapungin asuntoon. 

Vierailija
39/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintorahaa ei saa alle 17-vuotiaat, eli käytännössä lukionsa aloittava harvoin sitä saa.

Vierailija
40/42 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan teidät luokseni Bulevardille, kyllä täällä tilaa riittää ruoanlaittoa ja selänpesua vastaan.