Onko Restonomiksi järkevä kouluttautua vai kannattaako palata takaisin koulunpenkille ja mennä esim. Putkiasentajaksi
Elikä suoritin Hotelli, ravintola ja catering alan perustutkinnon äskettäin ja ajattelin viel jatkaa opintoja, mutta moni sanoo että Restonomin koulutus on turhaa ja kannattaa kouluttautua joksikin muuksi esim. palata takaisin amikseen ja mennä putkiasentajaksi
Kommentit (12)
Täysin turha koulutus. Olen itse keittiömestari ja moni työkaveri on restonomin tutkinnon suorittanut. Kukaan ei ole siitä hyötynyt
Riippuu siitä, mihin töihin pääsee koulutuksen jälkeen. Jo harjoittelupaikkoja hakiessa kannattaa katsoa tulevaisuuteen.
Jos ala kiinnostaa todella, ei ole turha koulutus, onhan se amk tutkinto ja sillä pääsee työjohdollisiin tehtäviin, kun työkokemusta takana.
Miksi restonomi tutkinto olisi sen turhempi, kuin jokin muukaan tutkinto.
Tulevaisuudessa palvelualan tuöpaikat tulevat lisääntymään kun vapaa-aikakain lisääntyy, ja myös ulkomaille voi lähteä alan töihin.
Jos ala kiinnoostaa niin opiskele siihen.
Onko sun ainoat vaihtoehdot restonomi ja putkimies? Miten olis esim tradenomi? Valmistuttuasi voit tehdä paljon monipuolisempia työtehtäviä.
No monet ovat toista mielta, kuin noi pari negatiivista vastaajaa.
Heillä ei ole vielä tarpeeksi työkokemusta eikä osaamista hakea vaativampiin töihin, vaan itkevät muka huonoa koulutustaan kun ei ole tarpeeksi hyvää työpaikkaa vielä sattunut kohdalle.
Ei ilman työkokemusta noin vaan pääse vaativiin hommiin, alhaalta on kaikkein edettevä niihin paremmin palkattuihin ja vaativiin töihin.
Sinulla on ap jo hyvä pohja, jatka ylemmäs jos ala todella kiinnostaa.
Se on turha koulutus vain niille, jotka ovat sen huvikseen opiskelleet, eivätkä ole edes innostuneita alasta.
Kyllä tekevälle aina töitä löytyy se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun ainoat vaihtoehdot restonomi ja putkimies? Miten olis esim tradenomi? Valmistuttuasi voit tehdä paljon monipuolisempia työtehtäviä.
Veikkaan että AP laittoi putkimiehen esimerkiksi tuohon
Vierailija kirjoitti:
No monet ovat toista mielta, kuin noi pari negatiivista vastaajaa.
Heillä ei ole vielä tarpeeksi työkokemusta eikä osaamista hakea vaativampiin töihin, vaan itkevät muka huonoa koulutustaan kun ei ole tarpeeksi hyvää työpaikkaa vielä sattunut kohdalle.
Ei ilman työkokemusta noin vaan pääse vaativiin hommiin, alhaalta on kaikkein edettevä niihin paremmin palkattuihin ja vaativiin töihin.
Sinulla on ap jo hyvä pohja, jatka ylemmäs jos ala todella kiinnostaa.
Kiitos kysymästä, 15 vuotta on alalta kokemusta :) ja kyse olikin työkavereistani. Yhdelläkin oli 25 vuoden kokemus alalta. Ihan samoja rivihommia nuo kaikki restonomiksi opiskelleet työkaverit tekee. Ei kukaan ole päässyt ylemmäksi sen amk-paperin takia vaikka työpaikkoja ovatkin vaihtaneet.
Myös monet tradenomit tekevät samoja rivihommia ja sairaanhoitajat, ja insinöörit ja muut amk:n tutkinnon suorittaneet.
Ei kaikista tule päälliköitä eikä työnjohtajia, tehdään vaan sitä duunia johon on koulutus on saatu ja opiskeltu.
Mutta aivan varmasti restonomikoulutus on tulevaisuudessa parempi pohja, kuin pelkkä ammattikoulun tutkinto.
Verrata voi lähihoitaja - sairaanhoitaja.
Ammattikorkeakoulu tutkinto on teoriapainoitteisempi kuin pelkkä amis.
On myös ihmisestä itsestään kiinni miten pärjää ja menestyy alalla, johon on kouluttautunut.
Restonomeilla on mahdollisuudet monipuolisimpiin töihin, kuin pelkällä amispohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen putkimies ja tienaan karvan verran yli 50000/vuodessa. Restonomin palkkauksista en tiedä mitään.
Täh, yli neljätonnia kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen putkimies ja tienaan karvan verran yli 50000/vuodessa. Restonomin palkkauksista en tiedä mitään.
Täh, yli neljätonnia kuussa?
Putkimiehillä on kovat palkat
Itse valmistuin Restonomksi pari vuotta sitten ja voin sanoa että aika turha koulutus oli