Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden miehiä ei vaan kiinnosta siivoaminen?

Vierailija
21.06.2020 |

Käytiinpä taas miehen kanssa keskustelua siitä, miksi minulla menee hermot kun kämppä on kuin sikolätti. Jätin noin pariksi viikoksi siivoamisen omalta osaltani lähes tekemättä. Toki tiskonetta täytin ja mies välillä sen tyhjensi, ja pesin ruoanlaittoon käyttämäni astiat. Lattioita en imuroinut, en pyyhkinyt ruokapöytää kuin omalta kohdaltani, en siivonnut vessaa tai hakenut varastosta talouspaperia (jotka mies sinne vei säilytykseen).

Eilen meni hermot. Lattioilla oli ihan älyttömästi ruoan muruja ja pölyä, pöytään oli pinttynyt mustetta ja leivänmuruja oli ympäriinsä, kahvinkeittimen vieressä oli kahvipuruja ja kahvitahroja (en juo itse kahvia). Jopa roskikaapin ovessa oli kahvijälkiä. Vessassa oli puolet lattiasta pölyn peitossa, miehen kuivumassa olleet vaatteet olleet pyykkitelineellä jo kohta viikon. Vähän käytettyjä vaatteita makkarin lattialla pinossa. Talouspaperia haki lopulta, kun siitä olin n. 15 kertaa maininnut (ne mahtuisivat säilytykseen myös sisälle mutta mies halusi ne viedä varastoon, luvaten hakea aina kun tarvitaan uusi rulla).

Miehen mielestä "siivoaminen on vaan turhaa, jos on muutakin mukavaa tekemistä". Eilisestä lähtien hän on jokaisen ylimääräisen hetken lukenut jotain uutta kirjaa, kantaa sen jopa vessaan mukaan. Pyysin useamman kerran imuroimaan, totesi vaan joo kohta. Sitä ei kohtaa ei tullut 12 tunnin aikana kertaakaan.

Lapsuudenkotonaan kyllä on joutunut siivoamaan, asunut myös yksin ennen meidän suhdetta useamman vuoden ja kämppä oli silloin ihan perussiisti. Oonko vain passannut tuon pilalle vai häviääkö miehiltä joku siivoamiseen liittyvä aivosolu jossain vaiheessa elämää?

Muuten mies on ihana, mutta tää siivottomuus meinaa viedä hermot.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kans yksi. Aina lupaa muuttua, muttei muutu. Vaatteetkin heittää aina pitkin sohvaa ja lattialla on sukkia.

Vierailija
2/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy. Tekee kyllä ruokaa ja voi juuri ja juuri pestä paistinpannun mutta muuten ei tiskaa koskaan ja kerran vuoteen pestä koneellisen pyykkiä mutta ei vahingossakaan minun vaatteitani vaan esim. jotkut omat housunsa jos tarvitsee ne vaikka seuraavana päivänä ylleen. 

Ei kuulemma kuulu hänen toimenkuvaansa siivoaminen. Lisäksi miehellä on joku trauma tai vastaava niin en saa siivota hänen läsnäollessaan jos on esim. lomalla kotona tms. 

Viime vuonna vei kerran roskapussin niin totesi että "täytyy vähän osallistua kotihommiin". Lisäksi häntä pitää sitten valtavasti kehua jos kerran vuoteen vie tuon roskapussin tai tekee jonkun pikkuasian kodin eteen.

Ikkunan edessä on normiverho ja sitä pitää vetää edestä pois jotta saa ikkunan auki. Jättää aina verhon vetämättä pidemmälle kun on avannut ikkunan ja verho roikkuu puolessa ikkunassa  kuin jossakin elämänhallintaongelmaisen kämpässä. Miten voi olla niin vaikeaa vetää verhoa kymmenen senttiä jotta verho on kuten asiaan kuuluu? Jos verho putoaisi puolittain verhonipsuista niin antaisi sen vaan roikkua. En ymmärrä miten verhon vetäminen 10 cm voi olla niin vaikeaa kuin se tuntuu olevan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus seurusteluaikana kun ei vielä asuttu yhdessä, mies sanoi ettei siivoa. Luulin vitsiksi mutta vähänpä tiesin.

Mikään kotihomma ei kuulu hänelle. Tosin tekee meillä ruuat ja vähän siivoaa keittiötä sen jälkeen, tyhjää ja täyttää tiskikoneen, mutta siinä se. Minä teen loput "se tekee ketä kiinnostaa"- periaatteella kuulemma. On myös v-tuillut kun viikonloppuna haluan pestä liinavaatteet ja pyyhkeet talopesulassa ja siihen menee aikaa, että aina mä vaan pyykkään ja pyykkään.

Kuivat pyykkikasat voi olla päivätolkulla kulkuväylänsä vieressä, eikä laita niitä kaappiin. Kerran kysyi haluanko että laittaa ne pois. Mietin millainen urpå kysyy eikä vaan tee.

Mä olen tullut tulokseen, että epäsiisteys ja osallistumattomuus yhteisen talouden hoitoon on riittävä peruste erolle. Itsellä alkaa olla mitta täynnä miestä, joka istuu työpäivän jälkeen sohvalla ja katsoo teeveetä, päivästä ja illasta toiseen. Aina pitää levätä. Mitään omia hommia ei ole kotona, lukee ja "lepää".

En ole siis itsekään mikään siivousnatsi, mutta sellainen perussiivous on tehtävä viikottain lemmikkienkin takia, Se ei ole vielä paljon, meillä on edelleen kasoja ja hiekkaa lattialla. Mutta mä en myöskään jaksaisi aina olla sanomassa, kyllähän aikuisen ihmisen pitäisi tajuta muutenkin.

Vierailija
4/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
5/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarina päättyy joskus siihen että taloyhtiö ottaa kämpän haltuun tollasilta tyypeiltä (naisettomilta)

Vierailija
6/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se häviä, sitä ei vain koskaan ole ollut. Kämpän siivoan, jos nainen tulee käymään, siksi saatte siistin vaikutelman. Nyt kun on naiset jäänet vähemmälle, niin eipä tuota ole tarvetta ollut pitää kämppää viimeisen päälle siistinä.

Vierailija
7/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen johtaa muuten eroon pitkällä aikavälillä.

Kävin oman mieheni kanssa monta keskustelua tästä aiheesta suhteen alussa, sekä yhteenmuuton jälkeen. Aina tasaisin väliajoin joutuu ottamaan puheeksi, mutta enimmäkseen toimii ihan hyvin.

Sanoin jo heti alussa, että en ala äidiksi enkä ala elämään sikolätissä ja että tämä aiheuttaa sellaista katkeruutta sitten pidemmän päälle (jos ei siis oma-alotteisesti huolehdi perussiisteydestä), että johtaa tod.näk. eroon. Itse saa valita sitten, että miten kiinnostunut hän on asiasta.

Aika hyvin on toiminut, mies jopa siivoilee enemmän kuin minä.

Vierailija
8/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus seurusteluaikana kun ei vielä asuttu yhdessä, mies sanoi ettei siivoa. Luulin vitsiksi mutta vähänpä tiesin.

Mikään kotihomma ei kuulu hänelle. Tosin tekee meillä ruuat ja vähän siivoaa keittiötä sen jälkeen, tyhjää ja täyttää tiskikoneen, mutta siinä se. Minä teen loput "se tekee ketä kiinnostaa"- periaatteella kuulemma. On myös v-tuillut kun viikonloppuna haluan pestä liinavaatteet ja pyyhkeet talopesulassa ja siihen menee aikaa, että aina mä vaan pyykkään ja pyykkään.

Kuivat pyykkikasat voi olla päivätolkulla kulkuväylänsä vieressä, eikä laita niitä kaappiin. Kerran kysyi haluanko että laittaa ne pois. Mietin millainen urpå kysyy eikä vaan tee.

Mä olen tullut tulokseen, että epäsiisteys ja osallistumattomuus yhteisen talouden hoitoon on riittävä peruste erolle. Itsellä alkaa olla mitta täynnä miestä, joka istuu työpäivän jälkeen sohvalla ja katsoo teeveetä, päivästä ja illasta toiseen. Aina pitää levätä. Mitään omia hommia ei ole kotona, lukee ja "lepää".

En ole siis itsekään mikään siivousnatsi, mutta sellainen perussiivous on tehtävä viikottain lemmikkienkin takia, Se ei ole vielä paljon, meillä on edelleen kasoja ja hiekkaa lattialla. Mutta mä en myöskään jaksaisi aina olla sanomassa, kyllähän aikuisen ihmisen pitäisi tajuta muutenkin.

Siis mies suoraan sanoi, ettei siivoa, ja sitten valitat ja suunnittelet eroa? Tyylinsä kullakin.

Vierailija
9/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siivoaminen on teidän homma. Ex-anoppi toi perunamuusia ja lihakastiketta ja ripeästi myös siivosi exän kanssa yhdessä kämpän. Ei tuo nyt kyllä edes ollut likainen..

mies52v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän