Millaisen ammatin haluaisit lapsellesi?
Tähän saat anonyymisti ja rehellisesti sanoa, millaisessa ammatissa haluaisit (tai olisit halunnut) lapsesi aikanaan nähdä.
Tässä ei nyt ole kyse siitä koitetaanko lapsia ohjailla tiettyihin valintoihin, vaan ihan tälläinen viaton ajatusleikki.
Kommentit (24)
Uusi sisäministeri Suomeen ja puolue on PS.
Sellaisen johon hän lähtee aamuisin mielikseen.
Sellaisen mistä pitää ja elättää itsensä.
En oikeasti ole ajatellut. Ihan sama, kunhan vain olisi tyytyväinen elämäänsä ja valintoihinsa.
Toivon että jos poikani (12v) vielä täysi-ikäisenä haluaa parturi-kampaajaksi, niin uskaltaisi siihen kouluttautua välittämättä muiden mielipiteistä
Lähäri ois hyvä. Itekki oon lähäri.
Vaikea sanoa kun tuntuu, että maailma muuttuu niin kovaa vauhtia. Mitähän ammatteja mahtaa edes olla olemassa kun pienokaiseni on aikuinen. Toivon kuitenkin, että hän tienaa enemmän kuin minä ja tietenkin vähemmällä vaivalla. Jonkin alan asiantuntija kenties.
Toivon että tytöstä tulisi insinööri tai DI kuten isänsä. Tyttö on lahjakas matematiikassa.
Ei väliä, toivottavasti sellaiseen että töitä riittäisi.
Vanhempi haluaa erityisluokanopettajaksi. Sopii mielestäni hyvin ammattiin. Nuorempi mietityttää. Nykyään ei ole paljon ammatteja, joissa lievästi kehitysvammainen pärjäisi. Haluaa kaupan myyjäksi, mutta taitaa olla liian monimutkaista.
Sellaisen jossa viihtyy ja saa tarpeeksi palkkaa elääkseen.
Jonkin tarpeeksi laajam akateemisen koulutuksen jolla työllistyy ilman stressiä
Hämmentävä ajatus, että vanhemmalle olisi jotain merkitystä, missä lapsi työskentelee. Minulle riittää, että on laillista työtä, siinä viihtyy ja sillä elättää itsensä (ja mahdollisen perheensä).
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen mistä pitää ja elättää itsensä.
Tämä.
Minulla on koulussa3 lasta ja nuo 2 ovat ne asiat, jotka ovat päällimmäisenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi haluaa erityisluokanopettajaksi. Sopii mielestäni hyvin ammattiin. Nuorempi mietityttää. Nykyään ei ole paljon ammatteja, joissa lievästi kehitysvammainen pärjäisi. Haluaa kaupan myyjäksi, mutta taitaa olla liian monimutkaista.
Ohis: Hän voisi olla muissa tehtävissä kuin kassalla. Meillä on kaupalla kehitysvammaisia esim. hyllytyksessä, "kärrypoikina" ja muuten vaan apukäsinä. Työnkuva henkilön taitotason mukainen.
Ei väliä kunhan on akateeminen