Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen naisystävä esittelee somessa sukutilaamme omanaan

Vierailija
20.06.2020 |

Meillä on sukutila, joka on yhteisomistuksessa äidilläni, minulla (ostin lapsettoman tädin osuuden käypään markkinahintaan ennen hänen kuolemaansa) ja kahdella serkullani. Tila on kaunis ja ihanalla paikalla, ja siellä on oikein mukava mm. viettää juhannusta isommalla porukalla. Tänä vuonna on minun ja sisarusteni vuoro, viime vuonna serkut olivat paikalla isommalla porukalla. Hommia tehdäään yhdessä, minä eniten, koska mulla on pitkä opettajan kesäloma ja puutarhanhoito on minulle mieluista ja tärkeää talven työpuristuksen ja keskusta-asumisen vastapainona.

Alkoi vaan närästää kun tajusin, että veljeni naisystävä on kirjoitellut koko alkukesän faceen, miten juhannusta vietetään "meidän kesähuvilalla". Kuvia on paljon ja annetaan ymmärtää, miten paikka on hänen laittama ja ylläpitämä, mm. "puutarhassani kasvaa pionit, jotka ovat parhaimmillaan juhannuksena". Veljelläni ei ole siis mitään virallista osuutta koko tilaan, toki hän ja sisareni käyttävät sitä äidin vuorolla periaatteessa kuin omaansa. Naisystävä ei ole kyllä koskaan laittanut rikkaa ristiin "ihanan puutarhaparatiisin" eteen. Kuohari pergolassa maistuu kyllä. Talon sisustus on minustakin kaunis, mutta siitä kiitos kuuluu isovanhemmille, jotka sen aikanaan ovat rakentaneet ja sisustaneet, me olemme vaan ylläpitäneet heidän työn jälkeään.

Ärsyttää vaan tuollainen somefeikkaaminen. Vaikka ei multa mitenkään ole poiskaan.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sinä samoin, että puutarha kukoistaa kotitilallani jne. Siinä sitten voi miettiä tämä naikkonen kumman se on oikeasti. :D

Vierailija
22/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoisin oikein näkyvästi aina näitä päivityksiä ja tekisin kyllä selväksi kuka siellä huhkii ja kuka ei. Ja jotenkin toisin myös ilmi, että hän on siellä vieraana eikä osana mitenkään muuten olkoonkin kenen sussu hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis mulla ei ole mitään sitä vastaan, että veljeni ja naisystävänsä käyvät maalla. Päin vastoin. Nuo sanamuodot tökkii. "Miehen sukutila" olis ihan ok verrattuna "meidän kesähuvilaan". "Sukutilan" puutarhan ihanat pionit saa mun puolesta levitä pitkin somea, mutta "minun puutarhani" menee liian pitkälle.

Osaa voi olla myös veljelläsi, onko antanut virheellistä kuvaa? Usein sukumökeillä tai vanhempiensa mökeillä käytetään kuin omaa, kun ollaan siihen totuttu. Ei muisteta sitten mitään omistussuhteita miettiä kun pidetään käyttämistä itsestäänselvänä oikeutena. Tietääkö veljen tyttis, että omistat oman osuuden tilasta, vai luuleeko että käytät äitinne vuorolla kuten muutkin sisarukset? Kyllähän veljesi osan perii mökistä aikanaan (mikä ei kyllä ole tyttöystävän asia jos eivät aviossakaan ole).

Vierailija
24/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jotain viattomia kommentteja niihin julkaisuihin.

Keväällä jos hehkuttelua miten ihana on mennä kesähuvilalle niin kommentoit että niin on, en malta odottaa ja kiva kun on meidän vuoro käyttää sukutilaa.

Puutarhakuviin joku kiitos, ihana kuulla tällaisia kehuja ja miten rakastatkaan puutarhan laittoa.

Ja niin edelleen. Kyllä se siitä oppii!

Itse kyllä sanoisin ehkä veljelleni asiasta. Vaikea kuvitella että omat veljeni hyväksyisivät tuollaista feikkausta.

Vierailija
25/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kommentoisin oikein näkyvästi aina näitä päivityksiä ja tekisin kyllä selväksi kuka siellä huhkii ja kuka ei. Ja jotenkin toisin myös ilmi, että hän on siellä vieraana eikä osana mitenkään muuten olkoonkin kenen sussu hyvänsä.

Olisi kyllä hyvä kuitti kommentoida julkausuun jotain "tervetuloa vaan puutarhatalkoisiin, voin opettaa pionien hoidosta sullekin" tmv. :'D

Vierailija
26/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset postailee lomapaikoistakin ja elvistelevät kokemuksillaan erilaisista ympäristöistä. Tuskin hän väittää postauksissa omistavansa paikkaa? Jos häiritsee, voit toki pyytää olla postailematta - kyseessä on kuitenkin yksityistontti eikä julkinen tila.

Vierailija
27/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita jotain viattomia kommentteja niihin julkaisuihin.

Keväällä jos hehkuttelua miten ihana on mennä kesähuvilalle niin kommentoit että niin on, en malta odottaa ja kiva kun on meidän vuoro käyttää sukutilaa.

Puutarhakuviin joku kiitos, ihana kuulla tällaisia kehuja ja miten rakastatkaan puutarhan laittoa.

Ja niin edelleen. Kyllä se siitä oppii!

Itse kyllä sanoisin ehkä veljelleni asiasta. Vaikea kuvitella että omat veljeni hyväksyisivät tuollaista feikkausta.

Miehet hyväksyy vaikka mitä kun seksi on vaihtovaluuttana.

Vierailija
28/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen tarina. Ja veljelle et sano mitään vaan avaudut täällä?

Vierailija
29/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmiset postailee lomapaikoistakin ja elvistelevät kokemuksillaan erilaisista ympäristöistä. Tuskin hän väittää postauksissa omistavansa paikkaa? Jos häiritsee, voit toki pyytää olla postailematta - kyseessä on kuitenkin yksityistontti eikä julkinen tila.

Jos sanoo puutarhassaNI tai MEIDÄN kesäpaikka niin... yleensä näitä muotoja käytetään omista omistuksista, ei kaverin kämpästä tai naapurin pihasta.

Vierailija
30/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis mulla ei ole mitään sitä vastaan, että veljeni ja naisystävänsä käyvät maalla. Päin vastoin. Nuo sanamuodot tökkii. "Miehen sukutila" olis ihan ok verrattuna "meidän kesähuvilaan". "Sukutilan" puutarhan ihanat pionit saa mun puolesta levitä pitkin somea, mutta "minun puutarhani" menee liian pitkälle.

Osaa voi olla myös veljelläsi, onko antanut virheellistä kuvaa? Usein sukumökeillä tai vanhempiensa mökeillä käytetään kuin omaa, kun ollaan siihen totuttu. Ei muisteta sitten mitään omistussuhteita miettiä kun pidetään käyttämistä itsestäänselvänä oikeutena. Tietääkö veljen tyttis, että omistat oman osuuden tilasta, vai luuleeko että käytät äitinne vuorolla kuten muutkin sisarukset? Kyllähän veljesi osan perii mökistä aikanaan (mikä ei kyllä ole tyttöystävän asia jos eivät aviossakaan ole).

Hän tietää kyllä omistussuhteet, viimeksi keväällä tuli puheeksi puutalkoiden yhteydessä olevassa kokouksessa. Oli mukana samassa pöydässä, jossa serkkuni mietti, myisikö osuutensa siskolleen muuttaessaan ulkomaille ja tehtiin laskelmaa siitä, miten tien perusparannus rahoitetaan ja miten jaetaan seuraavan vuoden juhlapyhät. Veljeni on aktiivinen tilan töissä, samoin kuin siskoni. Äitimme omistaa oman osuutensa mutta on jo sen verran huonokuntoinen että ei osallistu tilan kunnossapitoon samalla tasolla kuin ennen. En tiedä mitä äiti on testamenttiinsa asiasta kirjannut mutta se ei ole tässä oleellista.

Veljen naisystävältä ei siis odoteta tilan suhteen mitään, ei työpanosta tai rahaa. Veljeni osallistuu, ehkä enemmänkin kuin laskennallisen osuutensa edestä. Arjessa mitään ongelmaa ei ole. Ongelmana, jos ylipäätään ongelmaa on, on tämä hänen antamansa virheellinen somekuva. Veljeni ei ole somessa joten hän ei tarkkaan tiedä mitä siellä asioista kerrotaan, nyt tosin sanoin hänelle että mua ärsyttää tämä kuva joka face/instafeedissäni näkyy.

Vierailija
31/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä sinä samoin, että puutarha kukoistaa kotitilallani jne. Siinä sitten voi miettiä tämä naikkonen kumman se on oikeasti. :D

Ei se oo mun kotitila, en ole siellä koskaan asunut. Se on äitini lapsuudenkoti, minun mummolani. Kun minä laitan someen jotain sieltä, käytän joko tilan nimeä, tai sanaa "sukutila", "suvun kesäpaikka", "meidän mummola" ja puhun rakkaudella mummovainaan pioneista ja omenoista. Siis aidosti koen, että tila/paikka ei ole minun, vaan olen pitämässä siitä huolta osana sukupolvien jatkumoa.

Vierailija
32/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan aika omapitäväinen ihminen, kun ärsyyntyisin kyllä tuosta aika paljon. Varsinkin jos kyseessä olisi meidän perheen rakas kesäpaikka. Ei mekään odoteta kenenkään ulkopuolisen siellä tekevän mitään, mutta perheenjäsenet jotka siellä käy tekevät jokainen oman osuutensa. Tekisin kyllä selväksi ettei hänellä ole osaa eikä arpaa sen tontin asioihin. Asioista voi sanoa olematta kuitenkaan ilkeä.

Vierailija
33/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Hän tietää kyllä omistussuhteet, viimeksi keväällä tuli puheeksi puutalkoiden yhteydessä olevassa kokouksessa. Oli mukana samassa pöydässä, jossa serkkuni mietti, myisikö osuutensa siskolleen muuttaessaan ulkomaille ja tehtiin laskelmaa siitä, miten tien perusparannus rahoitetaan ja miten jaetaan seuraavan vuoden juhlapyhät. Veljeni on aktiivinen tilan töissä, samoin kuin siskoni. Äitimme omistaa oman osuutensa mutta on jo sen verran huonokuntoinen että ei osallistu tilan kunnossapitoon samalla tasolla kuin ennen. En tiedä mitä äiti on testamenttiinsa asiasta kirjannut mutta se ei ole tässä oleellista.

Veljen naisystävältä ei siis odoteta tilan suhteen mitään, ei työpanosta tai rahaa. Veljeni osallistuu, ehkä enemmänkin kuin laskennallisen osuutensa edestä. Arjessa mitään ongelmaa ei ole. Ongelmana, jos ylipäätään ongelmaa on, on tämä hänen antamansa virheellinen somekuva. Veljeni ei ole somessa joten hän ei tarkkaan tiedä mitä siellä asioista kerrotaan, nyt tosin sanoin hänelle että mua ärsyttää tämä kuva joka face/instafeedissäni näkyy.

Ota asia puheeksi suoraan ja sano, ettet halua someen hänen laittamanaan. Jos kysyy syytä, sano, että kyse on sinun omaisuudesta ja sinä määräät. Kasvata selkäranka.

Vierailija
34/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä veli asiaan tuumasi?

Vierailija
35/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan näitä. Mun käly on jo kysellyt äidiltäni paria antiikkihuonekalua. Ne tulee minulle, sori vaan.

Miksi ne kuuluvat sinulle eikä esim veljellesi?

Vierailija
36/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuota voisi tosiaan viestiä vaikka kiittämällä julkaisijaa ihanista kuvista ja kommentoimalla että on siinä ollut työtäkin ja kertoa jonkin yksityiskohdan tekemisestä ja suunnitelmista. Ikäänkuin ei tietäisi konteksista ja voisi sanoa että "ei hemmetti oletko siis viime kesänä väittänyt puutarhaa omaksesi. Nyt en käsitä yhtään."

Vierailija
37/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi suoraan ja sano, ettet halua someen hänen laittamanaan. Jos kysyy syytä, sano, että kyse on sinun omaisuudesta ja sinä määräät. Kasvata selkäranka.

Mutta kun eihän se OLE ap:n omistuksessa? Ap omistaa siitä vain osan, hänen ja hänen veljensä äiti osan. Veli oletettavasti perii siitä osan vielä joku päivä.

Vierailija
38/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tää voi olla myös noloa, jos nainen ei ole kehunut ja laitellut kuvia mielessä se, että ihmiset luulisivat työtä puutarhan eteen hänen ansiokseen tai se, että ihmiset olettaisivat omistussuhteista paikkaa kohtaan oikein mitään.

Meinaan mökkeilin aikoinaan miesystäväni perheen ja suvun mökillä miehen kanssa kaksistaan aika paljon, ja voisin kuvitella, että olisin laittanut sellaisia kuvia ja tekstejä, aivan kuin paikka olisi meidän, koska se käyttäessämme oli meidän, vaikka oltaisin vain oltu siellä maksetulla lomalla.

Siis samaan aikaan itse omistin varmaan kaksi kertaa arvokkaamman kesämökin toisaalla, mutta mökkeilimme silti sen miehen mökillä.

Olisin pitänyt ihan outona sitä, että joku luulisi minun ajatelleen, että haluan joidenkin kuvittelevan omistavani paikkaa.

Vierailija
39/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tää voi olla myös noloa, jos nainen ei ole kehunut ja laitellut kuvia mielessä se, että ihmiset luulisivat työtä puutarhan eteen hänen ansiokseen tai se, että ihmiset olettaisivat omistussuhteista paikkaa kohtaan oikein mitään.

Meinaan mökkeilin aikoinaan miesystäväni perheen ja suvun mökillä miehen kanssa kaksistaan aika paljon, ja voisin kuvitella, että olisin laittanut sellaisia kuvia ja tekstejä, aivan kuin paikka olisi meidän, koska se käyttäessämme oli meidän, vaikka oltaisin vain oltu siellä maksetulla lomalla.

Siis samaan aikaan itse omistin varmaan kaksi kertaa arvokkaamman kesämökin toisaalla, mutta mökkeilimme silti sen miehen mökillä.

Olisin pitänyt ihan outona sitä, että joku luulisi minun ajatelleen, että haluan joidenkin kuvittelevan omistavani paikkaa.

Sen unohdin vielä lisätä, että muu suku ei käyttänyt mökkiä, mutta ei se silti ollut sen miehen, saatika minun.

En vain oikein osaa rajaila sellaista, että NIIIH, TÄÄ ON SUN, koska itse omistan niin paljon, ettei ole koskaan tullut mieleen, että haluaisin pitää muiden omaisuuksia ominani ja että joku edes luulisi niin.

Vierailija
40/59 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan näitä. Mun käly on jo kysellyt äidiltäni paria antiikkihuonekalua. Ne tulee minulle, sori vaan.

Miksi ne kuuluvat sinulle eikä esim veljellesi?

Jos ne ovat jotenkin naisia kiinnostavia? Sain minäkin mummini hääastiaston, koska hänen tyttärensä ei sitä halunnut, vaikka isäni veljenvaimo halusi (isän veli ei).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan