Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella oli kaverinsa mökillämme pari vuorokautta

Vierailija
20.06.2020 |

Oma lapsi tuo puita, vettä järvestä saunaan yms pyytämättä, niin tämä lapsi vaan pelaili jotain kännykkäpeliä. Onko lapsesi reipas vai laiska?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itse kyllä lapsena otin osaa kaverin kotitöihin, ihan pyytämättä Yhdesää on ruokaa laitettu ja rikkaruohoja kitketty. Mukavaa oli!

Vierailija
22/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kirjoittaa otsikon noin väärin? Todella häiritsevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapsesi (ilm. tottunut mökilläolija) on osannut itse hakea järvestä saunavettä ihan pyytämättäkin, niin näin ei varmaan oo aina ollut, vaan te olette joskus sen muksullenne opettaneet.

Ei tää vieras lapsi ole varmaan edes tiennyt että saunaan kuuluu kantaa vedet (ja mielellään ennenku ehditään sitä pyytää). Hänen aiempi kokemus mökkeilystä voi olla jotain ihan muuta kuin teidän, vaikkapa tuon vedettömyyden suhteen.

Miksei sun lapsesi ottanut kaveriaan mukaan hommiin? Jos vieras on ollut "apaattinen" kuten kuvailit ja pelannut puhelimellaan, niin todennäkösesti hänellä on ollut vaan äärimmäisen tylsää ja koko mökkireissu on ennen lähtöä kuvailtu erilaiseksi reissuksi mitä se on lopulta ollut (eli ei varmaan tarvitse pelätä että lapsi itsekään haluaisi uusintaa).

Varmaan siis odotukset ei kohdanneet toisiaan sen enempää sulla kuin lapsesi kaverillakaan

Vierailija
24/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Itse kyllä lapsena otin osaa kaverin kotitöihin, ihan pyytämättä Yhdesää on ruokaa laitettu ja rikkaruohoja kitketty. Mukavaa oli!

Noinhan sinä asiat muistat! :D :D

Vierailija
25/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ystävällisesti pyytänyt tekemään jotain pientä oman teinin apuna. Ei voi olettaa, että nuori ventovieraassa paikassa hoksaa ja ilkeää alkaa itse tarjoutumaan.

Vierailija
26/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun lapsesi (ilm. tottunut mökilläolija) on osannut itse hakea järvestä saunavettä ihan pyytämättäkin, niin näin ei varmaan oo aina ollut, vaan te olette joskus sen muksullenne opettaneet.

Ei tää vieras lapsi ole varmaan edes tiennyt että saunaan kuuluu kantaa vedet (ja mielellään ennenku ehditään sitä pyytää). Hänen aiempi kokemus mökkeilystä voi olla jotain ihan muuta kuin teidän, vaikkapa tuon vedettömyyden suhteen.

Miksei sun lapsesi ottanut kaveriaan mukaan hommiin? Jos vieras on ollut "apaattinen" kuten kuvailit ja pelannut puhelimellaan, niin todennäkösesti hänellä on ollut vaan äärimmäisen tylsää ja koko mökkireissu on ennen lähtöä kuvailtu erilaiseksi reissuksi mitä se on lopulta ollut (eli ei varmaan tarvitse pelätä että lapsi itsekään haluaisi uusintaa).

Varmaan siis odotukset ei kohdanneet toisiaan sen enempää sulla kuin lapsesi kaverillakaan

Ei puhelimella pelailu ole mitään erityistä apaattisuutta vaan jotain, mitä 90% lapsista tekee 90% ajasta mikäli heitä ei estetä niin tekemästä.

Vierailija
27/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverihan oli siellä vieraana? Odotatko että myös aikuiset vieraanne lähtevät omatoimisesti puuhailemaan teidän mökillä?

Minä en odota. Vieraat on vieraita. Jos on tarvetta avulle niin sitä voin pyytää (myös lapsen kaverilta) mutta pääasiassa avulle ei ole tarvetta.

Niin oli mutta oli muutenkin apaattinen. Ei edes paljoa uinut kun vesi oli muka kylmää yms ja peliä pelasi koko ajan. Kyllä oli ihan erilainen tapaus kuin oma lapsi.

Sä olet surkea provo. Aikuinen ihminen ymmärtää kyllä, että oma lapsi on kotonaan ja touhuaa tuttuja asioita, toinen on vieraassa paikassa eka kertaa elämässään ja voi olla täysin tottumaton luonnonvesissä uimiseen. Eikä tiedä, mitä häneltä odotetaan, kun kaverin äiti vain kyylää paheksuva ilme naamallaan.

Vierailija
28/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverihan oli siellä vieraana? Odotatko että myös aikuiset vieraanne lähtevät omatoimisesti puuhailemaan teidän mökillä?

Minä en odota. Vieraat on vieraita. Jos on tarvetta avulle niin sitä voin pyytää (myös lapsen kaverilta) mutta pääasiassa avulle ei ole tarvetta.

Niin oli mutta oli muutenkin apaattinen. Ei edes paljoa uinut kun vesi oli muka kylmää yms ja peliä pelasi koko ajan. Kyllä oli ihan erilainen tapaus kuin oma lapsi.

Voi sentään. Olisit onnellinen, että lapsellasi on kaveri joka tuli vielä alkeelliselle mökille. Et sinäkään tiedä, millanen sun lapsi on kaverinsa mökillä.

Miksi mun se pitäisi tietää? Jos on tarve tietää kysyn miten meni.

Sä olet nolo. Luultavasi sunkin lapsi on kaverinsa mökillä apaattinen ameeba.

Vierailija
29/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis... en kyllä itekään tehnyt kaverin mökillä lapsena hommia. Eikä kaverit tehneet meidän mökillä. Mutta kerran mentiin yhden kaverin maalla naapuriin haravoimaan sukulaistädille. Kaveri sai urakan jälkeen ”palkaksi” viiskymppisen, minä en saanut mitään. En edes kiitosta.

Vierailija
30/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat vanhemmat pitävät omia lapsiaan lahjakkaina, osaavina ja kauniina.

Hyvin, hyvin monet erehtyvät.

Vierailija
31/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis... en kyllä itekään tehnyt kaverin mökillä lapsena hommia. Eikä kaverit tehneet meidän mökillä. Mutta kerran mentiin yhden kaverin maalla naapuriin haravoimaan sukulaistädille. Kaveri sai urakan jälkeen ”palkaksi” viiskymppisen, minä en saanut mitään. En edes kiitosta.

Toivottavasti hän ymmärsi antaa sinulle puolet summasta.

Vierailija
32/32 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Olisit onnellinen, että lapsellasi on kaveri joka tuli vielä alkeelliselle mökille. Et sinäkään tiedä, millanen sun lapsi on kaverinsa mökillä.

Miksi mun se pitäisi tietää? Jos on tarve tietää kysyn miten meni.

Sä olet nolo. Luultavasi sunkin lapsi on kaverinsa mökillä apaattinen ameeba.

Ei se lähde kavereiden mökille, omalla mökilläkin se lähinnä pelailee ellei sitä sitten pyydä tekemää jotakin. Ei viihdy kovin hyvin mökillä saa olla patistelemasda. Kotona ollessa tekee enemmän oma-aloittesti voi lähtee vaikka puutarhaan majalle. Kaverit viihtyy meillä ihan hyvin kun pihalla on tekemistä, tekemistä ei tarvitse keksiä puiden tai veden kantamisesta.