Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 v

Vierailija
20.06.2020 |

Olen lukenut, että tässä iässä kaikki on koettu ja elämän toinen suunta alkaa. Entä jos ei ole mitään koettu ja mitään suuntaa ei ole? Entä jos olen 40 v ja samassa asemassa kuin 14 v? Luovutanko ja astun alas katolta, vai onko tässä enää mitään koettavaa? Muilla on perhe, omaisuus, ura ja muu. Mulla yksinäisyys, yksiö ja polkupyörä. Miten tällä voi ikäisteni joukossa olla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oma vika niin sit sen kanssa on elettävä.

Vierailija
2/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla 40 on se ikä, jossa aletaan nauttia. Kaikki on saavutettu, katsellaan lapsia ja nautitaan rahoista. Ei tuossa iässä enää pidä tienata tai yrittää lisää. On auto, talo, mökki ja ulkomaanmatkat. Ei ole rahasta puutetta. Tätä varten on tehty 20 vuotta työtä. Ihanaa ja saa valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on korkea aika etsiä se suunta ja kokea, edes jotain. Itselläni vähän sama tilanne, pari vuotta enemmän ikää vain ja vuuokrakaksio.

Vierailija
4/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oma vika niin sit sen kanssa on elettävä.

Olen elänyt itseni kanssa koko ajan. Haluaisin elää toisessa elämässä.

ap

Vierailija
5/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä vielä haluaisit kokea ja mikä on toteutettavissa. Itse yksineläjänä aion esimerkiksi matkustella mahdollisimman paljon, jos se koronan takia on vielä mahdollista. Yritän kokeilla uusia asioita sen puitteissa, mihin oma uskallukseni riittää.

Itse ajattelen, että yksin on ehkä helpompikin uskaltaa, koska olen tässä sopassa yksin. Pahimmissa skenaarioissa, jos kaikki menee pieleen, minä itse vain kärsin, koska olen sen verta yksin maailmassa. Eli tavallaan se on myös vapautta.

Aloita pienistä jutuista. Tee esimerkiksi ruokaa, jota et ole koskaan laittanut. Osta ruokakaupasta vaikka yhtenä päivänä vain tuotteita, joita et ole koskaan ostanut. Tee jotain, mitä luulit, ettet osaa. Koeta itse korjata jotain, kutoa sukka, lähteä reissuun jne. Aja eri reittiä töihin. Tee pieni tutkimusmatka jollekin tuntemattomalle tielle. Mitähän tuolla on? Sitähän elämä on, tutkimusmatkailua. Lopulta pieniä juttuja, mutta juuri ne pienet jutut tuovat kivaa piristystä elämään.

Vierailija
6/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, mitä vielä haluaisit kokea ja mikä on toteutettavissa. Itse yksineläjänä aion esimerkiksi matkustella mahdollisimman paljon, jos se koronan takia on vielä mahdollista. Yritän kokeilla uusia asioita sen puitteissa, mihin oma uskallukseni riittää.

Itse ajattelen, että yksin on ehkä helpompikin uskaltaa, koska olen tässä sopassa yksin. Pahimmissa skenaarioissa, jos kaikki menee pieleen, minä itse vain kärsin, koska olen sen verta yksin maailmassa. Eli tavallaan se on myös vapautta.

Aloita pienistä jutuista. Tee esimerkiksi ruokaa, jota et ole koskaan laittanut. Osta ruokakaupasta vaikka yhtenä päivänä vain tuotteita, joita et ole koskaan ostanut. Tee jotain, mitä luulit, ettet osaa. Koeta itse korjata jotain, kutoa sukka, lähteä reissuun jne. Aja eri reittiä töihin. Tee pieni tutkimusmatka jollekin tuntemattomalle tielle. Mitähän tuolla on? Sitähän elämä on, tutkimusmatkailua. Lopulta pieniä juttuja, mutta juuri ne pienet jutut tuovat kivaa piristystä elämään.

Hyvä neuvo, mutta en tiedä voinko toteuttaa. Mä oletan, että 40-vuotiaana kaikki normaalit jutut on koettu ja vain uudet, erilaiset jutut on koettavana. Siksi en voi hyväksyä tilannettani. Ei mulle joku ruoka ole mitään, koska se olisi pitänyt kokea 20 vuotta sitten. Tämä on mieleni ongelma, mutta en tiedä miten tästä pääsee ylitse.

ap

Vierailija
7/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla 40 on se ikä, jossa aletaan nauttia. Kaikki on saavutettu, katsellaan lapsia ja nautitaan rahoista. Ei tuossa iässä enää pidä tienata tai yrittää lisää. On auto, talo, mökki ja ulkomaanmatkat. Ei ole rahasta puutetta. Tätä varten on tehty 20 vuotta työtä. Ihanaa ja saa valita.

Terveisiä 80-luvulle.

Vierailija
8/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä 80-luvulle.

Vierailija
9/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulusta taidetaan tosiaan valmistua parikymppisenä tai jopa allekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan