No, kannattiko nyt raahautua mökille
hyttysten syötäväksi, alkeellisiin oloihin yms epämukavuuteen jotta sai muutaman tekorennon kuvan someen postattua?
Onko ihanaa herätä pääkipuun? Ukkokin vielä mökkinaapurin luona sammuneena ? Sinähän et voinut kunnolla rentoutua kun jonkun piti pitää huolta lapsista?
Oi ihana Suomen juhannus! Tämä oli ihana alku koko perheen harmoniselle kesälomalla. Lomautukset päällä joten rahaakaan ei ole ylimääräistä.
Kommentit (32)
Onkohan kukaan käynyt mökillä muusta syystä kuin some-kuvien ottamisesta? Taitaa olla sellaiset vähemmistössä. Samahana se on esim matkaamisen kanssa, moni matka jäisi tekemättä jos ei voisi postata kuvia siitä someen.
Kyllä jo kaupoissa eilen näkyi rouvilla kireitä naamoja.
Tiesivät kokemuksesta, millaiset päivät tulossa.
Ukot oli iloisia ja hyväntuulisia.
Miksi naiset ei osaa rentoutua ja nauttia vaan elämästä?
Meillä perhe koossa, jo aikuiset lapsetkin mökillä juhannuksen vietossa. Kuudelta mies korkkasi kaljat kun ilmaantui paikalle. Syötiin, saunottiin, uitiin. Yhdeksältä mies juonut mäyräkoiran ja pari pulloa viiniä, piilottamani rommi ja kossupullo vaadittiin esille, koska haluaa tehdä drriinkit lapsille, on oikein saunassa luvannut.
Normi känniagressiota ei tullut, nyt oltiin niin hauskaa isää, horjuttiin pitkin pihaa mölkyn heitossa. Ja huudettiin itselle lupsakoita kannustushuutoja. Yhdeltä kukaan ei saanut mennä nukkumaan, nyt on juhannus ja otetaan uudet drinkszut. Joi kaikkien juomat ja vartin yli soperrus kuului, kaikki nyt nukkumaan, mitä sitä enää valvotaan, nukkuma-aika. Parin tunnin päästä viinakaapin ovi räsähtää ensimmäisen kerran auki, äippä joutui räpinään heräämään muutaman kerran vielä tämän jälkeen. Nyt kaikki muut nukkuu, lapset suloista nuoruuttaan ja isukki kuorsaa umpikännejä päästään. Jussit teillekit!
Ps. Mäyräkoiria vielä viisi, viini tonkkia kolme, rentoon perhejuhlaan taas uusipäivä!
Meillä mies lähti kavereiden kanssa ryyppyreissulle, viihtyy siellä paremmin kuin meidän sukumökillä. Minä taas viihdyn paremmin täällä.
Meitä on täällä minä ja lapset, mun vanhemmat, äidin veli perheineen, mun veli perheineen. Lapsia on neljä alle viisi vuotiasta.
Meillä on kiva mökki, meren rannalla, oma hyvä hiekkaranta. Vesi on lämmintä ja kirkasta. Sisävessaa lukuunottamatta täällä on kaikki "luksusta". Vanhemmat hoitaa ruokapuolen, minä taas tiskit koneeseen. Aamuisin saan lykätä lapset aamupalalle päämökkiin isovanhempien kanssa ja jäädä itse sänkyyn lukemaan kirjaa.
Eilen viihdyttiin koko päivä ulkona. Suppilautailtiin, veneiltiin, ongittiin, otettiin aurinkoa, leikittiin vesisotaa. Aikuisia on niin monta, ettei tarvitse koko ajan olla vastuussa omista muksuistaan. Useimmat aikuiset taisi juoda ruuan kanssa olutta mutta kukaan ei ole kännissä eikä krapulassa.
Kannattaa luoda sellainen juhannus josta itse nauttii. Ei ole pakko mennä tiettyyn muottiin.
Aatto meni siihen, että kävin tyttären kanssa pelaamassa kierroksen golfia upeassa säässä liki tyhjällä kentällä, sen jälkeen kilometrien mittaiselle hiekkarannalle mereen iltauinnille. Kotona vielä saunaan ja ennen nukkumaanmenoa vähän romantiikkaa vaimon kanssa. Jääkaapissa on kyllä saunakalja ja pullo kuohuviiniä odottamassa, mutta eipä tässä niihin asti ole ehtinyt. Tänään voisi sitten päiväseltään käväistä siellä mökilläkin.
Ap, aloituksessasi kuvatut ongelmat johtuvat ihan muusta kuin siitä, että on menty mökille. Tässä muutama vinkki, jolla saat elämästäsi onnellisempaa:
1. lopeta ryypiskely ja onnellisuuden etsiminen viinasta,
2. jos ihmiset ympärilläsi harrastavat tuota samaa, vaihda kaveripiiriä ja kumppania,
3. älä tee lapsia jos et tykkää lapsiperheen vastuista,
4. jos haluat lapsia, tee ne vastuullisen miehen kanssa joka sitoutuu hoitamaan puolet hommista,
5. jos et tykkää alkeellisista oloista, hommaa sellainen mökki jossa on mukavuudet kunnossa.
Lomautukset ovat ainoa mainitsemasi asia, johon et voi itse vaikuttaa.
Onneksi meidän lähisuvussa ei ole alkoholisteja. Kuulostaa ahdistavalta tuo aloitus. Omat muistoni juhlapyhistä ovat aina olleet melko idyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, aloituksessasi kuvatut ongelmat johtuvat ihan muusta kuin siitä, että on menty mökille. Tässä muutama vinkki, jolla saat elämästäsi onnellisempaa:
1. lopeta ryypiskely ja onnellisuuden etsiminen viinasta,
2. jos ihmiset ympärilläsi harrastavat tuota samaa, vaihda kaveripiiriä ja kumppania,
3. älä tee lapsia jos et tykkää lapsiperheen vastuista,
4. jos haluat lapsia, tee ne vastuullisen miehen kanssa joka sitoutuu hoitamaan puolet hommista,
5. jos et tykkää alkeellisista oloista, hommaa sellainen mökki jossa on mukavuudet kunnossa.
Lomautukset ovat ainoa mainitsemasi asia, johon et voi itse vaikuttaa.
Nämä tällaiset kommentit ovat vähän lapsellisia. Nämä tämänkaltaiset vastaajat yrittävät epätoivoisesti kääntää jutun ap'n henkilökohtaiseksi tilanteeksi vaikka normi-ihminen tajuaa, ettei siitä ole kyse.
Ei kannattanut. Olisimme kaikki voineet olla hietsussa tappelemassa sen sijaan, että vietimme mökki- tai koti-iltaa.
Meillä naapurinrouva tuli nuorimman koululaisen kanssa jo eilen kotiin sieltä idyllisestä mökkijuhannuksen vietosta. Parempi varmasti niin sillä ukko pakkasi monta kaljalaatikkoa torstai-aamuna auton takapaksiin aivan ensimmäiseksi. Muuta en ukon nähnyt autoon pakkaavan. Kassit, nyssät, koira tarvikkeineen oli lasten ja äidin vastuulla. Kun lähtivät mökille, äiti tietenkin ajoi kun oli ajokunnossa.
Tämä kaljantissuttelu ei ole tänän perheen isän harrastus vain juhlapyhinä ja viikonlopuisin. Se on hänellä päivittäistä. Surullista nähdä ukon menevän kaljapiiloilla käymään iltaisin... samoin käy pyörälenkeillä aamuisin klo 9 maissa, kotiutuessa 9.30 on selkäreppu pulleana. Nämä lenkit siis silloin kun äiti on työvuorossaan.
Ja juhannuksena äiti postasi faceen idyllisen mökkimaisemakuvan hyvän juhannuksen toivotuksin. En ilku tälle äidillw, pahaa tekee kun sivustaseuraaja olen. Äiti pitää kulisseja yllä.
Mä raahauduin tänne jo hyvissä ajoin toukokuun alussa. Kannattiko , kyllä.
Onnittelut siitä, että olet saanut kasvaa pumpulissa. Minä tiedän ihan toisenlaisia perhehelvettejä kuin rento ajanvietto yhdessä.