Kesä pilalle meni. Leikkaus 15.7
No niin..... Piti olla ensi viikolla, mutta sain siirrettyä tuohon 15.7. Siirron halusin kun viikolla 6.7 alkaen on ratsastuskursseja ja 2 h /pv viikon ajan. Se hyvä eli ei ole kiireellinen hätätapaus.
Ottaa päähän. (tietenkin hyvä, että hoidetaan asia, mutta........). Kuukausi kuulemma sairaslomaa.... Just joo. Yrittäjänä pidän varmaan max 3 kolme päivää. En tee fyysistä työtä.
Siinähän toipilaana tämä kesä meni... :/
F
Kommentit (40)
Sulla todennäköisesti vielä monen monta kesää edessä. Toista se on meillä kroonisesti vakavasti sairailla, kun ei edes aina pahimpina päivinä tiedä onko huomistakaan edessä.
En tarkoittanut veettuiluksi sinulle tuota shortsikommenttia. Minulle se vaan oli murhe, tosin aika pieni sellainen, kun muiden murheita kuuntelee. Tarkoitin vain että kesiä tulee uusia. Tsemppiä leikkaukseen!
Vierailija kirjoitti:
On sulla murheet. Ole onnellinen että sua ylipäätään leikataan ja vielä lähes ilmaseksi
Tietenkin olen siitä onnellinen. Olen kyllä veroni maksanut lakimiehenä ja asianajajana aika hyvin vuodesta 97 lähtien.
En ihan siis ilmaiseksi loikoilemaan sairaalaan mene. Ei tietenkään kata kaikkia kustannuksia, mutta ole kyllä korteni kekoon kantanut jo vuosia yhteiskunnan hyväksi.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Sun on vaan lusittava tuomiosi. Ei valitusoikeutta.
:D :D
Kiitos. Täydellinen vastaus minulle. Alkoi oikeasti naurattamaan täällä päässä.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Ei se kesä karkuun sinua juokse. Jos et ole sänkyyn liimattuna niin voit silti mennä ulos, ostaa jäätelöä, kuunnella linnun laulua, vaikka mitä! Oman kehon muutokset ja haasteet aina säätää mitä asioita voi tehdä, muttei se tarkoita etteikö asioista voisi nauttia. Sanot jo nyt, että kesä meni pilalle. Sinulla on vielä aikaa muuttaa tuo asenne. Ystävät ja muut tukiverkot auttavat. Minulla ei ole pitkään aikaan ollut niin läheistä hetkeä kaverini kanssa, kun hän solmi kengännauhani puolestani käsieni ollessa toimimattomat.
Tästä tulee erilainen kesä, ehkä parhaasi.
Kiitos tästä. Minulla vaan ei ole ystäviä muita kuin ex-miesystävä täällä Helsingissä. Tukiverkosto muualla.
Kirjoitus silti oli tosi rohkaiseva. Eihän tämä nyt maata tai elämääni kaada. Olet oikeassa. Yksin tämän kärsin ja koen. Tarvittaessa ex tulee 100 varmasti auttamaan.
Fatalji ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kuukausi aikaa siihen leikkaukseen ja kesä on pilalla?
Kaikenlaisia ulinan aiheita sitä ihmisillä onkin.
Heinäkuu on asianajajilla ainoa kuukausi, milloin voi helpottaa työntekoa, koska oikeudet lomilla osittain. Eli lomia yksityisyrittäjäasianajajalla ei ole koskaan. Heinäkuussa on se viikko, jonka lomaa pitää (silloinkin vastaa puheluihin ja sposteihin).
En ulise, mutta jos 14 vuoteen ei lomaa ole ollut enempää kuin viikko heinäkuussa( puh ja sposti silti työhommissa) ja jouluna 5 päivää, niin kyllä se harmittaa. Nyt ei ole edes sitä viikkoa, vaan se sitten sisätiloissa.
F
Eikö asianajaja voi itse valita, paljonko juttuja ottaa hoitaakseen? Tuntilaskutuskin on sitä luokkaa, että kuvittelisi sillä pärjäävän, vaikka pitäisikin koko heinäkuun lomaa.
Tietenkin yrittäjänä voin valita paljonko asiakkaita. Mutta jos en ota, en saa tulojakaan.
Tuo tuntilaskutus on vitsi. Olen siitä kirjoittanut muihin ketjuihin jo monesti. Aivan varmasti se asianajaja saa sen veloituksen itselleen..... :D
Yritetään vielä kerran mutta lyhyesti, sillä kyllästynyt tähän aiheeseen.
Maksuton oikeudenkäynti: aina 110 + alv eli AA saa tilille 136,40.
Tuosta siis tilitys valtiolle 26,40. Jää tuo 110 euroa.
Tuosta 110 eurosta AA maksaa ennakonpidätyksen (heitän nyt 23 %) eli 25,30 jäljelle jää 84,70 euroa.
Tuosta sitten YEL-maksu, vuokra, mainokset, kirjanpitäjä, laitehankinnat, kopiopaperit, mustekasetit, siivouspalvelu, puhelin ja nettimaksut. Eli 110 eurosta jää yrittäjälle noin 25- 35 euroa keskimäärin kuukaudessa.
Jos itse maksava (220 - 240 yleensä) niin sama suhde. Jää 50 - 70. Ei se laskun summa siis todella ole se mitä kuvittelet.
Fatalji
Itselläni on työaika 1600 tuntia vuodessa. Pystyn olemaan lomalla 5-6 viikkoa vuodessa. No, joudun kyllä loman aikanakin vastaamaan sähköposteihin, mutta käytännössä siihen menee lomaviikkoina pari tuntia viikossa.
Jos tekisit töitä yhtä paljon kuin minä (ja ehtisit siis lomaillakin kunnolla) saisit jo tuolla alimmalla käteen jäävällä summalla 25 * 1600 = 40 000 euroa vuodessa, siis käteen noin 3300 euroa kuukaudessa. Tuskin kuitenkaan teet pelkästään maksuttomia oikeudenkäyntejä, eli todellinen käteen jäävä palkkasi olisi selvästi suurempi, ja ehtisit kuitenkin pitää kunnon lomat.
Olin tällä viikola syöpäleikkauksessa ja nyt toivun siitä. Leikkaushaavan takia lähes kaikki on kielletty, uiminen, saunominen, jopa hikoilu. Tuli nyt sitten tällä kertaa tällainen juhannus ja kesä. Odottelen vielä patologin lausuntoa, pitääkö leikata lisää. En saa siirtää kesälomaani, joten pidän sen joskus ensi talvena. Ehkä. Koeta naittia juhannuksesta, niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kesä karkuun sinua juokse. Jos et ole sänkyyn liimattuna niin voit silti mennä ulos, ostaa jäätelöä, kuunnella linnun laulua, vaikka mitä! Oman kehon muutokset ja haasteet aina säätää mitä asioita voi tehdä, muttei se tarkoita etteikö asioista voisi nauttia. Sanot jo nyt, että kesä meni pilalle. Sinulla on vielä aikaa muuttaa tuo asenne. Ystävät ja muut tukiverkot auttavat. Minulla ei ole pitkään aikaan ollut niin läheistä hetkeä kaverini kanssa, kun hän solmi kengännauhani puolestani käsieni ollessa toimimattomat.
Tästä tulee erilainen kesä, ehkä parhaasi.
Kiitos vielä tästä viestistä. Ihana. Tätä tarvitsin. Olet oikeassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sun on vaan lusittava tuomiosi. Ei valitusoikeutta.
:D :D
Osui ja upposi :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu on asianajajilla ainoa kuukausi, milloin voi helpottaa työntekoa, koska oikeudet lomilla osittain. Eli lomia yksityisyrittäjäasianajajalla ei ole koskaan. Heinäkuussa on se viikko, jonka lomaa pitää (silloinkin vastaa puheluihin ja sposteihin).
En ulise, mutta jos 14 vuoteen ei lomaa ole ollut enempää kuin viikko heinäkuussa( puh ja sposti silti työhommissa) ja jouluna 5 päivää, niin kyllä se harmittaa. Nyt ei ole edes sitä viikkoa, vaan se sitten sisätiloissa.
F
Eikö asianajaja voi itse valita, paljonko juttuja ottaa hoitaakseen? Tuntilaskutuskin on sitä luokkaa, että kuvittelisi sillä pärjäävän, vaikka pitäisikin koko heinäkuun lomaa.
Tietenkin yrittäjänä voin valita paljonko asiakkaita. Mutta jos en ota, en saa tulojakaan.
Tuo tuntilaskutus on vitsi. Olen siitä kirjoittanut muihin ketjuihin jo monesti. Aivan varmasti se asianajaja saa sen veloituksen itselleen..... :D
Tuosta 110 eurosta AA maksaa ennakonpidätyksen (heitän nyt 23 %) eli 25,30 jäljelle jää 84,70 euroa.
Tuosta sitten YEL-maksu, vuokra, mainokset, kirjanpitäjä, laitehankinnat, kopiopaperit, mustekasetit, siivouspalvelu, puhelin ja nettimaksut. Eli 110 eurosta jää yrittäjälle noin 25- 35 euroa keskimäärin kuukaudessa.
Jos itse maksava (220 - 240 yleensä) niin sama suhde. Jää 50 - 70. Ei se laskun summa siis todella ole se mitä kuvittelet.
Fatalji
Itselläni on työaika 1600 tuntia vuodessa. Pystyn olemaan lomalla 5-6 viikkoa vuodessa. No, joudun kyllä loman aikanakin vastaamaan sähköposteihin, mutta käytännössä siihen menee lomaviikkoina pari tuntia viikossa.
Jos tekisit töitä yhtä paljon kuin minä (ja ehtisit siis lomaillakin kunnolla) saisit jo tuolla alimmalla käteen jäävällä summalla 25 * 1600 = 40 000 euroa vuodessa, siis käteen noin 3300 euroa kuukaudessa. Tuskin kuitenkaan teet pelkästään maksuttomia oikeudenkäyntejä, eli todellinen käteen jäävä palkkasi olisi selvästi suurempi, ja ehtisit kuitenkin pitää kunnon lomat.
Teen varmasti vähintään tuon saman määrän. Itseasiassa paljon enemmän. Eihän tuo 1600 h vuodessa ole kuin 4,5 h/päivä.... Aika monesti olen viikonloputkin töissä.
Oletan, että työskentelet yrityksessä ja siellä muitakin työntekijöitä, jotka ottavat kopin, kun olet lomilla.
Minulla ei ole muita työntekijöitä, ei edes sihteeriä. Olen myös täysin sitoutunut työhöni enkä voisi kuvitellakaan sitä tilannetta, että olisin kuukauden pois hommista kokonaan jättäen asiakkaani pulaan. Yleensä kesän aikana tulee suuresti ongelmia etenkin lapsiperheissä (tapaamiset, perheväkivalta, kiireelliset sijoitukset, jne) tai ihmisiä kuolee myös kesällä luonnollisesti. Myös tappoja tapahtuu.
Eli se kuvitelma, että täysin yksin työskentelevänä yksinyrittäjänä voisin jättää yritykseni ja asiakkaani kokonaan sivuun, on täysin mahdoton ajatus. Eri asia tietenkin olisi, jos siellä olisi joku muu auttamassa asiakkaita. Mutta ei ole.
ap
Rajoita tota juomista ainakin ennen leikkausta. Viina ja lääkkeet harvoin sopivat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Minä olin jalkaleikkauksessa viime kesänä enkä voinut pitää shortseja ollenkaan leikkauksen jälkeen. Olin ihan itku kurkussa, että koko kesä menee pilalle. Tänä kesänä nauratti ne ajatukset. Se on yksi kesä vaan, uusia tulee.
Mitä hel ve ttiä ??? :D Murehdit shortseista vai onko tämä tarkoitettu v- luksi minulle ???
Minä en nyt mieti jotain hemmetin vaatetusta vaan kokoaan liikkumista ja sairaslomaa (kauanko menee normaalitoimintaan)
Fatalji
Silti se sinun "miettimisesi" menee suunnilleen samaan kastiin shortsien kanssa. Jos oikeasti miettisit toipumista ja liikkumista, ei sillä olisi merkitystä onko se kesällä vai talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Fatalji
Tuostahan jää ihan jäätävä summa käteen tavan palkansaajaan verrattuna. Kait sillä voisi parin viikon lomat pitää.
Fatalji ei ole asianajaja, kunhan höpisee näitä järjettömyyksiä.
Tsemppiä sulle! Mulla meni vuosikymmen hukkaan kesät mukaan lukien kipujen ja liikkumisen rajoitusten myötä kun liikkuminen lisäsi kipuja. Kunnes pääsin leikkaukseen, josta työkykyyn kuntoutumiseen meni useita kuukausia ja vuosi päälle kokonaistoipumiseen. Että äläpä yhtä kesää ja muutamia viikkoja murehdi. Nyt vähin mitä voit tehdä on muuttaa näkökulmaa asiaan!
Vierailija kirjoitti:
Fatalji ei ole asianajaja, kunhan höpisee näitä järjettömyyksiä.
Kyllä vaan on. Jos en olisi, en varmaan pitäisi vuodesta toiseen samaa nimimerkkiä tai "asianajaja paikalla" -keskustelua.
En vaan viitsi antaa tänne omaa puhelinnumeroa. Miksi ihmeessä ammattiani valehtelisin? En ymmärrä, mitä hyötyisin siitä....
F
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Fatalji
Tuostahan jää ihan jäätävä summa käteen tavan palkansaajaan verrattuna. Kait sillä voisi parin viikon lomat pitää.
Joo. Ei olekaan rahasta kyse. Enemmän siitä, että teen töitä yksin enkä halua jättää asiakkaitani pulaan. Tietenkin rahalla merkitystä, mutta suurempi merkitys on asiakkailla.
F
En minäkään saanut kuin kaksi viikkoa sairauslomaa, kun leikattiin tähystyksellä navan alapuolelta. Eikä se kaksi viikkoakaan estänyt muuta kuin painavien kantamisen tai tyyliin ponnistusta vaativan tekemisen. Hyvin onnistui työpöydän ääressä istuminen, kun välillä pidin pieniä lepotaukoja. Tuossa heinäkuussa on enemmänkin pelottavaa se, että silloin on mätäkuu.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut kuin kaksi viikkoa sairauslomaa, kun leikattiin tähystyksellä navan alapuolelta. Eikä se kaksi viikkoakaan estänyt muuta kuin painavien kantamisen tai tyyliin ponnistusta vaativan tekemisen. Hyvin onnistui työpöydän ääressä istuminen, kun välillä pidin pieniä lepotaukoja. Tuossa heinäkuussa on enemmänkin pelottavaa se, että silloin on mätäkuu.
Joo. Selviän kyllä. Oli vaan itsellä se masentunut olo, kun tämän ketjun aloituksen tein. Nyt jo kerännyt itseni kasaan eikä sellaista masentuneisuutta.
Menen pohjoiseen äidin luo viikoksi, jos korona ei pahene ja kun liikkumaan pääsen. Kyllä onnistuu juuri tuolla tavoin työt. Hieman lepotaukoja.
Mätäkuu? Mitä se tarkoittaa? Muistaakseni, että kosteaa ja lämmintä, niin parantuu huonommin?
ap
Siis ei kuukaudessa keskimäärin, vaan jää 110:sta keskimäärin 25 -35. Todennäköisesti oikeampi summa on se 25
Fatalji