Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä pilalle meni. Leikkaus 15.7

Vierailija
19.06.2020 |

No niin..... Piti olla ensi viikolla, mutta sain siirrettyä tuohon 15.7. Siirron halusin kun viikolla 6.7 alkaen on ratsastuskursseja ja 2 h /pv viikon ajan. Se hyvä eli ei ole kiireellinen hätätapaus.
Ottaa päähän. (tietenkin hyvä, että hoidetaan asia, mutta........). Kuukausi kuulemma sairaslomaa.... Just joo. Yrittäjänä pidän varmaan max 3 kolme päivää. En tee fyysistä työtä.
Siinähän toipilaana tämä kesä meni... :/
F

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh

Vierailija
2/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla murheet. Ole onnellinen että sua ylipäätään leikataan ja vielä lähes ilmaseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pienet murheet.

Vierailija
4/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yrittäjät on luku- ja kirjoitustaidottomia. Johtunee siitä, että yrittäjyys vaatii tiettyä ronskia syteen tai saveen -asennetta. Ja siitä, että luku- ja kirjoitustaidottomat eivät juuri ulkopuoliselle työllisty. Ja monilla aloilla naamasta naamaan -kommunikointi on tärkeämpää kuin kirjallinen ilmaisu.

Tällaisia nyt ekaksi tuli mieleen.

Vierailija
5/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minä olin jalkaleikkauksessa viime kesänä enkä voinut pitää shortseja ollenkaan leikkauksen jälkeen. Olin ihan itku kurkussa, että koko kesä menee pilalle. Tänä kesänä nauratti ne ajatukset. Se on yksi kesä vaan, uusia tulee.

Vierailija
6/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yoda olet?

Vierailija
7/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin asiakkaasi, niin en kyllä haluaisi, että ottaisit tapaukseni käsiteltäväksi, kun olet vielä puolikuntoinen leikkauksen jäljiltä. Sen vielä ymmärrän, jos haluat hoitaa kesken jääneen tapauksen loppuun.

Vierailija
8/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuukausi aikaa siihen leikkaukseen ja kesä on pilalla?

Kaikenlaisia ulinan aiheita sitä ihmisillä onkin. 

Vierailija
9/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin asiakkaasi, niin en kyllä haluaisi, että ottaisit tapaukseni käsiteltäväksi, kun olet vielä puolikuntoinen leikkauksen jäljiltä. Sen vielä ymmärrän, jos haluat hoitaa kesken jääneen tapauksen loppuun.

Ymmärrän hyvin, että et halua asiakkaakseni. 

Minut leikataan vyötärön alapuolelta. Työtä asianajajana taidan tehdä enemmän päälläni. En ymmärrä, miten leikkaus vaikuttaisi aivotoimintaani. Myös käteni kirjoitushommiin toimivat leikkauksen jälkeen. Oikeuskäsittelyjähän ei heinäkuussa ole (vangitsemiset ja muut kiireelliset kyllä).

Fatalji

Vierailija
10/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain muutama vuosi sitten kesken kesälomani heinäkuussa syöpädiagnoosin. Ei siitä kesä pilalle mennyt, eikä elämä muutenkaan. Aina ei vain tapahdu pelkästään kivoja asioita. Sitä sanotaan elämäksi.

Vierailija
11/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on asianajajilla ainoa kuukausi, milloin voi helpottaa työntekoa, koska oikeudet lomilla osittain. Eli lomia yksityisyrittäjäasianajajalla ei ole koskaan. Heinäkuussa on se viikko, jonka lomaa pitää (silloinkin vastaa puheluihin ja sposteihin). 

En ulise, mutta jos 14 vuoteen ei lomaa ole ollut enempää kuin viikko heinäkuussa(  puh ja sposti silti työhommissa) ja jouluna 5 päivää, niin kyllä se harmittaa. Nyt ei ole edes sitä viikkoa, vaan se sitten sisätiloissa. 

F

Vierailija
12/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä oon elinsiirto jonossa ja lähtö sairaalaan saattaa tulla hetkenä minä hyvänsä, mutta en stressaa asiaa sen enempää.

Vierailija
13/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että et halua asiakkaakseni. 

Minut leikataan vyötärön alapuolelta. Työtä asianajajana taidan tehdä enemmän päälläni. En ymmärrä, miten leikkaus vaikuttaisi aivotoimintaani. Myös käteni kirjoitushommiin toimivat leikkauksen jälkeen. Oikeuskäsittelyjähän ei heinäkuussa ole (vangitsemiset ja muut kiireelliset kyllä).

Fatalji

Kyllä se helposti vaikuttaa aivotoimintaankin, jos esim. jalkaa vielä särkee leikkauksen jäljiltä. Tai on väsynyt, koska elimistö vielä toipuu leikkauksesta. Ei kuukauden sairaslomaa määrätä huvin vuoksi.

Teen itsekin töitä aivoillani ja kirjoitan käsilläni, mutta kyllä fyysinen kuntoni silti vaikuttaa siihen, miten hyvin jaksan keskittyä aivotyöhön.

Vierailija
14/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on asianajajilla ainoa kuukausi, milloin voi helpottaa työntekoa, koska oikeudet lomilla osittain. Eli lomia yksityisyrittäjäasianajajalla ei ole koskaan. Heinäkuussa on se viikko, jonka lomaa pitää (silloinkin vastaa puheluihin ja sposteihin). 

En ulise, mutta jos 14 vuoteen ei lomaa ole ollut enempää kuin viikko heinäkuussa(  puh ja sposti silti työhommissa) ja jouluna 5 päivää, niin kyllä se harmittaa. Nyt ei ole edes sitä viikkoa, vaan se sitten sisätiloissa. 

F

Eikö asianajaja voi itse valita, paljonko juttuja ottaa hoitaakseen? Tuntilaskutuskin on sitä luokkaa, että kuvittelisi sillä pärjäävän, vaikka pitäisikin koko heinäkuun lomaa.

Vierailija
15/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Minä olin jalkaleikkauksessa viime kesänä enkä voinut pitää shortseja ollenkaan leikkauksen jälkeen. Olin ihan itku kurkussa, että koko kesä menee pilalle. Tänä kesänä nauratti ne ajatukset. Se on yksi kesä vaan, uusia tulee.

Mitä hel ve ttiä ??? :D Murehdit shortseista vai onko tämä tarkoitettu v- luksi minulle ???

Minä en nyt mieti jotain hemmetin vaatetusta vaan kokoaan liikkumista ja sairaslomaa (kauanko menee normaalitoimintaan)

Fatalji

Vierailija
16/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on vaan lusittava tuomiosi. Ei valitusoikeutta.

Vierailija
17/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedälläni todettiin heinäkuussa syöpä. Saman vuoden syyskuussa vietettiin hänen hautajaisiaan.

Vierailija
18/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesä menee rankoissa stytostaattihoidoissa. Hoidot 2 viikon välein, eikä ehdi palautua.

On sulla murheet ap. Niin, ja sairauslomaa on vuoden loppuun. Vaihtaisin elämää kanssasi. Parin vkon päästä kuvaus, missä näkyy onko syöpä uusiutunut. Jos on, niin elinaikaa on 2 kk.

Vierailija
19/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kesä karkuun sinua juokse. Jos et ole sänkyyn liimattuna niin voit silti mennä ulos, ostaa jäätelöä, kuunnella linnun laulua, vaikka mitä! Oman kehon muutokset ja haasteet aina säätää mitä asioita voi tehdä, muttei se tarkoita etteikö asioista voisi nauttia. Sanot jo nyt, että kesä meni pilalle. Sinulla on vielä aikaa muuttaa tuo asenne. Ystävät ja muut tukiverkot auttavat. Minulla ei ole pitkään aikaan ollut niin läheistä hetkeä kaverini kanssa, kun hän solmi kengännauhani puolestani käsieni ollessa toimimattomat.

Tästä tulee erilainen kesä, ehkä parhaasi. 

Vierailija
20/40 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F

Eikö asianajaja voi itse valita, paljonko juttuja ottaa hoitaakseen? Tuntilaskutuskin on sitä luokkaa, että kuvittelisi sillä pärjäävän, vaikka pitäisikin koko heinäkuun lomaa.

Tietenkin yrittäjänä voin valita paljonko asiakkaita. Mutta jos en ota, en saa tulojakaan.

Tuo tuntilaskutus on vitsi. Olen siitä kirjoittanut muihin ketjuihin jo monesti. Aivan varmasti se asianajaja saa sen veloituksen itselleen..... :D

Yritetään vielä kerran mutta lyhyesti, sillä kyllästynyt tähän aiheeseen.

Maksuton oikeudenkäynti: aina 110 + alv eli AA saa tilille 136,40. 

Tuosta siis tilitys valtiolle 26,40. Jää tuo 110 euroa.

Tuosta 110 eurosta AA maksaa ennakonpidätyksen (heitän nyt 23 %) eli 25,30 jäljelle jää 84,70 euroa. 

Tuosta sitten YEL-maksu, vuokra, mainokset, kirjanpitäjä, laitehankinnat, kopiopaperit, mustekasetit, siivouspalvelu, puhelin ja nettimaksut. Eli 110 eurosta jää yrittäjälle noin 25- 35 euroa keskimäärin kuukaudessa.

Jos itse maksava  (220 - 240 yleensä) niin sama suhde. Jää 50 - 70. Ei se laskun summa siis todella ole se mitä kuvittelet.

Fatalji

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi