Kuinka kestäisi ensi viikon helteet?
Loma alkoi. Inhoan helteitä. Ei ole mahdollista hankkia niitä laitteita. Kuinka muut aiotte jaksaa.
Kommentit (26)
En hitto vie tiedä. Me niin paahdutaan tänne. Pitää varmaan kulkea alasti märkä kylmä pyyhe harteilla.
Käy saunassa. Se helpottaa. Kokeile
t.Maailmanmestari
mies52v
Huhhuh ja pitää vielä siivota töissä hiki päässä
Mitäs tuosta, mutta miten kestää ensi vuoden helteet?!
Katso varmuuden vuoksi edes tuulettimen hintoja, vaikkei se ole mikään ihmeratkaisu. Tai kysy voiko lähisukulainen auttaa jos on vielä sukua. Hankalaa kyllä helteellä.
Luojalle ja Allahille ja Buddhalle sekä ties mille Maahiselle KIITOS!
Siitä että tajuttiin ostaa maalämmön asennuksen yhteydessä tarjottu viilennyskone vai mikä se nyt onkaan, ilmalämpöpumppu.
2018 suutelin vehjettä joka hellepäivän päätteeksi ja nyt ollaan taas siedetty elää arkea kotona kun kesäkuu ollut kuuma. Ei auta hokema että Suomen kesä on lyhyt kun se paahtava helle on oikeasti sairaan uuvuttavaa päivät, sairaan uuvuttavaa yöt.
Tsemppiä kaikille! Ne joilla ei koneita ole niin pitäkää ikkunat päivisin pimennettyinä. Ei pääse aurinko pashtamaan. Tuuletusikkunoihin kosteita kankaita ja niitä tuuletusikkunoita kannattaa yrittää pitää auki vain öisin, aikaisin aamulla ja myöhään illalla. Lämmin suihku aika ajoin viilentää..... juokaa vettä.
Jospa tulisi joku viime hetken muutos, sitä odotellessa.
Mahdollisimman vähän ja hidasta fyysistä toimintaa varjon puolella. Verhot eteen auringon puolelta. Tuuletus vasta illalla myöhään, jos lämpötila laskee riittävästi. Mulla ilma vaihtuu parhaiten pohjoisen puolella olevan saunan avoimen ikkunan kautaa. Sieltä ei yleensä tungeksi edes hyttysiä. Ja vielä yksi tärkeä juttu: älä kiihdytä itseäsi paniikkiin, vaan pysy rauhallisena. Muista, ettäviimeistään elokuun puolivälissä koulujen alkaessa yleensä sataa vettä ja asteita on siinä kymmenen hujakoilla!
Mä pysyttelen sisällä. On helpompaa ilman laitteitakin kuin ulkona suorassa paahteessa. Kaupassa käyn yöllä. Onneksi on 24/7 Prisma lähellä. Kissalle on tulossa ensi viikolla viilennysmatto, edes sille jotain helpotusta.
Minulla 10 kg. ylipainoa, ts. olen läski. Olen tänään leikannut nurmikon, kitkenyt kukkapenkit. Siivonnut ison talon. Nyt odotan, että viilenee, sitten kastelen kukkapenkit. Sen jälkeen menen saunaan pesemään läskeistäni hiet pois. Hyvää juhannusta kaikille!
Kestän samalla tavalla kuin muinakin kesinä. Huonosti, mutta hengissä olen toistaiseksi selvinnyt. Uskon selviäväni nytkin.
Olet sentään lomalla. Itse paahdan töitä ravintolan keittiössä, jota pätsiksikin kutsutaan. Mutta toisaalta, on sentään töitä toisin kuin monilla muilla tällä alalla.
Ajattelin lähteä Lappiin. Saariselällä ensi viikon lämpötilat päivällä 15-20 astetta.
Huomisesta 3 päivää luvattu 20 astetta. Mahtavaa! Ja tuulee kunnolla. Toivoin että ensi viikkokin viilenee, todella toivon.
Nyt käytössä perustuuletin jonka laitan imemään ikkunasta viileää ilmaa illaksi ja yöksi. Nyt ulkona 22 ja sisällä 27. Muuten sälekaihtimet ja verhot kiinni, ikkunat auki varjon puolelta heti kun pystyy. Yöllä läpi veto. Tuskaista on.
Mene rannalle ja uimaan. Käy kylmässä suihkussa. Älä päästä lämmintä ilmaa sisään eli ikkunat ja verhot kiinni paahteella.
Mä en tajua ainaista valitusta parin päivän lämmöstä???
Joo, meillä on ilmalämpöpumppu jäähdytyksrllä mutta koskaan ei olla tarvittu.
Tänään oltiin keittiössä lähes 7h, uuni ja hella päällä, talo helteisellä paikalla ilman puiden suojaa. Syötiin ulkona (auringossa yli 40 astetta), nyt aurinko painui puiden latvojen taakse ja on viileää, enää 23. Sisällä näköjään 28. Yleensä täällä tuulee aina mutta tänään oli ihan tyyntä.
Ihanaa!
Mä kestän kyllä, kunhan saan olla sisällä. Pakollinen ulkona käyminen on tuskaa.
Voi kai se helle terveelle olla kivaa mutta odottakaa kun joku tauti iskee mikä pahenee helteellä. Kyllä se kyrvitys tulee aika nopeeta.
Pelottaa ja muakin:( Nytkin ollut jo tuskaa välillä. Olen sairas vaikka nuori, ei ole ylipainoa, turha tulla läyhäämään siitä siis. Varmaan istun asunnossnai verhot kiiinni, juon nesteitä ja käyn välillä suihkussa. Mut vaikeaa sekin, kun asuntokin kuumuu silti. Ja yöllä en saa nytkään jo kunnolla unta kuumuuden takia,väsyttää ja olo tavallistakin ärtyneempi ja alakuloinen, varmaan ihan univajeenkin takia.
En tiedä. Oksettaa jo etukäteen. Kesät on menneet yksitoikkoisiksi, joku yksi säätyyppi jämähtää kuukausiksi päälle. Jokunen vuosi sitten satoi melkein koko kesän ja nyt on sitten taas tää helleputki. :(