Luokanope vai sosiaalityö? Kumpaa lähtisit nyt opiskelemaan?
Jos saisit noista kahdesta valita, kumpaa ammattia lähtisit opiskelemaan; luokanopettaja vai sosiaalityöntekijä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajan työtä. Työpäivät ovat lyhyemmät ja kesäloma pidempi, ja ne ongelmatapaukset voi työntää sille sosiaalityöntekijälle.
Sanoo hän, joka ei laske open suunnittelutunteja työajaksi.
Olen opettaja itsekin.
En herranjumala kumpaakaan. Kauhukolmikkoon kuulu myös hoitoala, se on vielä karumpaa.
Hyi mitkä vaihtoehdot.
Jos on ihan pakko valita niin sossu. En kestä lasten kiljumista. Sossulla usein sentään vain yksi asiakas kerralla ja se on aikuinen.
Opettajien työtä on tällä hetkellä vaikeaa löytää kun opettajista on ylitarjontaa.
Valitsisin sosiaalityön mieluummin, vaikka opettaminen onkin lähellä sydäntäni. Olen itse lukion lehtori, mutta noista kahdesta sosiaalityö vaikuttaa mielestäni järkevämmältä ja mielenkiintoisemmalta. Pääset perehtymään syvällisemmin yhteen asiaan tai alaan. Lisäksi työllisyysnäkymät ovat paremmat.
Sosiaalityöntekijä. Yhteiskunnalliset asia, sosiaaliset kysymykset ja lainsäädäntö kiinnnostavat. Eiku hitsi, luokanopettajan opinnot vasta monipuoliset ovat, kaikkea mahdollista! Mutta työskentelisin mieluummin sosiaalityöntekijänä ehkä.