Mies jäi kiinni pettämisestä
Nyt sitten jysähti omalle kohdalle.
Mieheni jäi kiinni salasuhteesta. Suhdetta on jatkunut kuusi kuukautta, seksiä viisi kuukautta. Tapaamisia on ollut kaksi-kolme kuukaudessa. Näin koronan aikaan on ollut helppoa, kun mieheni sekä tämä toinen nainen ovat tehneet etätöitä. Itse olen ollut fyysisesti töissä.
Syy pettämiselle on ”olematon seksielämä”. Sitähän se on ollut, kolmen pienen lapsen kanssa ei ole ollut helppoa. Lisäksi minulla ja miehelläni vaativa, akateeminen työ. Mies lähti hakemaan muualta sitä, mitä kotoa ei saanut. Ei halua erota, vaan jatkaa perhe-elämää. Itse en tiedä, mitä haluan.
Tiedän toisen naisen henkilöllisyyden (en tunne häntä), mutta hän on n 10 vuotta minua nuorempi (mieheni 42- vuotias, minä 37-vuotias). Toinen nainen tahoillaan naimisissa, ei lapsia.
Tätä on nyt viikko työstetty. Kaikki tunteet käyty läpi. Mieheni laittoi välit poikki toiseen naiseen, olin mukana kirjoittamassa viestiä ja jättämässä ääniviestin. En tiedä, kertooko toinen nainen miehelleen.
Olen nyt sairauslomalla töistä. Ensi viikolla omaan terapiaan, pariterapiaan siitä viikon päästä.
Olen lähdössä kahden viikon päästä mökille lasten kanssa, yksityisetsivä on sen aikaa mieheni perässä.
Itse en tosiaan tiedä, mitä tehdä. Tässä tunnekuohussa en halua tehdä päätöksiä, vaan odottaa hetken. Lisäksi haluaisin tavata tuon toisen naisen ja kysyä, miksi kaikki tämä. Mikä on hänen näkemyksensä tapahtumista. Mieheni sanoo, että seksi oli hyvää, mutta oli sanonut useasti toiselle naiselle, että ei jätä minua. Toinen nainen ihastui mieheeni, mutta ei tuonut esille sitä, että jättäisi oman puolisonsa.
Mitäs nyt. En kaipaa ”jätä se sika”- vinkkejä. Onko muita, jotka ovat jääneet suhteeseen pettämisen jälkeen? Onko joku pettänyt ja jäänyt kiinni, mitä sitten tapahtui?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jysähti :D repesin
Kiva, että naurattaa. Minua ei.
-ap
Kamala tilanne. Hengittele syvään ja mieti, mitä elämältäsi haluat. Tsemppiä ja halaukset.
Eiköhän tuossa kannata se ero ottaa ihan suorilta käsiltä. Mitä turhia jankkaamaan. Ja äijäsi etsii vain uuden salarakkaan seuraavaksi.
Mies jäi kiinni muutaman kuukauden mittaisesta suhteesta. Sain tietää vahingossa ja jätin miehen välittömästi. Palasimme yhteen kun hieman rauhotuin ja kävimme pariterapiassa puimassa asiaa.
Minulle tärkeintä oli ymmärtää miksi mies petti (seksiaddiktio ja vaikea tilanne kotona) ja se että mies teki oikeasti töitä sen eteen että suhteemme pelastui. Hän oli katuva ja todella halukas selvittämään asian. Lähti jopa addiktionsa kanssa omaan terapiaan.
Mä eroaisin. Ei vaan pystyis luottaa. Jos teil on pieniä lapsiakin niin kertoo kyl tosi paljon miehen henkisestä puolesta ja rakkaudettomuudesta sua kohtaan. Jos rakastat sun miestä, päästä se menemään ja kunnioita sä itseäsi.
Olen jäänyt suhteeseen pettämisen jälkeen. Mieheni petti minua opiskeluaikana naispuoleisen kaverinsa kanssa harrastamalla seksiä. Asuimme eri kaupungeissa ja suhteessamme oli monia ongelmia, mutta pohja oli vakaa. Oli paljon riitoja.
Mies tunnusti itse noin puoli vuotta sen jälkeen kun paneskelu oli loppunut. Riitamme olivat vähentyneet tässä vaiheessa ja itse asiassa otin asian aika tyynesti. Olin tavallaan tiennyt koko ajan että minua on petetty. Alussa tunteet kuohahtelivat vaikka mihin suuntaan mutta päätimme jatkaa yhdessä. Ensimmäiset puoli vuotta meni asiaa jauhaessa, mutta sitten alkoi helpottaa.
Nyt pettämisestä on kolme vuotta ja parisuhteemme voi hyvin. Muutimme yhteen pian asian ilmi tulemisen jälkeen ja se vähensi riitelyä ihan valtavasti. Rakastamme toisiamme ja luotamme toisiimme ja parisuhteemme on vahvempi kuin ennen pettämistä.
Jos jotain on muuttunut niin oma mustasukkaisuuteni loppui kuin seinään. Pahin tavallaan pääsi jo tapahtumaan eikä se ollutkaan maailmanloppu.
Nyt olen pyytänyt että jos haluaa muita naisia paneskella niin pyytää minut kimppaan.
Tsemppiä vaikeassa tilanteessa! Älä tee eroamuspäätöstä tunnekuohun vallassa. Jos molemmat panostatte nyt kunnolla suhteeseenne, sen ei tarvitse kaatua pettämiseen.
Et tule koskaan unohtamaan tuota pettämistä. Et voi koskaan enää luottaa. Itse ilmottaisin myös toisen naisen miehille.
Ilmeisesti olet hyvin toimeentuleva, kun on varaa ihan yksityisetsiviinkin.. Toista se on meillä, petettyjen ja jätettyjen pienituloisten yh- äitien maailmassa. Jos mies on sinua pettänyt noin kauan ja päälle lupailee hu..ra..lleen yhteisen onnen jatkumista, en käsitä, mikä teidän suhdettanne enää ikinä voisi korjata ennalleen tai edes siedettäväksi? Mies teki valintansa ja se et ollut sinä ja lapset. Anna mennä. Löytää itsensä vielä itkemässä yksinään, jos lunttunsa ei omaa miestään jätäkään ja vaikka jättäisikin, saavat epäillä toisiaan uskottomuudesta suhteessaan ihan keskenään, ovathan pettäjiä pohjimmiltaan itse kumpikin. Pariterapeutteja on täysin turha rikastuttaa, omaa nuppiasi voit tietysti käydä hoidattamassa,kun kerran näköjään varaa on,jotta pääset erosta yli ja jaloillesi. Monilla ei ole tuohon ylellisyyteen varaa ja seuraukset voivat olla hyvin ikäviä myös lasten kannalta. Jos kuitenkin päätät jäädä ja päästät käärmeen luikertelemaan ' katumuksellaan' takaisin, tiedä tämä: pettää sinua silti sisäisesti, eikä milloinkaan tule olemaan sinulle 100% uskollinen.
No ei kannata päätä vaivata sillä toisella naisella, ihan sama mitä mieltä hän on. Hän on ulkopuolinen teidän parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen jäänyt suhteeseen pettämisen jälkeen. Mieheni petti minua opiskeluaikana naispuoleisen kaverinsa kanssa harrastamalla seksiä. Asuimme eri kaupungeissa ja suhteessamme oli monia ongelmia, mutta pohja oli vakaa. Oli paljon riitoja.
Mies tunnusti itse noin puoli vuotta sen jälkeen kun paneskelu oli loppunut. Riitamme olivat vähentyneet tässä vaiheessa ja itse asiassa otin asian aika tyynesti. Olin tavallaan tiennyt koko ajan että minua on petetty. Alussa tunteet kuohahtelivat vaikka mihin suuntaan mutta päätimme jatkaa yhdessä. Ensimmäiset puoli vuotta meni asiaa jauhaessa, mutta sitten alkoi helpottaa.
Nyt pettämisestä on kolme vuotta ja parisuhteemme voi hyvin. Muutimme yhteen pian asian ilmi tulemisen jälkeen ja se vähensi riitelyä ihan valtavasti. Rakastamme toisiamme ja luotamme toisiimme ja parisuhteemme on vahvempi kuin ennen pettämistä.
Jos jotain on muuttunut niin oma mustasukkaisuuteni loppui kuin seinään. Pahin tavallaan pääsi jo tapahtumaan eikä se ollutkaan maailmanloppu.
Nyt olen pyytänyt että jos haluaa muita naisia paneskella niin pyytää minut kimppaan.Tsemppiä vaikeassa tilanteessa! Älä tee eroamuspäätöstä tunnekuohun vallassa. Jos molemmat panostatte nyt kunnolla suhteeseenne, sen ei tarvitse kaatua pettämiseen.[/
Kiitos hyvästä ja asiallisesti vastauksesta. Teillä ollut samanlainen tilanne, kotona vaikeaa ja se työntää vieraan ihmisen syliin. Ymmärrän kyllä, miksi mieheni petti. Tässä henkisessä tilassa en halua/pysty tehdä mitään päätöstä avioliiton jatkosta. Terapiaan olemme menossa, joku kun ihmetteli omaa terapiaani, niin siihen pääsen työterveyden kautta.
Ajattelen niin, että jokainen meistä tekee virheitä. Pettäminen on yleistä. Onko tämä virhe, jonka voin joskus antaa anteeksi? Unohtamaan en pysty, mutta voinko jatkaa elämääni tämän kanssa?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mies jäi kiinni muutaman kuukauden mittaisesta suhteesta. Sain tietää vahingossa ja jätin miehen välittömästi. Palasimme yhteen kun hieman rauhotuin ja kävimme pariterapiassa puimassa asiaa.
Minulle tärkeintä oli ymmärtää miksi mies petti (seksiaddiktio ja vaikea tilanne kotona) ja se että mies teki oikeasti töitä sen eteen että suhteemme pelastui. Hän oli katuva ja todella halukas selvittämään asian. Lähti jopa addiktionsa kanssa omaan terapiaan.[/Kiitos vastauksesta. Miten sait tietää, että mieheni pettää sinua? Kuinka pian palasitte yhteen?
-ap
Pettäminen on nykyään aika yleistä, joten et todella ole ainoa. Ennenkuin teet mitään päätöksiä niin odota pari viikkoa, jotta pahimmat tunnekuohut on ohi. Mieti teidän suhdetta ja listaa ylös plussat ja miinukset. Kumpia on enemmän? Siitä toisesta naisesta ei kannata paljon välittää, kyse on sun elämästä ja siitä mitä sä haluat. Keskity siihen. Toipuminen ja luottamuksen voittaminen takaisin vaatii aikaa ja työtä mutta ei ole mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen pyytänyt että jos haluaa muita naisia paneskella niin pyytää minut kimppaan.Tsemppiä vaikeassa tilanteessa! Älä tee eroamuspäätöstä tunnekuohun vallassa. Jos molemmat panostatte nyt kunnolla suhteeseenne, sen ei tarvitse kaatua pettämiseen.[/
Kiitos hyvästä ja asiallisesti vastauksesta. Teillä ollut samanlainen tilanne, kotona vaikeaa ja se työntää vieraan ihmisen syliin. Ymmärrän kyllä, miksi mieheni petti. Tässä henkisessä tilassa en halua/pysty tehdä mitään päätöstä avioliiton jatkosta. Terapiaan olemme menossa, joku kun ihmetteli omaa terapiaani, niin siihen pääsen työterveyden kautta.
Ajattelen niin, että jokainen meistä tekee virheitä. Pettäminen on yleistä. Onko tämä virhe, jonka voin joskus antaa anteeksi? Unohtamaan en pysty, mutta voinko jatkaa elämääni tämän kanssa?
-apEli olet jo tehnyt päätöksen antaa anteeksi ja päästää miehen helpolla. Eipä kuule kannattaisi.. A. Et pysty koskaan unohtamaan, tiedät sen jo nyt B. Kuvittelet voivasi antaa anteeksi? Valitan, petät nyt itse itseäsi( mikä on tuossa tilanteessa ymmärrettävää) C. Asia tulee jäämään välillenne hiertäväksi tekijäksi täysin riippumatta siitä, kuinka paljon käytte terapioissa tai keskustelette- teillä on lapsia, vaativa työ ja mitä lie vaikeuksia,juu,mutta asia on niin,että se EI oikeuta pettämiseen- mistä ihmeestä edes olet saanut tuollaisen ajatuksen mieleesi?! Miksi mies ei käyttänyt aikaansa ja vaivannäköään teidän suhteenne parantamiseen vaan juoksi helpon palkinnon perässä,vaikka todellakin tiesi että satuttaa sinua peruuttamattomasti? En voi ymmärtää, miten kuvittelet että tuollaista pitkäkestoista ja täysin tietoisesti myös lapsia satuttavaa petosta voisi milloinkaan antaa anteeksi siten,että suhde palaisi edes osittain samaksi kuin aiemmin? Valinta on jokaisen oma,mutta minulta ei samaa kokeneena heru tippaakaan 'ymmärrystä' pettäjille,ei nyt eikä milloinkaan. Pettäjät, erityisesti perheelliset sellaiset, ovat äärimmäisen itsekeskeisiä/ itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät ansaitse asennetta: ' jokainen tekee virheitä'missään muodossa, mikäli eivät ole holhouksen alaisia ja ymmärrykseltään vajaita. Taidat pelätä yksin jäämistä tai et halua miehesi saavan rauhassa jatkaa toisen kanssa- muuten ei tuota voi käsittää. Aika ei valitettavasti aina paranna haavoja, eikä edes terapia- itse en luottaisi hlöön,joka kykenee valehtelemaan kuukausikaupalla kirkkain silmin minulle vailla mitään katumusta. Hyi h...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tärkeintä oli ymmärtää miksi mies petti (seksiaddiktio ja vaikea tilanne kotona) ja se että mies teki oikeasti töitä sen eteen että suhteemme pelastui. Hän oli katuva ja todella halukas selvittämään asian. Lähti jopa addiktionsa kanssa omaan terapiaan.[/Kiitos vastauksesta. Miten sait tietää, että mieheni pettää sinua? Kuinka pian palasitte yhteen?
-apNäin kännykkäviestin. Muutama viikko meni rauhoittuessa.
Lol