Miten löytää tavaroille paikat?
Kauheasti tavaraa, jolle ei ole paikkaa. Mutta paikan keksiminen on vaikeaa!
Kommentit (12)
Koreja hyllyihin.
Kaappeja.
Kasseja.
Laatikostoja.
Huonekalut oikeille paikoille ja tavaraa kaappeihin. Lipastoille koriste-esineitä ja laatikoihin ja kaappeihin tavaroita, pöydille tavaroita...
No kaikenlaista, mutta hyvää paikkaa etsivät esimerkiksi valokuvat, työkalut, puolipitoiset vaatteet, langat, keittokirjat, vedenkeitin ja eteisessä on kengät aina hujanhajan
Vierailija kirjoitti:
No kaikenlaista, mutta hyvää paikkaa etsivät esimerkiksi valokuvat, työkalut, puolipitoiset vaatteet, langat, keittokirjat, vedenkeitin ja eteisessä on kengät aina hujanhajan
Tämä ap
Ne mille ei löydy paikkaa, lähtevät poistoon. Helppoa ja yksinkertaista.
Tavaran paikka pitää olla siellä, missä sitä tavaraa tarvitaan:
valokuvat - albumeihin olkkarin hyllyyn
työkalut - työpajalle tai ompeluhuoneelle tai kodinhoitohuoneelle tai autotallille, missä köytätkin
puolipitoiset vaatteet - telineelle makuuhuoneeseen tai makkarin yhteydessä olevaan vaatehuneeseen
langat, Koriin kodinhoitohuoneeseen tai olkkariin, riippuu missä käytät niitä
keittokirjat - Hyllyyn keittiöön
vedenkeitin Keittiöön tasolle jossa helppo käyttää
ja eteisessä on kengät aina hujanhajan - hanki kenkähylly/kenkäteline eteiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvat albumiin (jos paperisia) tai muistitikulle/levylle (jos sähköisiä). Työkalut työkalulaatikkoon. Puolipitoiset vaatteet omalle hyllylleen kaappiin tai vaikka rekille. Keittokirjat keittiön kaappiin (tai kierrätykseen). Vedenkeitin keittiön tasolle tai kaappiin ja eteiseen kenkäteline/kenkäkaappi. Ei ole vaikeaa.
Päätät, että siivousvälineet menee tähän kaappiin. Kattilat laitetaan tälle hyllylle. Lääkkeet yms. tähän laatikkoon jne. Teet päätöksen. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvat ovat valokuvakansiossa ja kansiot kaapissa
Puolipitoisia vaatteita ei oikein ole. Minulla on töissä työvaatteet. Menen sinne fillarilla, käyn suihkussa ja puen työvaatteet päälle. Kotona käytän lähes aina samoja housuja, tai mekkoa ja teepaitaa, kun tulee likaiseksi, laitan pyykkikoppaan.
Koronan aikana olen tehnyt töitä kotona, ei liikaa ole vaatetus vaihdellut.
Työkalupakki on isossa komerossa hyllyllä
Langat, mulla on lankoja paljon, värijärjestyksessä banaanilaatikoissa samassa komerossa
Keittokirjat olen myynyt kirppiksellä pois. Ainoastaan on esikoisen koulusta saatu keittokirja. Minulla on 1 vihko, johon olen kirjoittanut ylös hyväksi havaittuja reseptejä ja kansio, jossa on muovitaskuja. Näissä on reseptejä, jotka on joko otettu lehdistä tai itse kirjoitettu. Nämä ovat keittiössä, yhdessä vetolaatikossa.
Vedenkeitin on keittiössä, kaapissa
Eteisessä on vain ne kengät, joita nyt käytetään. Muut ovat kaapissa ojennuksessa ,
Hyvä sääntö on, että tavarat sinne missä niitä käytetään. Jos keittokirjoja käytetään keittiössä, ei niitä kannata makkarin hyllyyn säilöä. Työkalut taas on fiksua sijoittaa sinne missä niitä käytetään, eteiseen tai varastoon tai autotalliin. Tai vaikka siivouskaappiin sellaset pienimmät ja yleisimmin sisällä käytetyt työkalut (vasara, ruuvimeisseli, taulukoukut jne.).
Ja kun kehität uusia paikkoja, varmista ettei tavaroiden esiin saamiseen tarvi nähdä ylimääräistä vaivaa. Siis työkalut laatikossa-> laatikon avaamiseksi laatikon kansi pitää tyhjentää ja kansi avata, siinä on jo kaksi vaihetta. Mahdollisimman helpot ja loogiset paikat.
Kerro minkälaisesta tvarasta puhutaan niin voin antaa vinkkejä.
Asuis lapsuuden kodissa johon oli hamstrattu ihan kaikkea (ja edelleen siellä näyttäå siltä), teininä ja nuorena aikuisena olin itse omaksunut samantyylisen elämän mutta nykyisin olen saanut kodin järjestykseen. Nykyisessä kodissa joka ikisellä tavaralla on oma paikka.