Aluksi (muutaman vuoden) kivalta vaikuttanut työkaveri on osoittautunut tyhmäksi
Ja huonokäytöksiseksi. Harmittaa vain, kun hän luulee, että olemme kavereita, koska aluksi luulin häntä ihan kivaksi, eikä tajua, että hänen tyhmät heittonsa vtuttavat minua. Aluksi kun hän alkoi ärsyttää minua ajattelin, että hänellä on vain huono päivä, mutta sitten kun se ärsyttävä käyttäytyminen vain toistui tajusin, että hän onkin oikeasti paljon tyhmempi ihminen, kuin miltä vaikuttaa. Sori, mutta mä en vaan voi kestää enkä sietää tyhmiä ystäviä. Jos ystäväni paljastuu tyhmäksi, feidaan ystävyytemme, koska tyhmien kanssa ei vain voi olla. Toki työkaveri ei ole oikea ystävä, mutta toki suhtaudun työkavereihin kuin hyviin ystäviin noin yleisesti.
Työkaverini mm. esittää, että ”ei jaksa panostaa ulkonäköönsä, koska sellaiset ihmiset ovat niin pinnallisia” ja sitten samalla kuitenkin aiemmin hän ei juuri muuta tehnytkään, tai no, koitti panostaa muitakin huolehtimaan ulkonäöstään, kuin olisimme kaikki tosi epäitsevarmoja ja haluaisimme yrittää aina miellyttää muita. Ilmeisesti kun vanhenee, ei jaksaisi enää olla yhtä pinnallinen ja epäitsevarma, kuin aikaisemmin, niin sen takia koomisesti sanoo, ettei hän ainakaan panosta ulkonäköönsä. Eli siis suomeksi se tarkoittaa sitä, että vaikka hän stressaa siitä, että mitähän muut hänen ulkonäöstään ajattelevat, hän ei jaksa tehdä enää asialle sen enempää. Minullekin on kommentoinut minun ulkonäöstäni sellaista, mikä paljastaa hänen olevan tosi epävarma itsestään, ja ajattelevan ulkonäköön panostamisen olevan hirveän tärkeää. Mua naurattaa, kun hän sanoo, että ei jaksa panostaa ulkonäköönsä, todellakin miettii asiaa selvästi koko ajan. Mä tiedän olevani kaunis ja sen näköinen kuin olen panostamattakin, ei mun tarvitse miettiä asiaa.
Äskettäin hän sanoi täysi-ikäisen tyttärensä ottavan aivan liikaa aurinkoa (että se ei ole terveellistä), kuitenkin hän on kommentoinut puhuneensa tyttärilleen (itse sitä ymmärtämättä) tavoilla, jotka ovat aivan varmasti luoneet näille ulkonäköpaineita, eli itse on syypää, jos tytär asettaa ulkonäön terveyden edelle, mutta tämä tyhmä työkaveri ei tajua omaa osuuttaan asiassa. Teki mieli sanoa hänelle, että no, sinähän olet ulkonäkökeskeinen, he ovat vain tulleet sinuun, mutten viitsinyt.
Kommentit (49)
Assburger kirjoitti:
Pitäisikö minunkin alkaa vuodattaa tuttavieni edesottamuksista pitkiä pötkökirjoituksia?
EVVK
Tuttavien olisikin eri asia, mutta tätä tyyppiä ei pysty valitsemaan välttelenkö vaiko en :)
Ap
Lähinnä mietin, että miten voisin olla yhtä tyhmä takaisin päin, eli aiheuttaa pahaa mieltä hänelle niin, että se menisi vain sen piikkiin, että oon niin tyhmä, en tahallisesti ilkeä. Kuten hän on. 🤔
Ap
Koska tyhmät saavat aiheuttaa pahaa mieltä lähipiirilleen, koska ovat vain tyhmiä, eikä siitä voi parantaa. Mutta toivoisin, että hän lakkaisi puhumasta minulle, jos vastaislisin sellista, mikä jotenkin pahoittaisi hänen mielensä. Turha kuvitella enää, että olen hänen ystävänsä. Voisi puhua VAIN työasioista minulle.
Ap
En tiedä miten sitä ruskettuvaa tytärtäkin olisi voinut puolustaa, että mitäs siinä omaa lastasi haukut ja arvostelet, itse olet niin h*lvetin palikka, että tuskin sulla on varaa lastasi arvostella.
Ap
Miten tämä jankutus alkaakin muistuttaa äiti-hullun vuodatuksia..? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä jankutus alkaakin muistuttaa äiti-hullun vuodatuksia..? 🤔
En tiedä miten sitä ruskettuvaa tytärtäkin olisi voinut puolustaa, että mitäs siinä omaa lastasi haukut ja arvostelet, itse olet niin h*lvetin palikka, että tuskin sulla on varaa lastasi arvostella.
Niin, miten?
Ap
Se olisikin eri asia, jos jonkun älykkään äidin lapsi ei tajuaisi uv-säteilyn haitallisuutta, silloin voisi yhdessä päivitellä ja harmitella asiaa, mutta silloin ei voi, kun kyseinen äiti itse on arvostelullaan ajanut lapsensa hakemaan hyväksyntää kyseenalaisin keinoin.
Ap
Miten sitä arvostelunkohteeksi joutunutta tytärtä olisi voinut puolustaa tämän tyhmän idiootin arvostelulta? Ja opastaa hänelle, että sinä olen luultavimmin syypää lapsesi tyhmään valintaan? Että aika noloa arvostella omia virheitäsi.
Ap
Sitä tässä vain mietin. Koska ei tarttis mulle tulla arvostelemaan omia tyhmiä tekojasi tyhmyytenä toisissa.
Ap
On tainnut jäädä korkki silta auki? Et vaikuta järin terävällä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
No, vaikuta sinä nyt sitten minua terävämmältä, ja vastaa seuraavaan: miten sitä ruskettuvaa tytärtäkin olisi voinut puolustaa? Kun huomioi sen, että kyseinen ihminen itse on aina ollut ihan alistunut laittautumiselle yms. Alistuneella tarkoitan sitä, että selvästikin kuvittelee muiden arvostelevan heti, jos on jokin karva vinossa tms. Ja on elänyt sen mukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vaikuta sinä nyt sitten minua terävämmältä, ja vastaa seuraavaan: miten sitä ruskettuvaa tytärtäkin olisi voinut puolustaa? Kun huomioi sen, että kyseinen ihminen itse on aina ollut ihan alistunut laittautumiselle yms. Alistuneella tarkoitan sitä, että selvästikin kuvittelee muiden arvostelevan heti, jos on jokin karva vinossa tms. Ja on elänyt sen mukaan.
Ap
Siis tämä työkaveri.
Joko me voidaan nimetä uusi palstahullu joukkoomme?
Ei nyt millään pahalla ap, mutta miksi ihmeessä älykkäänä ihmisenä keskityt noin paljon, johonkin työkaveriin? Anna sen olla mikä on ja pidä suhde ammatillisena, ei teidän ole pakko ystäviä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuitenkin ehkä jotain parikymppinen? Toivottavasti saat muuta sisältöä elämään vuosien vieriessä, jotta tuollaiset tyhjänpäiväiset jauhamiset satunnaisista työkavereista jäävät. Suosittelen vaikka kulttuuriharrastuksia.
En ole, vaan nelikymppinen ole. Olen vain ehkä hieman hämmentynyt, että työkaveri paljastui vasta ajan myötä tyhmäksi. Että miten en sitä heti huomannut. Mutta voi olla, että jos joku on tässäkin matkan varrella muuttunut (ja parempaan suuntaan selkeästikin), niin se olen minä. Ja siksi työkaverin tyhmyys näkyi vasta kun itse ns. henkisellä tasolla menin elämässä eteenpäin. Sain siis lisääitseluottamusta jne. Se tekis hänellekin hyvää, tekisi häjutuistaan vähän tasokkaampia, mutta hän ei selkeästi saa parempaa itsetuntoa mistään.
Ap
Totta. Tyhmyys on ilmiselvää.
Työkaveristasi en osaa sanoa mitään.
Ap, sulla on varmaan ihan valideja pointteja, mutta avaat ne niin heikosti, ettei tilanteesta ja työkaverin kokonaiskäytöksestä oikein saa mitään kuvaa. Aloituksiin ja pidempiin viesteihin kannattaa pikkuisen panostaa ja käyttää vähäsen aikaa miettien miten asiansa kertoo (siten että ulkopuolinen voisi ymmärtää asiaa ja kiinnostua siitä), ja lukea teksti läpi ennen julkaisua. Avauksesi kuulostaa joltain, joka on enimmäkseen ihan ok vuodattaa ystävälle, mutta täällä anonyymien palstalla eivät ihmiset saa siitä paljoakaan irti. Työkaverin toistuva kuvailu "tyhmäksi" kuulostaa myös lapsekkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ihmeessä sä vaivaat päätäsi tällaisella asialla noin kamalasti? Sulla lienee muutakin ajateltavaa, nyt on vielä juhannusaatto! Mä rupeen tekemään mökille lähtöä, murehdi sinä vaan jonninjoutavia.
Joskus katsominen omaan peiliin auttaa vastaavissa kohtaamisisissa.
Pitäisikö minunkin alkaa vuodattaa tuttavieni edesottamuksista pitkiä pötkökirjoituksia?
EVVK