Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko itsevetävä ruohonleikkuri mökkioloissa hyvä?

Vierailija
18.06.2020 |

Tykkään ruohonleikkuusta ihan työnnettävälläkin leikkurilla, mutta nyt kun silmäilen uusia koneita, näyttää siltä että itsevetäviä on paljon tarjolla eivätkä ne ole juuri kalliimpia. Käyn mökillä harvoin ja ruoho ehtii joskus kasvaa pöheikkömäiseksi, joten koneen on oltava vahva. En ole kaivannut apuvoimia mutta olenko tyhmä jos tyydyn vanhanaikaiseen lihasvoimin työnnettävään? Kaipaako itsevetävä enemmän huoltoa?

En ole koskaan kuullut mitään kokemuksia itsevetävistä ruohonleikkureista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Mutta pahimmat pöheiköt pitää ajella itse vetämällä. Siis nimenomaan vetämällä ja taaksepäin kävellen. Nimestään huolimatta itsevetävä liikuttaa itseään työntösuuntaan.

Vierailija
2/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni alue, niin se on ihan sama leikkaako sen itse työnnettävällä vai vetävällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on ku nuo vanhanaikaiset,joita joutuu työntämään.

Vierailija
4/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu piha-alueesta ja leikkurin käyttäjästä. Tunnen ihmisiä jotka ovat vaihtaneet itsevetävän työnnettävään, syynä se että itsevetävä on kömpelömpi käännellä jos ei voi koko ajan ajaa suoraan, ja myös se että itsevetävä kulkee liian nopeasti ja vajaakuntoisen on vaikea pysyä perässä. Itse tykkään eniten ruohoraivurista, pystyy pitkäänkin heinään toisin kuin trimmeri..

Vierailija
5/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että itsevetävä voisi olla kömpelömpi käänneltävä, on hyvä pointti. Minulla on paljon käänneltävää. Minulla on jonkun verran rinnettä ja joutuu työntämään ylämäkeen ja silloin veto auttaisi mutta saahan sitä sitten huristella alamäkeenkin..

Kiitos kommenteista!

ap

Vierailija
6/7 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hihnavetoinen ja jos niin minkäverran maksaa varaosa hihna ja onko helposti saatavilla???

Vierailija
7/7 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetävä ruohonleikkuri ei yleensä ole voimakkaampi kuin työnnettävä. Johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että moottorit ovat saman tehoisia, mutta vetävässä koneessa osa tehosta hukkuu koneen liikuttamiseen.

Jos sinulla on pieni piha, jossa on paljon istutuksia, pensaita, puita, kiviä tms niin vetävä kone on niissä kömpelö. Parempi olisi mahdollisimman kevyt kone, ehkä muovirunkoinen ja ilman vetoa. Pyörien kokoon kiinnitetään harvoin riittävästi huomiota, eli mieti myös sitä. Sitten se ikuisuuskysymys pitääkö olla allesilppuava, sivulleheittävä vai keräävä. Siihenkään en osaa vastata näillä tiedoilla, itse tiedät parhaiten kun hetken mietit. Jos sinulla on tuttu, jolta voisit saada koneen koekäyttöön niin se auttaisi sinua paljon, voisit miettiä koneen hyviä ja huonoja puolia ja tehdä valintasi sen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi