PHEV autojen ajomatkat sähköllä?
Onko joku perehtynyt viimeaikoina ladattavien hybridien ajomatkoihin?
Oma työmatkani on 35km, joten joko löytyy ladattavaa hybridiä jolla pääsisi 70km? Eli voisi ajella työmatkat sähköllä.
Kommentit (9)
Riippuu aika paljon millaista ajoa, jos motaria vetää, sähköt kuluu nopsaan, mutta lupaukset on jossain 45-55 kilsan välillä. Ja eihän se haittaa vaikka vähän menee sähkölläkin. Kaupungissahan taas sitä sähköä saa kerättyä. Suosittelen kyllä, on se ihan suuri säästö tuolla ajella.
Jotain 60km on pisimmät luvatut ajomatkat mitä itse satuin näkemään, kun yritin vilkuilla tietoja eri autoista ja tuokin on toki melko teoreettinen ajomatka edullisissa olosuhteissa.
Tarvii varmaan odotella vielä seuraavaa sukupolvea, ennen kuin päivittää kalustoa. Jos hankin ladattavan hybridin, niin kyllä siitä lähdetään että normipäivä pärjätään sähköllä.
Voisiko töissä ladata? Edun verotusarvo taisi olla muistaakseni 30 euroa, ei paha jos saa joka päivä lataukseen.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko töissä ladata? Edun verotusarvo taisi olla muistaakseni 30 euroa, ei paha jos saa joka päivä lataukseen.
Ei todellakaan paha, kun tuo on nimenomaan vain verotusarvo eli veroa menee noin 6 e.
2017 Kiia Optima meni noin 60km.
https://teknikensvarld.se/sa-langt-kommer-tio-laddhybrider-pa-el-542984/
Nyt Kia Niro lupailee 65km, eli kyllä se 70km on varmasti ihan realismia kohtapuoliin.
https://www.kia.com/fi/mallisto/uusi-niro-phev/tutustu/
Sähköautot menee sitten jo heittämättä tuon 70km jopa useampana päivänä lataamatta välissä, mutta ei oikein sovellu sellaiselle, jonka pitää ajella myös pidempiä matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko töissä ladata? Edun verotusarvo taisi olla muistaakseni 30 euroa, ei paha jos saa joka päivä lataukseen.
Ei todellakaan paha, kun tuo on nimenomaan vain verotusarvo eli veroa menee noin 6 e.
Jos tuo latausmahdollisuus vähennetään palkasta, eli sällytetään kokonaisansioon, niin silloinhan siitä ei mene lisää veroa, mutta se oikeasti maksaa sen 30€.
Jos tuo 30€ latausetu taas tulee palkan päälle, niin progressiivisen verotuksen vuoksi käytännössä puolet menee veroihin, eli tuo latausmahdollisuus maksaa 15€/kk.
Verotusarvo on 30€ ja jos lataa 21 päivää kuukaudessa työpakalla, niin yhden latauskerran hinta on 1,43€, jolla saaisi säköä jotain 13kWh, joka tarkoittaa että sähköautolla pitäisi ajaa jotain reilu 50km päivässä, jotta kannattaisi hoitaa lataaminen töissä.
Jaa mainosmiehen lupaus neljällä niin olet reaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko töissä ladata? Edun verotusarvo taisi olla muistaakseni 30 euroa, ei paha jos saa joka päivä lataukseen.
Ei todellakaan paha, kun tuo on nimenomaan vain verotusarvo eli veroa menee noin 6 e.
Jos tuo latausmahdollisuus vähennetään palkasta, eli sällytetään kokonaisansioon, niin silloinhan siitä ei mene lisää veroa, mutta se oikeasti maksaa sen 30€.
Jos tuo 30€ latausetu taas tulee palkan päälle, niin progressiivisen verotuksen vuoksi käytännössä puolet menee veroihin, eli tuo latausmahdollisuus maksaa 15€/kk.
Verotusarvo on 30€ ja jos lataa 21 päivää kuukaudessa työpakalla, niin yhden latauskerran hinta on 1,43€, jolla saaisi säköä jotain 13kWh, joka tarkoittaa että sähköautolla pitäisi ajaa jotain reilu 50km päivässä, jotta kannattaisi hoitaa lataaminen töissä.
Hybridin kohdalla vertaisin tuota kannattavuutta ennemmin bensan hintaan kuin sähkön. Vaihtoehtohan on ajaa bensalla jos ei lataa töissä.
Taitaa olla 50 km tuntumassa se kantama ja sekin supistuu kun käytät ilmastointia jne.