Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoppa viimeisen takahampaan takana - viisaudenhampaan poisto?

Noo
18.06.2020 |

Mulla on poistettu viisaudenhampaat 15 vuotta sitten, molemmat kirurgisesti. Nyt huomasin talvella, että toisen takahampaan takana on pieni kuoppa. Ei infektiota, ei verenvuotoa, mutta ihan kuin pala olisi pois. Olen näyttänyt kahdelle eri hammaslääkärille ja he eivät ole huolissaan. Itseäni tuo kuitenkin vaivaa.

Onko mahdollista, että se olisi jäänne viisaudenhampaan poistosta, kun luuta murskattiin? Olen ymmärtänyt, etä se luukin kasvaisi takaisin? Onko teille jäänyt pysyviä kuoppia viisurin poistosta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poistettu vuosia sitten toinen ylhäältä ja toinen alhaalta. Molemmissa kuopat ja toisessa vielä sellainen ienlärpäke jäänyt läpäksi.

Ei vaivaa mitenkään, oletan ihan normaaliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on ollut 15 vuotta kuoppa niin kuinka huomasit vasta nyt ja miksi luulet siitä olevan jotain haittaa?

Vierailija
4/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärinä kerron sinulle, että  se on ihan normaalia...

Vierailija
5/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu kaikki viisaudenhampaat 80-luvun lopulla ja nyt kun asiaa tutkin, niin kaikissa kohdissa on sellainen "luiska", johon ei edes mahtuisi poskihammasta. Olettaisin että luu surkastuu siitä kohdasta vähitellen, ei sitä ainakaan lisää kasva.

Vierailija
6/9 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli talvella suuhun rautakuurin aiheuttama tulehdus, jonka takia jouduin tutkimaan suutani tarkemmin. Ensin pelkäsin punajäkälää. Aiemmin en ollut huomannut, että puolet takahampaiden takana on erilaiset. Kuoppa suussa ja suusyöpäpelko tietty heti...

Vierailija
7/9 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kuoppia suussa?

Vierailija
8/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä! Miltä teidän poistetut viisurialueet näyttää?

Vierailija
9/9 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, kertokaa. Jos tuo ien ei koko aikaa kihelmöisi, en panikoisi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä