Syrjäytynern naisen ei kannata perustaa perhettä
Siitä ei saa yhtään mitään iloa. Miksi sitä etenkin syrjäytyneille naisille ehdotetaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useimmat saavat lapsista sekä iloa että laadukasta sisältöä elämään.
Mutta raha-asiat vaikeutuvat entisestään ja elämä hankaloituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta raha-asiat vaikeutuvat entisestään ja elämä hankaloituu.
Se jolla on lapsia saa selvästi paremmat tuet.
Toki lasten eteen pitää nähdä vaivaa, mutta se nyt pätee aivan kaikkeen tekemiseen. Myös esimerkiksi työnteko hankaloittaa elämää monin tavoin, mutta silti se kannattaa, koska hyvät puolet ovat kuitenkin yleensä selvästi isommat kuin huonot puolet.
Missä ehdotetaan perheen perustamista syrjäytyneille naisille?
Ei perhettä pidä perustaa jos omat asiat ovat ihan levällään. Ei voi eikä saa olla lapsen vastuulla saada niitä järjestykseen.
Miljonääri ei tarvitse olla, mutta pakan pitää pysyä kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei perhettä pidä perustaa jos omat asiat ovat ihan levällään. Ei voi eikä saa olla lapsen vastuulla saada niitä järjestykseen.
Lapsia hankkivalla pitää olla puitteet kunnossa. Tähän sisältyvät mm.
- itsellä ja miehellä vakinaiset työsuhteet
- omakotitalo
- vähintään kaksi autoa mm. lasten harrastuskuljetuksia ajatellen
- lapsille trampoliini yms. kunnon lelut
Vierailija kirjoitti:
Työkkärissä ainakin mulle ehdotettiin. Liuan vaikea työllistettävä ikinä kaikkien sairauksien takia. Tein kuten ehdotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonääri ei tarvitse olla, mutta pakan pitää pysyä kasassa.Työkkärissä ainakin mulle ehdotettiin. Liuan vaikea työllistettävä ikinä kaikkien sairauksien takia. Tein kuten ehdotettiin.
Asiatonta. Ei lasten hankkiminen kuulu työkkärin virkailijalle yhtään. Tosin ihmettelen jos joku oikeesti tekee lapsen vaan sen takia että joku vieras virkailija ehdottaa.
Miten syrjäytynyt nainen voisi miehen saada? T: syrjäytynyt nainen, 33v ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Miten syrjäytynyt nainen voisi miehen saada? T: syrjäytynyt nainen, 33v ikisinkku
Sillä lailla ettei ole kovia vaatimuksia. Esim mun mieheni on lyhyt, tavallinen duunari, kaljuuntunut, ei mikään komea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla ettei ole kovia vaatimuksia. Esim mun mieheni on lyhyt, tavallinen duunari, kaljuuntunut, ei mikään komea.
Ei ole vaatimuksia, on vaan aika paha kohtaamisongelma kun missään kodin ulkopuolella ei tule liikuttua. Netissäkin pakit tulee yleensä työttömyyden vuoksi, eikä ole oikein varaa harrastaa mitään missä ihmisiä tapaisi.
Jos on oikein kunnolla syrjäytynyt, potentiaalisia kumppaneita ei juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaatimuksia, on vaan aika paha kohtaamisongelma kun missään kodin ulkopuolella ei tule liikuttua. Netissäkin pakit tulee yleensä työttömyyden vuoksi, eikä ole oikein varaa harrastaa mitään missä ihmisiä tapaisi.
Netin kautta voi kyllä miehen löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonääri ei tarvitse olla, mutta pakan pitää pysyä kasassa.Lapsia hankkivalla pitää olla puitteet kunnossa. Tähän sisältyvät mm.
- itsellä ja miehellä vakinaiset työsuhteet
- omakotitalo
- vähintään kaksi autoa mm. lasten harrastuskuljetuksia ajatellen
- lapsille trampoliini yms. kunnon lelut
Omakotitalo?? Kai ny hyväkuntone ja sopivan tilava kerrostaloasuntokin riittää tai rivitalo :DD Stressiä kai ny tulisi asuntolainasta lasten elättämisen lisäksi, jos palkka ei ole kovin suuri... Ja nykyään ei ehkä vakinaisia työsuhteita saa tarpeeksi nopeasti, riippuu tietysti alasta mut jos nainen haluaa opiskella hyvään ammattiin ennen lapsia niin se voi viedä aikaa... Perheitä on erilaisia. Pääasia, että vanhemmat rakastavat lapsiaan ja tietävät mitä tekevät.
En muista, että kukaan olisi ehdottanut lapsen tekemistä mulle ennen kuin sain ekan suht nuorena masentuneena opiskelijana, jonka opinnot eivät oikein edenneet. Mutta mulle se teki hyvää. Ensinnäkin tuntui, että sain vähän paremmin apua mielenterveysongelmiin. Ne otettiin vakavammin, kun oli lapsikin tulossa. Taloudellisesti se ei ollut kovin hyödyllistä, kun oikein mitään tukia ei ollut suunniteltu perheellisiä opiskelijoita ajatellen, mutta opiskelija-asunnon sai helpommin ja myöhemmin kohtuuhintaisen kaupungin vuokra-asunnon. Lapsen kanssa opin vähitellen elämänhallintaa, kun lapsesta oli pakko huolehtia vaikka itsestä ei. Vauvan kanssa piti pestä pyykit säännöllisesti ja myöhemmin piti alkaa laittaa ruokaa säännöllisesti ja tuli sitten itsekin syötyä säännöllisemmin. Lapsen kanssa sai luvallisen tauon opinnoista.
Kuka moista ehdottaa? Lukeeko sulla otsassa "olen syrjäytynyt"?
Parempi ettei yksikään syrjäytynyt perusta perhettä, ei mies, nainen eikä muut.
Vaikutat siltä palstaùlilta, joka aina teeskentelee naista, nyt sulta vain unohtui sanat "kaunis ja akateeminen".
Jos aikoo hankkia lapsia, ne pitää myös pystyä elättämään. Syrjäytyneillä ihmisillä ei ole omia tuloja, joten on aivan itsestäänselvää että heidän ei kannata suunnitella perheen perustamista ennen kuin ovat saaneet töitä. Ja työpaikan pitää olla sellainen, että palkka riittää lapsen elättämiseen ilman tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet ovat ottaneet kaiken maailman ongelma naisia tyttöystäviksi seksin takia.
Kyllä minä nauraisin aika räkäisesti päin naamaa jos joku työkkärin täti tuollaisia ehdottelisi. Ja tekisin ilmoituksen asiattomista puheista. Lasta ei hankita lääkkeksi, sekin on jo kyseenalaista kun joku hankkii koiran hoitamaan omia mt ongelmia. Itse pystyn juuri ja juuri hoitamaan koiran, itse jään sen jälkeen hoitamatta. Joku lapsi unettomine öineen veisi minut viikossa suljetulle osastolle.
Syrjäytyneisyyteen kuuluu yleensä turvaverkon / yhteisön puuttuminen sekä se, että on jostain syystä (usein sairauksien takia) huonot mahdollisuudet päästä elämässä eteenpäin eli esim. työttömän saada työpaikka.
Vaikka Suomessa onkin ihan hyvät yhteiskunnan tuet, em. asioiden takia lapsista huolehtiminen voi olla rankkaa.
Kyllä tuollaiseen ehdottelemiseen joskus törmää. Taustalla varmaan on ajatus, että kaikista työkykyisistä kansalaisista pitää saada jotain hyötyä irti. Jos ei pääse töihin, voi ainakin olla hyödyksi uusien veronmaksajien tekemisessä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/