Miksi kesää aina hehkutetaan niin paljon?
Joka paikassa törmää tähän kesän ja helteen hehkutukseen. Lehdissä hehkutetaan: "Jes, käristyskupoli tulee ja kestää kuukauden, nyt nautitaan kuulkaa!!" Ööö....kun ei me kaikki tosiaankaan nautita. Itse rakastan syksyä ja talvea, raikasta ilmaa ja pimeitä iltoja ja öitä. Miksiköhän näitä ei hehkuteta samaan tyyliin? "Ihanaa, kunnon pakkaset ja paljon lunta, nyt nautitaan!" Ei tuollaisia otsikoita näe. Meitä on niin moneen junaan, jos nyt joku toimittaja sattuu olemaan kesäfani, ei se tarkoita että koko Suomi on. Vai hehkutetaanko kesää niin paljon koska "niin kuuluu tehdä", eikä uskalleta olla eri mieltä? Ymmärrän että jotkut nauttivatkin näistä hirmukeleistä ja valoisista öistä, mutta eivät tod. kaikki.
Kommentit (26)
Kyllä olen monesti lukenut myös talvikeleistä hehkuttamista, ja syksyn väriloistoa ylistävää, mut pimeyttä tai sateita ei koskaan. Itse pidän kaikesta.
Musta vois kyllä ehdottomasti olla paikallaan kirjoittaa enemmänkin positiivisesti kaikista vuodenajoista! Vois kokeilla vaikuttaako sellainen meidän kollektiiviseen mielialaan. Itse uskon, että varmasti jotain vaikutusta on! Kaikissa vuodenajoissa on paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin kesästä jos olisi varaa viileään suureen järven rannalla olevaan taloon tai mökkiin. Nyt hikoilen aamusta iltaan (sisällä ollessa) 30 asteen kerrostalokämpässä, en nuku ja atooppinen iho on täynnä kutisevia punaisia läiskiä, näppyjä ja haavoja. Puistossakaan ei huvita istua koko päivää. Noin periaatteessa kesä on valon ja (siedettävän) lämmön takia paras vuodenaika, mutta tämä on silti tuskallisempaa kuin talvi, ihan asumisolosuhteiden vuoksi.
Olen myös atoopikko ja ärsyttää ne lääkärien ym. puheet siitä, miten se atopia sitten kesäksi helpottaa. Ja pskat, kuivuus ehkä vähän helpottaa, mutta ei itse ihottuma. Hikoilusta ja auringosta johtuvaa ihottumaa on kesäisin.
Joo, nykyään ihoni voi kyllä selkeästi paremmin talvisin. Aurinkonäppylät, aurinkovoidenäppylät, jatkuva pieni hiki plus pakollinen lisääntynyt suihkussa käynti ei tee varsinaisesti hyvää iholle.
Siksi koska Kesä on ihmisen parasta aikaa ! Rakastan kesää, hellettä, uimista, jäden syöntiä, luontoa, lintuja,pyöräilyä,tanssimista lavoilla jne yms. Kumpa kesä olisi ikuinen !
t. Kesän lapsi henkeen ja vereen
Jos googlettelet tiedonjanoisena objektiivisemmalla asenteella, huomaat, että esim helteistäkin puhutaan mediassa paljon negatiiviseen sävyyn. Jos haluat marttyroida, et tätä tietenkään tee, vaan ihmettelet "MiKs AINA ja kaikki tekee MULLE ja Munlaisille vaan vääryyttä?!"
Vierailija kirjoitti:
Saatteko te muut nukuttua hyvin?
Ap
Pimennysverhot auttaa. Saan hyvin nukuttua sitten, kun maltan mennä nukkumaan. Valoisuus pitää niin pirteänä (mutta sekin on kesässä ihanaa, kun on virtaa tehdä vaikka mitä).
Olen myös atoopikko ja ärsyttää ne lääkärien ym. puheet siitä, miten se atopia sitten kesäksi helpottaa. Ja pskat, kuivuus ehkä vähän helpottaa, mutta ei itse ihottuma. Hikoilusta ja auringosta johtuvaa ihottumaa on kesäisin.