Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki -40% leikkaus miten menee

Vierailija
17.06.2020 |

Jos kieltäydyn työkkärin kuntouttavasta(aiheeton mulle, tunkevat vaan koska olen ollut niin kauan työtön)ja muistakin pilipalihommista, jää ilmeisesti ainoaksi tuiksi sitten asumistuki ja tuo leikattu tuki? Miten kauan tuota leikattua tukea voi sitten saada? Voinko siis laittaa yhteydet työkkäriin poikki kokonaan?

Haen toki normaalisti palkkatöitä koko ajan, mutta jos en pääse niin saanko sen ajan tuota tukea kuitenkin? Miten tuon leikatun tuoen n.300€/kk summa tulee, siis pitäisikö mun maksaa vuokra,kaikki alskut (sähkö ym.)tuolla 300€:lla ja asumistuella(eivät riittäisi yhteensäkään mitenkään ainakaan mun kuluihin siis pelkkään vuokraan ja laskuihin edes, ruuasta puhumattakaan)vai onko se vuokran jälkeen ns. käyttörahaksi jäävä summa?

Siis maksaisiko toimeentulotuki kuitenkin vuokran,sähkön, lääkkeet ym.ja sit saisin välttämättömien kulujen päälle tuon 300 vai miten? En ole joutunut toimeentulotuelle aiemmin niin en tiedä miten menee. Olisi vaan kiva tietää joudunko kadulle asumaan, jos en jaksa hyppiä enää työkkärin humpuuki-pyörityksessä? Se kun ei johda mihinkään, paitsi pahentuviin mt-ongelmiin ja ahdistukseen, ei ainakaan palkkatyöhön!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös käsityksessä, että voivat jatkaa tuota -40% leikkausta loputtomiin kunnes suostuu työkkärin kyykytykseen. Joku ohjeistus/suositus taisi olla, että saisi leikata vain pari kuukautta kerrallaan. Käytännössä kuitenkin tekevät aina uuden päätöksen ja kiertämällä voivat laittaa leikkauksen aina uudelleen ja uudelleen... Jotkut on kai ollut vuosia jo tuolla leikatulla ja tämä siis nykyisen Kelan tt-käytäntö.

Vierailija
22/29 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa uuninpankkopoika blogia. Siellä paljon hyvää tietoa asiasta. Nimenomaan oikeata tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/29 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo,että kusessa on, miten vaan:/ Ja ainahan se on sit vaan edessä päin se työkkärin kuntouttava, jos lykkääkin joitakin kuukausia ja kituisi tuolla -40% tt-tuella?! Kuitenkin jossain vaiheessa palattava työkkärin asiakkaaksi taas? No pitää sit harkita lopettaako koko homman tähän, eipä tässä ole mitään menetettävää enää vaikka ei jatkaisi enää elämäänsäkään, kun ei se hääppöistä ole ollut tähänkä'än asti näissä byrokratian rattaissa kiusattavana.

Vierailija
25/29 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyi menemästä kuntouttavaan...Hyvä juttu asiasta!

https://yle.fi/uutiset/3-11045528

Vierailija
26/29 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit pilkun nussijaksi valtiolle,siellä niitä tarvitaan ,ei somepalstoilla.Kun puutut ihmisten oikeinkirjoitukseen muista aina,että taustalla voi olla pakolaistaustainen,lukihäiriö,neurologisia ongelmia joka lähtöön joten jospa pitäisit mölyt mahassasi.

Vierailija
27/29 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus kehiin hetimiten.Leikata ei voi,jos se vaarantaa ihmisen ihmisarvoisen elämän.Eikä 40% voi leikata heti kärkeen muutenkaan.Mediaan juttua jollei muu auta,ja nykysuomessahan ei auta muu.Tämä SDP hallitus onkin se pahin köyhien kyykyttäjä,ja tottakai onhan orjatyö eli pajatyö sdp Filatovin keksintö sekin.Sossut haluavat jokaisesta sosiaalitapauksia ,siksi tämä pakkolaki tehtiin ,ja TE palvelut lakkautettiin pikku hiljaa vaikka veronmaksajat maksavat ne veroissaan.SOSSUT tekivät työttömistä orjaduunareita valtiolle,ja uhkailut-pelottelu-jne.ovat pontimena sossuhallituksella pakkojensa toteutumiseksi.

Vierailija
28/29 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sen verran köyttä, että pääsee pois hyvinvointivaltiosta ja kaikesta muustakin kurjuudesta, maailman onnellisin kansa ei minua tarvitse. Mietin vain, että menisinkö näkyvälle paikalle Helsingin puiston puun vahvaan oksaan riippumaan vai johonkin syrjäseen metsään, no se tässä vielä pitää päättää.

Vierailija
29/29 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sen verran köyttä, että pääsee pois hyvinvointivaltiosta ja kaikesta muustakin kurjuudesta, maailman onnellisin kansa ei minua tarvitse. Mietin vain, että menisinkö näkyvälle paikalle Helsingin puiston puun vahvaan oksaan riippumaan vai johonkin syrjäseen metsään, no se tässä vielä pitää päättää.

Humanisti! Itse en ehkä kykene noin syvään humanismiin.