Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, sinä 360 euroa purentakiskosta maksanut ja sittemmin urheilusuojaan siirtynyt

Vierailija
17.06.2020 |

Kauanko olet käyttänyt tätä nyrkkeilyhammassuojaa ja onko pitkäikäinen? Auttaako myös särkyihin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin netistä muovailtavia silikonimuotteja, 4 kpl maksoi muistakseeni n. 16€.

Hyvin ajavat asiansa narskuttelijalla. En käytä muottia (kiskosta ei voi puhua) jatkuvasti joka yö, vaan silloin kun olen stressaantunut ja huomaan kiristeleväni hampaita. Myös silloin, kun on hampaan hermosärkyä. Se menee parissa päivässä (tai yössä!) ohi, kun pidän silikonimuottia suussa yön, tai osan yötä. Jos herään yöllä ja tuntuu, että haluan suun tyhjäksi, otan muotin pois.

Eihän nuo kovin kauan kestä. Pahimpaan puruaikaan puren muotin puhki viikossa! 😁 Lisäksi silikoni kovettuu ajan mittaan. Pesen sen käytön jälkeen sähköhammasharjalla ja hammastahnalla. Pesu on kyllä kätevää!

Mistä tällaisia muovailtavia silikonimuotteja saa tilattua?

Vierailija
22/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos ei tarvitsisi ostaa kuin korkeintaan 10 urheiluhammassuojaa vuodessa, silloin tulisi kannattavammaksi kuin hml:n versio. Sitten pitäisi kestää yhden keskimäärin kuukauden. Onnistuisiko?

2kk kyllä pitäisi kestää, että säästöä tulisi, koska hml:n mallin elinikäkin vuosia. 5 vuodessa tekisi 5 vuodessa 250e. Sillä pääsisi siis aika lähelle hml:n mallin kestävyyttä. Mutta kestääkö urheilusuojat esim. puoli vuotta jokapäiväisessä käytössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt muotoiltavia urheiluun tarkoitettuja pehmeitä hammassuojia ainakin viiden vuoden ajan.  Ihan hammaslääkärini siunauksella. Hyvä hammassuoja toimii useita kuukausia. Väittäisin niiden pysyvän parhaimmillaan kunnossa puoli vuotta.  Käyttämäni merkki on Duke sport. Hintaa on noin 10€ kpl. Leikkaan suojaa ennen muotoilua pienemmäksi ja teen muotoilun todella huolella. Tarvittaessa kuumennan suojan uudelleen ja teen paremman muotoilun.

Kova virallinen hammassuoja saattaisi olla siinä mielessä parempi, että se jakaa puruvoiman vielä tasaisemmin hampaiden välille, jolloin murtumia ja paikan irtoamisia tapahtuisi vielä vähemmän, kuin pehmeää suojaa käytettäessä. Minulla oli teininä virallinen kisko. Ongelmaksi tulivat liikkuvat hampaat, jolloin kisko ei enää mennyt kunnolla paikalleen. Kiskoa pitäisi muotoilla jokaisen hampaan paikkauksen jälkeen, pehmeää suojaa ei välttämättä tarvitse.

Vierailija
24/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä: Puhdistan pehmeän hammassuojan päivittäin desinfiointiaineella.

Vierailija
25/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin netistä muovailtavia silikonimuotteja, 4 kpl maksoi muistakseeni n. 16€.

Hyvin ajavat asiansa narskuttelijalla. En käytä muottia (kiskosta ei voi puhua) jatkuvasti joka yö, vaan silloin kun olen stressaantunut ja huomaan kiristeleväni hampaita. Myös silloin, kun on hampaan hermosärkyä. Se menee parissa päivässä (tai yössä!) ohi, kun pidän silikonimuottia suussa yön, tai osan yötä. Jos herään yöllä ja tuntuu, että haluan suun tyhjäksi, otan muotin pois.

Eihän nuo kovin kauan kestä. Pahimpaan puruaikaan puren muotin puhki viikossa! 😁 Lisäksi silikoni kovettuu ajan mittaan. Pesen sen käytön jälkeen sähköhammasharjalla ja hammastahnalla. Pesu on kyllä kätevää!

tuosta pesusta. Kiskoahan ei saa pestä hammastahnalla, vaan kevyesti astianpesuaineella.

Miksei saa? Olen kymmenen vuotta jo pessyt tahnalla aamuin illoin kiskon ja edelleen se on hyvä.

Tämä vastaaja on eri henkilö kuin minä, joka kerroin silikonimuoteistani.

Vierailija
26/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis jääkiekkoilijalle tarkoitettu hammassuoja samankaltainen kuin nyrkkeilijälle tarkoitettu? Mikä ero?

Vierailija
28/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällaisia muovailtavia silikonimuotteja saa tilattua?

https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Daps&fiel…

Vierailija
29/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Nitebite purentakiskon netistä. Hyvin on toiminut. Tuntui luontevalta heti alusta lähtien, leuat relasi ja narskuttelun aiheuttama hammaskipu hävisi. Hammaslääkäri varoitteli, että tuommoiset saattaa triggeröidä narskuttamista ja aiheuttaa jotain purentaongelmia, joten pitäis häneltä ostaa sellainen €€€ kisko.

Vierailija
30/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nitebite purentakiskon netistä. Hyvin on toiminut. Tuntui luontevalta heti alusta lähtien, leuat relasi ja narskuttelun aiheuttama hammaskipu hävisi. Hammaslääkäri varoitteli, että tuommoiset saattaa triggeröidä narskuttamista ja aiheuttaa jotain purentaongelmia, joten pitäis häneltä ostaa sellainen €€€ kisko.

Paljonko maksoi?

Vierailija
31/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksoi?

2 kiskoa + metallinen säilytys-/kuljetuspurkki 42€

Vierailija
32/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt muotoiltavia urheiluun tarkoitettuja pehmeitä hammassuojia ainakin viiden vuoden ajan.  Ihan hammaslääkärini siunauksella. Hyvä hammassuoja toimii useita kuukausia. Väittäisin niiden pysyvän parhaimmillaan kunnossa puoli vuotta.  Käyttämäni merkki on Duke sport. Hintaa on noin 10€ kpl. Leikkaan suojaa ennen muotoilua pienemmäksi ja teen muotoilun todella huolella. Tarvittaessa kuumennan suojan uudelleen ja teen paremman muotoilun.

Kova virallinen hammassuoja saattaisi olla siinä mielessä parempi, että se jakaa puruvoiman vielä tasaisemmin hampaiden välille, jolloin murtumia ja paikan irtoamisia tapahtuisi vielä vähemmän, kuin pehmeää suojaa käytettäessä. Minulla oli teininä virallinen kisko. Ongelmaksi tulivat liikkuvat hampaat, jolloin kisko ei enää mennyt kunnolla paikalleen. Kiskoa pitäisi muotoilla jokaisen hampaan paikkauksen jälkeen, pehmeää suojaa ei välttämättä tarvitse.

Sehän se just, kun voi joutua ostamaan uuden kalliin kiskon jo aika nopeasti, jos paikat irtoilee. Raha voi siis mennä hukkaan.

Vierailija
33/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nitebite purentakiskon netistä. Hyvin on tosi minua. Tuntui luontevalta heti alusta lähtien, leuat relasi ja narskuttelun aiheuttama hammaskipu hävisi. Hammaslääkäri varoitteli, että tuommoiset saattaa triggeröidä narskuttamista ja aiheuttaa jotain purentaongelmia, joten pitäis häneltä ostaa sellainen €€€ kisko.

Paljonko maksoi?

2 kiskoa + metallinen säilytys-/kuljetuspurkki 42€

Ok

Vierailija
34/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli, jos selviäisi kahdella hammassuojalla vuodessa, maksaisi vain 20 euroa yhteensä. Kymmenessä vuodessa tekisi 200 euroa. Tulisi siis näin ollen halvemmaksi kuin 100 euroa halvemmaksi kuin 300 euroa maksa hml:n suoja, joka voi kestää 10 vuottakin.

Vierailija
35/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko auttanut särkyihin?

Vierailija
36/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri sai paskahalvauksen, kun heitin ilmoille, että hankin teinille sitten urheilusuojan hampailleen, kun hänen ikäiselleen ei vielä tehdä muotin mukaan.

Ei missään nimessä, siinä menee purenta pieleen ja tulee muitakin ongelmia!!!

Mitä ongelmia? Enemmän kuin nyt on? - joutuu ravaamaan jatkuvasti hammaslääkärissä, kun hampaissa on mikromurtumia narskuttelusta. Menee pöpöjä juuristoon ja sitten mätiin juuret ja uuden juurihoidon paikka. Arvatkaas mitä tuo tekee 15 vuotiaan tytön itsetunnolle, kun on suussa mätää jatkuvasti. Kivut ovat järkyttävät.

Pitää vaan lopettaa stressaaminen, niin loppuu narskuttelukin. Veikkaanpa, ettei tällä erikoislääkärillä ollut käsitystäkään narskuttelusta. Meillä tää menee suvussa, mun mummoa myöten narskutellaan olis stressiä tai ei.

Vastuksesta huolimatta hankin suojan ja sanoin tytölle, että parempi tämä varmaan on kuin ei mitään. Hän on käyttänyt sitä toisinaan. Leukaperät ovat relammat ja päänsäryt helpottaneet niitä öinä. Kyllä siitä parinkympin jutusta on siis hyötyäkin ollut. Ja niin eipä ole ollut ylimääräisiä hammaslääkärikäyntejä nyt vuoteen.

Hyvä, kun auttanut! Varmasti hammaslääkäri yrittävät tehdä myös bisnestä ja siksi eivät voi suositella halpaversioita. Ja varmaan eivät siitäkään syystä, koska eivät halua ottaa vastuuta muusta kuin "omasta" tuotteestaan.

Kiskon teettäminen ei ole hammaslääkäreille kaikista tuottoisinta bisnestä, koska esim. yli puolet rahoista menee teknikolle. Usko pois, jos hammaslääkärit haluaisivat tienata, niin he jättäisivät kiskot tekemättä, koska silloin he saisivat rahaa juurihoidoista, paikkauksista ym. kaikesta siitä, mitä bruksismi hampaille aiheuttaa.

Vierailija
37/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Shock Doctor 5100 Adult PRO, joka tarkoitettu jääurheiluun? Toimiiko yhtä hyvin? Myös kympin.

Vierailija
38/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitukoiselle pari kymppiä vuodessa urheiluhammassuojiin kuulostaa järkevämmältä ratkaisulta kuin 300 yhtäkkiä. Ei varmaan voi maksaa osissa tota 300:ta vai? Tietääkö joku? Tai jos osamaksu vaihtoehtona, meneekö korkoa?

Vierailija
39/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt yrittänyt välttää huonoja asentoja, joiden epäilen voineen aiheuttaa narskutuksen. Myös tehnyt joka päivä viikon ajan rentoutusliikkeitä, jotka hammaslääkäri antoi. Toivon tosissaan, ettei tarvitsisi hankkia kiskoa vaan korjautuisi yksinään ongelma. Viikon päästä selviää, koska hammaslääkäri antoi omahoito-ohjeet 2 viikoksi. Harmittaa, kun joka päivä edelleen silti enemmän tai vähemmän särkyjä, vaikka toiveikas oon :/

Vierailija
40/46 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt yrittänyt välttää huonoja asentoja, joiden epäilen voineen aiheuttaa narskutuksen. Myös tehnyt joka päivä viikon ajan rentoutusliikkeitä, jotka hammaslääkäri antoi. Toivon tosissaan, ettei tarvitsisi hankkia kiskoa vaan korjautuisi yksinään ongelma. Viikon päästä selviää, koska hammaslääkäri antoi omahoito-ohjeet 2 viikoksi. Harmittaa, kun joka päivä edelleen silti enemmän tai vähemmän särkyjä, vaikka toiveikas oon :/

Kun mulla ei edes kovin pahoja oireita ole. Leuka ei koskaan jumissa eikä kipeä. Ainoastaan pientä naksumista leuassa ja hartia- ja korvasärkyjä. Siksi ajattelen, jos toivoa korjautumiseen ilman apuvälineitä olisi.