Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä juhannus ei pahemmin eroa arjesta?

Vierailija
17.06.2020 |

?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapyhät sulkee osin, mutta nämä yleiset juhlapäivät pääosin rillumarei ja arjen juhlaa vailla turhia nipotuksia.

Vierailija
22/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa mitenkään, koko kesä on melko samanlaista. Asumme maalla omakotitalossa ja meillä on myös saunamökki järven rannalla. Näissä tulee oltua jommassa kummassa. Saunominen, uiminen, veneily, luonnon keskellä oleilu, itsekasvatettu lähiruoka jne on meille ihan arkipäiväistä. Vasta aikuisena olen törmännyt varsinkin median juhannushehkutukseen ja tajusin että niin, joillekin nämä voi olla kerran kesässä -juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mökillä mutta ei kyllä eroa mitenkään. Enkä kaipaakaan mitään juhlia vaan ihan kiva olla omassa rauhassa. Olen kyllä erilaisia juhlia nähnyt ihan tarpeeksi.

"Olen mökillä" -lopetin lukemisen tähän.

Vierailija
24/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Ei ole koskaan ollut sen kummempia päiviä juhannuksena kuin arkenakaan.

Vierailija
25/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin samanlainen mökkiviikonloppu kuin muutenkin loman ulkopuolella. Ylimääräinen vapaapäivä. Nyt yksin kotona otan rennosti.

Vierailija
26/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivän vapaa, eikä viikonlopun ylitöitä. 

Yleensä joka toinen ylitöitä, joten kerrankin pitkä viikonloppu.

Vierailija
27/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä koko juhannuksen, eli silleen ihan normi touhua. Mutta! Tavallista enemmän kyllä potuttaa työhön meno eli kyllä se juhannuksenvieton puuttuminen harmittaa ja tuntuu.

Vierailija
28/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Vuorotyötä kotihoidossa teen juhannusviikonlopun, eikä eroa arjesta yhtään.

Ainut ero normiarkeen on se ärsyttävä seikka, että näin mökkipaikkakunnalla asuessa ruokakaupassa on ruuhkaa ja saattaa jotkut tuotteetkin loppua. Kaupassa on nälkäisten teinien takia käytävä aika monta kertaa viikossa.

Teinit nukkuu pitkään ja notkuu koneella ja kavereilla kuten arkenakin.

Vierailija
29/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa, samaa harmaata paskaa niinkuin kaikki muutkin päivät.

Lapset tappelee keskenään. Mies puuhaa mitä huvittaa, tuskin muutamaa sanaa enempää vaihdetaan hänen kanssaan.

Minä pilvilinnoja yritän rakennella että jaksaisi edes seuraavaan aamuun herätä.

Vierailija
30/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mökillä mutta ei kyllä eroa mitenkään. Enkä kaipaakaan mitään juhlia vaan ihan kiva olla omassa rauhassa. Olen kyllä erilaisia juhlia nähnyt ihan tarpeeksi.

"Olen mökillä" -lopetin lukemisen tähän.

Miksi? Monet viettää koko kesän mökillä, tai ainakin viikonloput.

Vierailija
31/44 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa arjesta. Koskaan en ole saanut kutsua mihinkään enkä itsekään ole kutsunut ketään kylään, kun ei kukaan tule. Ihmisillä on mökit, ystävät ja suvut. Ruokaankaan en osaa panostaa. On ostettu sipsiä, karkkia, jäätelöä ja jotain on grillattu.

Vierailija
32/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin eroaa arjesta, pitää ainakin ryypätä enemmän niin ja naida naksutella :) Ja paljon hyvää ruokaa ja juomaa kylkeen, hyvä ihana vanha tanssimusa soimaan ja aa että.....kyllä keskikesän juhla on ihanaa <3 

Mikä on sulle hyvää ihanaa vanhaa tanssimusaa? :)

Vierailija
33/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa mitenkään normi arjesta, yövuoroissa vietän jussin, tietty hyvä liksa tuo vähän lohtua. Ehkä vähän harmittaa, kun näin hyvät ilmat, mutta mökit tähän aikaan kaliita, eikä olis ollut paikkaa mihin mennä, kun olla vaan kotosalla eli ihan sama olla duunissa.

Vierailija
34/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen päivä,kuten kaikki muukin.Työt tehty juhannyspyhään sitten rauhottuu ihanan metsän kauneuden keskelle,isolle"mökille'.Onneks ei tartte lähtee ruuhkiin,eikä tulla.Se on kamalinta,pilais kyl jussin.Ennen oltiin lintsillä juhannuksena.Nyt vuosiin mitään tommosii menoja.Ihana ukkonen viine yönä,satoi kyllä,luonto sai veden,mutta se pauke eiii sitä oikee ollu ,jossain kaukana..Kesä on nauttimisen aikaa.

35/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee juhannus 🎢🎡🎠

Vierailija
36/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se nykyään eroa. Mies just eilen kyseli, että "Mitä me tehdään juhannuksena?". Niin. Mökille miestä ei saa kirveelläkään, itse olisin moisen halunnut vuokrata jo ajat sitten. Asutaan Helsingissä eikä täällä jussina tapahdu yhtään mitään, etenkään nyt Korona-aikaan. Yhdet tanssit olisi, muttei mies halua tanssia. Eikä lähteä edes uimarannalle. Ei sille kelpaa mikään niin vttuako sitten kyselee? 

"No mennään sitten vaan puistoon viettämään jussia". Yllätys. Eli istutaan penkillä, mies vetää bisseä kun sieni, ehkä grillaa kertakäyttögrillissä muutaman makkaran. Sen kaverit notkuu vieressä. Jauhetaan pskaa eikä tehdä yhtään mitään. Ihan niinkuin joka ikinen kesäviikonloppu. 

Olis edes vaikka mölkky tai kroketti tai jotain, mutta ei, mies ei halua pelata. Eli taidan lähteä koiran kanssa pitkälle metsälenkille ja sitten pyöräilemään. Otan viltin ja eväät, kirjan, musiikkia ja ristikkolehden ja menen itse piknikille.

Enkä taatusti ole tässä parisuhteessa enää ensi juhannuksena, jääköön ukko juomaan itsensä hengiltä ihan itsekseen. Mitään muutahan ei voi koskaan tehdä.

Satana.

Vierailija
37/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla

Vierailija
38/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus on tosiaan yksi vähiten erottuvia ns. yleisiä juhlapyhiä. Saatan raahata pienen juhannuskoivun ovenpieleen, siinäpä se melkein onkin. Ruoka yleensä grillataan, mutta niin kesäisin muutenkin tosi usein. Jos sattuu märkä juhannus, siis säiden suhteen, niin ehkä juhannuskokko on näkyvin perinne ja poikkeus, jonka saattaa lasten iloksi viritellä tai mennä katsomaan yleistä kokkoa. 

Ihanaa suomalaista vaatimattomuutta! Ei eroa arjesta juuri mitenkään, saatan kyllä raahata juhannuskoivun oven pieleen ja tehdä kokon, mutta eipä tuossa mitään eroa ole arkeen :D

Vierailija
39/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muute sama, mutta kirmaan ojanpenkalta nyhtämässä muutamat horsmat tyynyt alle.

Terv. Mummo naapurista83v

Vieläkö siellä horsma kasvaa? Ettei ole lupiini vallannut alaa?

Ei ne kuki samaan aikaan, ensin lupiini sitten horsma. Ihan muut niittykasvit väistyvät lupiinin tieltä kuin korkea horsma.

Vierailija
40/44 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Se eiberoa juuri muusta arkipäivästä. Ensin työvuoroon ja sitten loppupäivän yksin kotona tekemättä mitään kun ei ile mitään tekemistä tai seuraa keiden kanssa hengailla ja viettää juhannusta.

Toivottavasti en saa tästä vastauksesta banneja kuten eilen.