Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kielletäänkö puhelinmyynti?

Vierailija
17.06.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e1aba512-fbf9-4e68-b9bd-33bfbbb17a09…

Kielletäänkö puhelinmyynti?

Vaihtoehdot

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä. Toki se on useille nuorille ja opiskelijoille eka työpaikka ja tekevät vain työtään, mutta ei se reilua ole heille eikä "asiakkaille". Palkkakin olematon.

Vierailija
2/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vielä menis, jos sääntöjä noudattaisivat ja uskoisivat ekan ei (tiedän, pomo käskee odottaan vähintään kolme), mutta kun edes telemarkkinointikielto ei estä heitä soittamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin kävisi, että pitää antaa erillinen lupa, mutta tuskin ketään harmittaa täysi kieltokaan

Vierailija
4/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei tule kukaan vastaamaan "ei"

Vierailija
5/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittänyt pitää niitä erillään muistiongelmaisista sukulaisista, jotka kuitenkin vielä puhelinta muuten käyttävät. Itse joutuu niihinkin vastaamaan, jos odottaa soittoa näiden sukulaisten asioissa. Vaikeaa on eikä meinaa kiellot tehota. Ilman muuta tarpeetonta touhua.

Vierailija
6/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että jollekin tuo voi olla se ainoa työpaikka ja elinehto, mutta alan kokonaisuudessaan joutaisi ajamaan alas, tai vähintäänkin muuttamaan niin että saisi soittaa vain jos asiakas on antanut siihen luvan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt pitää niitä erillään muistiongelmaisista sukulaisista, jotka kuitenkin vielä puhelinta muuten käyttävät. Itse joutuu niihinkin vastaamaan, jos odottaa soittoa näiden sukulaisten asioissa. Vaikeaa on eikä meinaa kiellot tehota. Ilman muuta tarpeetonta touhua.

Tämä on kyllä aito ongelma. Myyjähän ei voi äänestä muistisairautta päätellä, mutta ei se tarkoita että heille voisi myydä. Kiellot pitäisi ainakin olla tehokkaampia, usein vaikka on kielto niin yritetään silti myydä.

Vierailija
8/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut puhelinmyyti, joka ei häiritse (minua) on se kun sähköfirma soittaa sopimuksen ovan lopussa ja tarjoaa halvempaa hintaa, sama jonkun netin kanssa. Arpojen ja muun turhan myynti pitäisi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei" vastannut on joku puhelinmyynti pomo, joka saa ite hyvää liksaa mut maksaa alaisilleen vain 2€/h jos sitäkään

Vierailija
10/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt pitää niitä erillään muistiongelmaisista sukulaisista, jotka kuitenkin vielä puhelinta muuten käyttävät. Itse joutuu niihinkin vastaamaan, jos odottaa soittoa näiden sukulaisten asioissa. Vaikeaa on eikä meinaa kiellot tehota. Ilman muuta tarpeetonta touhua.

Tämä on kyllä aito ongelma. Myyjähän ei voi äänestä muistisairautta päätellä, mutta ei se tarkoita että heille voisi myydä. Kiellot pitäisi ainakin olla tehokkaampia, usein vaikka on kielto niin yritetään silti myydä.

Kieltojen ongelma on siinä, että ovat usein ottajalle maksullisia eivätkä ole ns. yleispäteviä. Toki hinnat ovat niin alhaiset etteivät ne taloutta kaada, mutta ennemminkin se on se periaate. Miksi pitäisi maksaa siitä että mulle ei soitella?

Tuohon muistisairauteen mullakin on omakohtaista kokemusta. Joskus nuoruudessa yritin tienata taskurahoja puhelinmyynnillä. Häiritsevän usein puhelu ohjautui jonkin palvelutalon asiakashuoneessa olevaan luuriin. Luulisi että edes sellaisiin olisi olemassa jokin seula joka estää puhelut muilta kuin sukulaisilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen numero, niin ei muuten soittele kukaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivossa on hyvä elää. Siirtyisin myös välittömästi minkä tahansa supermarketin asiakkaaksi, joka ei salli sisä- tai ulkotiloissaan feissausta. Riippumatta hintatasosta.

Vierailija
14/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää. Siirtyisin myös välittömästi minkä tahansa supermarketin asiakkaaksi, joka ei salli sisä- tai ulkotiloissaan feissausta. Riippumatta hintatasosta.

Lidl?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää. Siirtyisin myös välittömästi minkä tahansa supermarketin asiakkaaksi, joka ei salli sisä- tai ulkotiloissaan feissausta. Riippumatta hintatasosta.

Lidl?

Ei ole supermarket.

Vierailija
16/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisivat edes, jos joku numero ei vastaa monenkaan kerran jälkeen, että se ei tule ikinä vastaamaankaan. Jostain numerosarjasta, joissa viimeiset numerot vaihtuu, niin soitellaan jatkuvasti. Eli vaikka olisi jonkun numeron estänyt, niin uudesta vaan soittoa.

Onneksi en ole työtön enää. Silloin v*tutti niin paljon, kun joka puheluun oli pakko vastata, kun saattoi olla mahdollinen työnantaja. Nykyään en vastaa mihinkään vieraisiin numeroihin. Ellen nyt odota soittoa esim lääkäristä. Muuten menee huoletta ohi.

Vierailija
17/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä ihmisiä, jotka sanovat että kun ei ensimmäinen ei tehoa.. Miksi ette vain sano, että "ei kiitos" ja luuri korvaan? Miksi pitää oottaa, että he sieltä päästä lopettavat puhelun?

Mä olen tehnyt tätä jo iät ja ajat.

Vierailija
18/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisivat edes, jos joku numero ei vastaa monenkaan kerran jälkeen, että se ei tule ikinä vastaamaankaan. Jostain numerosarjasta, joissa viimeiset numerot vaihtuu, niin soitellaan jatkuvasti. Eli vaikka olisi jonkun numeron estänyt, niin uudesta vaan soittoa.

Onneksi en ole työtön enää. Silloin v*tutti niin paljon, kun joka puheluun oli pakko vastata, kun saattoi olla mahdollinen työnantaja. Nykyään en vastaa mihinkään vieraisiin numeroihin. Ellen nyt odota soittoa esim lääkäristä. Muuten menee huoletta ohi.

Ja osa firmoista vaihtaa numeroaan 4kk välein...

Vierailija
19/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää. Siirtyisin myös välittömästi minkä tahansa supermarketin asiakkaaksi, joka ei salli sisä- tai ulkotiloissaan feissausta. Riippumatta hintatasosta.

K-supermarket

Vierailija
20/50 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko tulla kertomaan muutama asia puhelinmyyntityöstä, pahoittelut etukäteen pitkää tekstiä!

1. Puhelinnumero

Olet ehkä liittynyt kanta-asiakkaaksi, hyväksynyt sopimusehdot lukematta, eli hyväksynyt että sun puhelinnumeron saa luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Olet ehkä osallistunut netissä kisoihin/arvontoihin ja jälleen hyväksynyt sopimusehdot lukematta, että tietojani saa käyttää suoramarkkinointiin.

Anyway, tästä on turha suuttua puhelinmyyjälle.

2. Markkinointikielto

Tähän on pakko sanoa, että vaikka olen monessa puhelinmyyntifirmassa ollut, missään ei ole rekisteriä "kielletyistä numeroista". Jos sulla on markkinointikielto, sun numero poistuu soittolistalta. Toki välillä käy kämmejä, tiedot ei jostain syystä päivity ja numero saattaa jäädä listoille. Nykyään Robinsonilta saa kiellon vain vuodeksi, eli kannattaa tarkistaa onko kielto vielä voimassa. Periaatteessa meille ihan sama onko kielto päällä vai ei, jos asiakas on sitä mieltä että tänellä on kielto, meidän tehtävänä on ilmoittaa esimiehelle ja merkitä "kielto" jolloin emme soita asiakkaalle enää!

3. Kiire

Niin, miksi vastaat kiireen keskellä tuntemattomaan numeroon?

4. Miksi samaa lehteä/e-kirjaa/vitamiinia tarjotaan monta kertaa

Suomessa on varmasti satoja puhelinmyyntifirmoja, ja valitettavasti kaikki yritykset saavat numerosi yleisestä markkinointirekisteristä. Jos olet esim. entinen Tiede-lehden tilaaja, Sanoma on myynyt numerosi yrityksille ja lehdellä saattaa olla jokin kampanja, kaikki soittavat tätä samaa kampanjaa (eri kylkiäisillä)

5. Tilaus ei sido jatkotilauksiin...

Mutta KAIKKI tarjoushintaiset tuotteet Suomessa alkavat kestotilauksena!! Tätä en voi painottaa tarpeeksi. Ihan sama onko tuote nyt esim lehti, netti, kanavapaketti tai puhelinliittymä: jos tuote myydään ALENNETTUUN HINTAAN, Suomen lain mukaan tilaus alkaa kestotilauksena, jolloin asiakas on velvollinen tarkistamaan irtisanomisajan laskusta ja yht.tiedot irtisanomiseen. Seiska myy usein esim. 5 lehteä normihintaan, jolloin tilaus on AINA määräaikainen! Koska puhelut nauhoitetaan, meidän on kerrottava selkeästi, että tilaus alkaa kestotilauksena, jatkuu normihintaisena, mutta voit irtisanoa tilauksesi tarjousjakspn loppuun.

Jos isket luurin korvaan, meidän täytyy soittaa sulle uudestaan koska et ole vielä tietoinen tarjouksesta. Joten anna ne 1,5-2 min myyjälle aikaa ja lopuksi sano:

Paketti on liian kallis

Minulla on edunvalvoja

Olen muistisairas

En näe lukea

Näiden jälkeen emme voi soittaa sinulle enää, mutta jos sanot ei kiitos, esimies pakottaa meitä vastaväitteisiin, joka ei ole myyjällekään kivaa, mutta esimiehelle ei riitä pelkkä "ei", he haluavat tietää miksi ei. Ei kiinnosta ei myöskään päde, joten yrittäkää keksiä jokin painava syy miksi ette halua tarjottua tuotetta. Toivon, että ette kettuile sillä mekin teemme vain työtämme. :)