Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte jatkuvia palavereja töissä?

Vierailija
17.06.2020 |

Olen nyt melkein kolmen kuukauden ajan ollut lomautettuna kotosalla, kun mieheni on tehnyt etätöitä. Hän on isossa tilitoimistossa töissä ja ihan jatkuvasti pukkaa palaveria, niin lähityökavereiden kanssa kuin muihinkin toimistoihin. On parin tunnin palaveria, on vartin palaveria ja kaikkea siltä väliltä. Toisinaan kahdeksan tunnin työpäivästä mieheni saattaa noin puolet istua luurit päässä palaveeraamassa milloin mistäkin. Manaa sitä, kun ei meinaa omia töitään ehtiä tekemään tämän takia.

Olen itse myyjä ja meillä on noin neljä kertaa vuodessa myymäläpalaveri ja jo se on uskomattoman puuduttavaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä? Niihin palavereihin ei tarvitse osallistua! Voi myös klikata kutsuihin, että ei tule, jos 

a) kutsun lähettäjä ei ole viitsinyt avata agendaa 

b) yksinkertaisen asian käsittelyyn on varattu tunti aikaa tai 

c) on muuta tärkeämpää tekemistä.

Käytän työpäiväni mielummin töideni tekemiseen kuin sellaisessa palaverissa päivystämiseen, jossa ehkä joku saattaa lausua jotain omaan toimenkuvaani viittaavaa. Ehkä. En vain osallistu. Ei ole tullut mukinoita.

Vierailija
22/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän yhdellä ruudulla palaveria auki ja mikkini on suljettuna. Jos minulta kysytään jotain, tai haluan osallistua keskusteluun, avaan mikin ja käytän puheenvuoron. Muuten teen töitä toisella ruudulla koko ajan. Ei ole täysin hiljainen kämppä, joten saattaa kuulua palaveriin kodin taustamelua, mutta niin sitä kuuluu muiltakin.

Nämä etäpalaverit ovat selvästi helpompia kuin läsnäolo palaverit. Siellä ihmiset katsovat pahasti, jos kesken palaverin kirjoittelee vaikka muutaman sähköpostin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mitä? Niihin palavereihin ei tarvitse osallistua! Voi myös klikata kutsuihin, että ei tule, jos 

a) kutsun lähettäjä ei ole viitsinyt avata agendaa 

b) yksinkertaisen asian käsittelyyn on varattu tunti aikaa tai 

c) on muuta tärkeämpää tekemistä.

Käytän työpäiväni mielummin töideni tekemiseen kuin sellaisessa palaverissa päivystämiseen, jossa ehkä joku saattaa lausua jotain omaan toimenkuvaani viittaavaa. Ehkä. En vain osallistu. Ei ole tullut mukinoita.

Miten niin ei tarvitse? Ehkä teillä ei tarvitse, meillä ne ovat pakollisia. Jos jollekulle ei sovi, etsitään uusi aika, joka sopii kaikille. Kun oltiin konttorilla fyysisesti, pomo tuli kädestä pitäen hakemaan mukaan, nyt etänä soitellaan perään.

Vierailija
24/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka arkipäivä palaveri. Heti työn alussa. Siis joka VATUN arkipäivä.

Vierailija
25/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä tylsät, itseä koskemattomat palaverit on ihan kivoja. Voi ottaa rennosti tai tehdä vaikka kotitöitä luurit korvilla. Toimistolla taas sellaiset palaverit on tosi piinaavia, aika menee älyttömän hitaasti eikä kehtaa samalla puuhailla muuta.

Vierailija
26/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaverit, joissa itse on lähinnä täytteenä, ovat ihan parasta! Meillä pidetään palaverit lähes aina virtuaalisina, nykytilanteesta riippumatta. Tämä tarkoittaa sitä, ettei kukaan näe tai kuule mitä teen. Nämä ovat myös niitä ainoita hetkiä, jolloin pystyy vähän hengähtämään, muuten painetaan tukka putkella. Yleensä olen sitten omissa ajatuksissani ihan muissa sfääreissä. Joskus tulee tilanne, että kysytäänkin yhtäkkiä jotain, niin silloin vaan pokkana toteaa, että anteeksi en kuullut kysymystä, linja pätki....

Tämä, etäpalaverit on parhaita! Selaan instaa tai jotain muuta puhelimesta, läppärillä voi katsella vaikka elokuvaa samalla kun on kokouksessa. Kukaan ei tiedä. Mulla on paljon sellaisia joissa olen lähinnä kuuntelijan roolissa, oon joskus kysynyt pitääkö olla paikalla, pomon mielestä pitää. No mä oon mutta teen kaikkea muuta samalla.

Vierailija
27/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka arkipäivä palaveri. Heti työn alussa. Siis joka VATUN arkipäivä.

Meilläkin. Tehdään töitä periaatteessa yksinään, mutta lopputulos on tiimillä yhteinen. Päiväpalaverit on hyviä, niin tietää missä kukakin menee ja mitä aikoo päivän tehdä. Meillä päiväpalaverit on kuitenkin lyhyitä, niin en pidä joutavina niitä. Kaikenlaiset muita turhia palavereja sitten onkin.

Vierailija
28/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden avulla jaksan sen muun työn. Turhanpäiväisiä pilipalipalavereja ei kukaan rakasta, mutta napakat ja aiheesta pidetyt palaverit ovat ihan paras tapa saada aikaiseksi, tekee mieli hirttäytyä tietokoneen johtoihin kun lukee niitä sadan viestin rönsyileviä sähköpostiketjuja joissa jankataan jotain, minkä olisi keskustellut oikealla porukalla läpi kymmenessä minutissa...

Meillä on taas toisin päin, 10 minuutissa lukasee palaverin asiat paperilta. Muuten saatetaan jaaritella itsestään selvyyksiä tunti kausia.

Vierailija
29/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden avulla jaksan sen muun työn. Turhanpäiväisiä pilipalipalavereja ei kukaan rakasta, mutta napakat ja aiheesta pidetyt palaverit ovat ihan paras tapa saada aikaiseksi, tekee mieli hirttäytyä tietokoneen johtoihin kun lukee niitä sadan viestin rönsyileviä sähköpostiketjuja joissa jankataan jotain, minkä olisi keskustellut oikealla porukalla läpi kymmenessä minutissa...

Meillä on taas toisin päin, 10 minuutissa lukasee palaverin asiat paperilta. Muuten saatetaan jaaritella itsestään selvyyksiä tunti kausia.

Niin, jos ei tarvitse muuta kuin osallistua. Jos lukemiseen menee 10 min. niin kirjoittamiseen menee aika kauan. Silloin on helpompaa puhua asioista kasvotusten. Yleensä palavereissa on myös päätettäviä asioita, joita ei voi yksi henkilö yksinään määrätä.

Jos paltsussa pysytään asiassa se on etäpäivään mukavaa vaihtelua. Miinusta on, että se on pois muusta työskentelyajasta.

Vierailija
30/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä samalla kun kuuntelen toisella korvalla. Osallistun sitten keskusteluun jos liittyy minuun.

Vierailija
31/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mökillä etätöissä oleva mieheni äsken kertoi, että on palaveri kello kahdesta 17.45 asti. Siis melkein neljä tuntia 🙄

No onneksi te kaikki veronmaksajat maksatte siitäkin ajasta, 7000e kuussa.

Itse lähden tästä suppailemaan.

Vierailija
32/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taktiikka palavereihin on laittaa nappikuuloke toiseen korvaan ja kakkosnäytölle palaveri pyörimään ja mikki kiinni. Jos tulee asia, johon mua tarvitaan, avaan mikin ja kommentoin. Muutoin teen töitä toisella näytöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi