Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte jatkuvia palavereja töissä?

Vierailija
17.06.2020 |

Olen nyt melkein kolmen kuukauden ajan ollut lomautettuna kotosalla, kun mieheni on tehnyt etätöitä. Hän on isossa tilitoimistossa töissä ja ihan jatkuvasti pukkaa palaveria, niin lähityökavereiden kanssa kuin muihinkin toimistoihin. On parin tunnin palaveria, on vartin palaveria ja kaikkea siltä väliltä. Toisinaan kahdeksan tunnin työpäivästä mieheni saattaa noin puolet istua luurit päässä palaveeraamassa milloin mistäkin. Manaa sitä, kun ei meinaa omia töitään ehtiä tekemään tämän takia.

Olen itse myyjä ja meillä on noin neljä kertaa vuodessa myymäläpalaveri ja jo se on uskomattoman puuduttavaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamalaa. Ihmiset puhuvat jonnin joutavia, jotkut vaan rakastavat olla äänessä.

Itse puhun harvoin, mutta asiaa, ja toivoisin tätä muiltakin työpalavereissa.

Vierailija
2/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu ja itse joutuu olemaan hiiren hiljaa sellaisten palaverien aikana joita puoliso itse vetää ja hänellä on mikki päällä koko ajan. Meillä on keittiö ihan miehen työpisteen vieressä, joten ei siinä tiskikonetta tyhjennellä tai jauhelihaa paistella samaan aikaan. Tällaisena aikana erillinen työhuone olisi kätevä, mutta mistäs taiot kaksioon sellaisen, kun makkariinkaan ei mitään työpistettä mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on vartalonsa mukaan luotu istumaan

mies52v

Vierailija
4/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden avulla jaksan sen muun työn. Turhanpäiväisiä pilipalipalavereja ei kukaan rakasta, mutta napakat ja aiheesta pidetyt palaverit ovat ihan paras tapa saada aikaiseksi, tekee mieli hirttäytyä tietokoneen johtoihin kun lukee niitä sadan viestin rönsyileviä sähköpostiketjuja joissa jankataan jotain, minkä olisi keskustellut oikealla porukalla läpi kymmenessä minutissa...

Vierailija
5/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Kuuluu toimenkuvaan. Mä taas en jaksaisi olla jatkuvasti ihmisten kanssa livenä tekemisissä eli myyjän työ ei sopisi mulle yhtäään. 

Vierailija
6/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverit ovat Danten alimmasta helvetistä. Meillä on onneksi työpaikalla (it-firma) tullut käytännöksi kritisoida kaikkia turhiin kokouksiin kutsujia niin paljon että kokonaismäärä on hiljalleen laskenut! Erästä työkaveriani on kuulemma jopa lähes mahdotonta saada osallistumaan kokouksiin, koska hän vaatii perustelut siitä miksi juuri hänen läsnäolonsa on tärkeää :)

Itsekin nykyään kyseenalaistan useammin kokouskutsut: olen iloinen että tässä on tapahtunut edes jotain kehitystä, sillä jatkuva kokoontuminen laskee kyllä pahasti työtehoa ja pirstaloi työpäivän.

Vierailija
7/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän teitä molempia. Mutta kyllä sun täytyy puhua miehen kanssa, että menee vaikka siksi ajaksi makkariin kokoustamaan, kun teet ruokaa! Sen tiskarin tyhjäämisen voit jättää myöhemmäksi. Mutta kyllä tänä aikana kaikkien pitäisi ymmärtää, että ihmiset tekevät töitä poikkeusoloissa ja kotona, jolloin ei voi olla hiiirenhiljaista.Normaalit äänet saa kuulua, jos on ihan työkavereiden kesken kokous.

Vierailija
8/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu duuniin, mikäs siinä. Ennen vanhaan sanottiin, että jos on tylsää, pidä palaveri!

Vierailija
9/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan luovia niistä ohi. Vääistöö .. vasemmalta .. nuin ohi meni.. tuo seuraavaa väistöö .. oikeaalltaa.. ohi ... 

Zinc

Vierailija
10/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa vielä. Kysy mieheltä miten hänen mielestään toimisitte, jos teidän molempien työt vaatisivat videoneuvotteluja? Meillä oli näin ja joskus ne osuivat samaan aikaan. + vielä koululainen saattoi osallistua oppitunnille samaan aikaan. 😆 Meillä on se työhuone, mutta piti vain sopia kumpi on siellä ja toinen istui sohvalla. Nyt onneksi jo kesäloma alkoi.

Vierailija
11/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ymmärrän teitä molempia. Mutta kyllä sun täytyy puhua miehen kanssa, että menee vaikka siksi ajaksi makkariin kokoustamaan, kun teet ruokaa! Sen tiskarin tyhjäämisen voit jättää myöhemmäksi. Mutta kyllä tänä aikana kaikkien pitäisi ymmärtää, että ihmiset tekevät töitä poikkeusoloissa ja kotona, jolloin ei voi olla hiiirenhiljaista.Normaalit äänet saa kuulua, jos on ihan työkavereiden kesken kokous.

Kyllä minä sen ajan maltan odottaa että tulee tauko palavereista, että teen sitten ruokaa. Miehellä on pöytäkone ja läppäri viritelmä, niin ei ole järkeä alkaa yhden ruuan laiton takia irroittelemaan piuhoja ja laittamaan niitä taas takaisin.

Ap

Vierailija
12/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverit, joissa itse on lähinnä täytteenä, ovat ihan parasta! Meillä pidetään palaverit lähes aina virtuaalisina, nykytilanteesta riippumatta. Tämä tarkoittaa sitä, ettei kukaan näe tai kuule mitä teen. Nämä ovat myös niitä ainoita hetkiä, jolloin pystyy vähän hengähtämään, muuten painetaan tukka putkella. Yleensä olen sitten omissa ajatuksissani ihan muissa sfääreissä. Joskus tulee tilanne, että kysytäänkin yhtäkkiä jotain, niin silloin vaan pokkana toteaa, että anteeksi en kuullut kysymystä, linja pätki....

Vierailija
13/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitan luovia niistä ohi. Vääistöö .. vasemmalta .. nuin ohi meni.. tuo seuraavaa väistöö .. oikeaalltaa.. ohi ... 

Zinc

Me, too. Kuten nykyään tavataan sanoa.

Vierailija
14/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koodari ja nyt etätöitä tehdessä on ollut ihan älytön määrä palavereja. Moni meillä onkin ottanut tämän asian esille ja ratkaisuksi otettiin, että jokainen saa itse päättää mihin palavereihin osallistuu. Jos jonkun tietyn henkilön tarvitsee ehdottomasti, järjestäjä kertoo siitä kutsussa. Toistaiseksi on kai toiminut ihan hyvin.

Vierailija
15/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin kerran eräässä paikassa jossa eri tiimien esimiehet kokoustivat useamman kerran viikkoon. Ei siinä mitään, mutta kun oma esimieheni ei tällöin voinut puoleen tuntiin tehdä mitään ennen koska "en viitsi nyt aloittaa kun kohta pitää mennä sinne kokoukseen". Päivysti siinä sitten tärkeän näköisenä kansiot ja paperit kädessä milloin pitää lähteä palsuhuoneeseen. Oli se kyllä muutenkin laiska esimies, että niin.

Vierailija
16/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaverit ovat Danten alimmasta helvetistä. Meillä on onneksi työpaikalla (it-firma) tullut käytännöksi kritisoida kaikkia turhiin kokouksiin kutsujia niin paljon että kokonaismäärä on hiljalleen laskenut! Erästä työkaveriani on kuulemma jopa lähes mahdotonta saada osallistumaan kokouksiin, koska hän vaatii perustelut siitä miksi juuri hänen läsnäolonsa on tärkeää :)

Itsekin nykyään kyseenalaistan useammin kokouskutsut: olen iloinen että tässä on tapahtunut edes jotain kehitystä, sillä jatkuva kokoontuminen laskee kyllä pahasti työtehoa ja pirstaloi työpäivän.

Olet varmaan puolisoni työpaikassa... On uskomatonta, millaisen sekasorron saa aikaiseksi vähentämällä viikkopalapereista lähtien kaiken palaveeraamisen ihan minimiin. Lopputuloksena on, että seurattavia kanavia on aivan julmettu määrä ja se palavereihin muuten kuluva aika menee sitten yksittäisille työkavereille soitellessa kun hommat ei mene yhteen oikein mitenkään ja kukaan ei tiedä mistään mitään ja päällekkäisen työn määrä on moninkertaistunut. 

Näin niinku tässä vieressä tuota kiroamista ja raivoamista kuunnelleena...

Vierailija
17/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpalaverit kestän oikein hyvin. Aiemmin kun piti istua tuntitolkulla jossain puuduttuvan tylsissä kokouksissa neukkareissa, teki välillä mieli alkaa kiljumaan. Toivon että koronan jälkeenkin etäpalaverien kasvanut suosio säilyy.

Miehen etäpalverien kuuntelu sivusta on ollut jotenkin huvittavaa. En ole yhtään perehtynyt hänen toimialaansa, niin juttu kuulostaa liki heprealta omiin korviin.

Vierailija
18/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut joitakin vuosia pienessä firmassa. Mun palaverit kestää 10-30 minuuttia, niitä pidetään vain kun on asiaa, ei palaverin vuoksi. Tämä on ihanaa olla duunari, joka saa käyttää työaikansa työntekoon. Edes joka viikko ei ole palavereita, sovitaan pienet asiat siinä hetkessä.

Vierailija
19/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina töitä tai chattaan kavereiden kanssa paltsut läpi.

Itse järjestän äärimmäisen harvoin palaverin ja silloinkin kirjoitan etukäteen kaikki käsiteltävät asiat kaikille tiedoksi. Kukaan ei vain koskaan lue niitä viestejä.

Vierailija
20/32 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa palavereista on ihan jonninjoutavia. Mutta kun siitä hukka-ajasta maksetaan tuntipalkka niin ihan sama. Istutaan sitten haukottelemassa ja torkkumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän