Mikä on kun ei pääse kahvila työhön??
Koko ikäni yrittänyt päästä eikä koskaan onnistu, samoin monet tutut sanoivat saman. Ylipääsemättömän vaikeeta päästä niihin töihin. En päässy teininä, en nuorena enkä aikuisena.
Pitääkö olla yksisarvinen?
Kommentit (13)
Yhdyssana virheet työ hakemuksissa?
Ei ole tarpeeksi miellyttävä ulkonäkö tai haluat parempaa palkkaa kuin harjoittelijapalkka.
Persoona vääränlainen, kielitaito ja ulkonäkö ei riitä tai paha ominaishaju. Tai sitten et vain tajua siitä alasta mitään, mitä siinä vaaditaan.
Minä pääsin lukion jälkeen. Hygieniapassi löytyi ja paikka oli pienessä maaseutukylässä.
Isommissa paikoissa pitää olla koulutusta ja osaamista, koska osaavaa työvoimaa on tarjolla. Osaatko käyttää kassakonetta tai onko sinulla osaamista asiakaspalvelusta? Oletko tehnyt mitään töitä, joista ponnistaa alalle?
Ekan kahvilatyäpaikkani sain, kun kävin kysymässä paikan päällä. Aiempaa työkokemusta alalta ei ollut. Sen jälkeen pääsin huvipuiston kahviloihin perinteisen hakuprosessin kautta. Viimeisin paikka irtosi suhteilla: tuttu oli töissä kahvilassa, josta oli yksi työntekijä jäämässä pois. Suositteli minua pomolle ja pääsin heti.
No mikäköhän? "Kahvila työhön". Ei enempää kysyttävää.
Perusta kokeeksi oma pop up - kahvilakioski nyt kun ihmiset ovat taas liikkeellä. Starttivarusteina ihan vain polkupyörä ja kaksi muovista vierastuolia plus pöytä. Lainatut termospullot ja aamulla itse leivotut pullat.
Jos et saa mitään myydyksi, kahvila-ala ei sitten ehkä ole sinua varten.
Onko sulla koulutusta, sopivaa työkokemusta, hygieniapassia? Oletko päässyt haastatteluun asti, oletko olemukseltasi reipas ja siisti ja omaat käytöstavat?
En usko että kahviloita palkataan mihinkään työhön. Mutta hienoa että olet huolissasi kahviloiden työllisyystilanteesta.
Osaatko kertoa edes itsellesi miksi haluaisit kahvilatyöhön?
Sulla on varmaan vähän väärät käsitykset työstä, ja ne ovat näkyneet haastatteluissa. Kahvilatyö on jostain syystä monen unelma, vaikka se on vain mäkkärityötä eri tuotteilla. Mäkkärityö taas ei ole kenenkään unelma, vaikka hyvä väliaikaistyö onkin.
Koulutus?