Voiko mustapäistä päästä eroon? Ihotautilääkäriä tai edes kosmetologia paikalla?
Kasvojen lisäksi mulla on niitä korvalehdissä, hartioissa, yläselässä, rinnassa sekä rintojen yläosissa...
Kommentit (15)
Minulla auttoi Isotretinoin lääkekuuri. Siitä jo 5 vuotta aikaa. Sen jälkeen olen kerran vuodessa käynyt mikroneulauksessa ja joka aamu käytän jääpalan kasvoilla, jotta kasvot näyttäisivät vieläkin tasaisimmilta.
Kuorin ihon kerran viikossa ja käytän naamion päivittäisen ihoöljyn ja kasvoveden lisäksi.
Voi. Hierot niihin miehesi sp*rmaa. Vaikutusaika päivästä viikkoon.
Saisko mustapäitä edes puristella? En malta olla puristelematta rintakehästä ja noista rintojen yläosista ja tuntuu ku lisääntyisivät sitä mukaa ku puristelee. Vai löystyykö ne ihohuokoset ja mustikset tulee entistä näkyvämmiksi?
En tiedä kehtaanko edes mennä mihinkään lääkäriin kun tunnen itteni todella ällöks, vaikka ihan normaalisti huolehdin hygienista mutta mustapäitä riittää. Mulla on aina ollut niitä ja tuntuu että iän myötä vaan lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi Isotretinoin lääkekuuri. Siitä jo 5 vuotta aikaa. Sen jälkeen olen kerran vuodessa käynyt mikroneulauksessa ja joka aamu käytän jääpalan kasvoilla, jotta kasvot näyttäisivät vieläkin tasaisimmilta.
Kuorin ihon kerran viikossa ja käytän naamion päivittäisen ihoöljyn ja kasvoveden lisäksi.
Toi on siis ilmeisesti aknen hoitoon toi lääke mutta hävitti siis mustapäätkin?
Mitä syöt, juot, tupakoitko tai käytätkö lääkkeitä?
Pillerit, jotka on tarkoitettu akneen, voi auttaa.
Mustapäistä on hankala päästä kokonaan eroon, mutta tilannetta voi yleensä parantaa. Kannattaa käydä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, mustapäät saa poistettua hygieenisesti ja saat apua kotihoitoon. Välillä kun mustapäät tyhjää, niin ilme on hetkeksi taas kirkkaampi. BHA-happokuorinta voi auttaa, mutta muista aloittaa varovasti ja suojata iho auringolta huolellisesti. Ehkä myös timanttihionnasta voisi olla apua. Etsi itsellesi sopivat hoitotuotteet: Valitettavasti esim. itselläni ja monella muulla on varsinkin nenässä mustapäitä ja aina ne tulevat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt, juot, tupakoitko tai käytätkö lääkkeitä?
Minulla on ollut mustapäitä teinistä lähtien. Jos ihotyyppi on rasvainen, ei auta ihon pinnan hoito. Lääkekuurit voi auttaa tai hormonit. Olen nyt nelikymppinen, tämä rasvainen iho vaan on pysyvä ominaisuus minulle.
Tietyllä tapaa mua eniten ällöttää noi rintakehän ja rintojen yläosien mustapäät.. En ois voinu uskoa nuorempana että rintoihinkin voi levitä mustapäät. Todella ällöä. Voikohan noita alueita käsitellä samoilla kasvojen hoitoon tarkoitetulla aineilla? Etenkin rintojen iho mietityttää.
Syön perusterveellisesti, en käytä alkoholia, en tupakoi, ulkoilen normaalisti, enkä käytä mitään lääkkeitä.
Mulla on mustapäitä poskissa ja nenä täynnä :/
Muuten iho on kuin vauvan peppu, yksi satunnainen näppy ehkä kerran kuukaudessa.
Oon jo 28-vuotias ja kokeillut lähes kaikkea. Mustapäät on ja pysyy :/ en puristele niitä, koska en osaa ja tuntuu että se vain pahentaa tilannetta.
Minäkin luulin koko teini-ikäni ja osan varhais aikuisuutta, että ihoni on rasvainen koska se kiilteli. Sitten kosmetologi ystäväni kertoi, että ihoni on itseasiassa kosteusköyhä ja kuiva. Siksi se puskee rasvaa ja finnejä pintaan. Lisäksi ihoni oli myös herkkä eikä sekaiho. Nykyään kosteutan ja paljon. Käytän naamioita ja hyaluronihappovalmisteita sekä herkän ihon tuotteita. Nyt on iho tasainen, sileä ja kimmoisa. Ei rasvoitu enää.
Virve fredmanin blogissa on useita tuotesuosituksia mustapäiden hoitoon. Kannattaa tsekata. Ei ole maksettu mainos tämä :) Myös kosmetologista voisi löytyä sopiva apu. Suuntaisin siis ennemmin sinne kuin lääkärille/lääkekuurin hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Virve fredmanin blogissa on useita tuotesuosituksia mustapäiden hoitoon. Kannattaa tsekata. Ei ole maksettu mainos tämä :) Myös kosmetologista voisi löytyä sopiva apu. Suuntaisin siis ennemmin sinne kuin lääkärille/lääkekuurin hakuun.
Kiitos vinkistä! No tuolta opinkin nyt heti että eihän ne rinnoissa ja rintakehässä olekaan mustapäitä vaan talisäikeitä... eikä niitä saisi puristella! -tu! Toivottavasti en nyt ole pilannut ihoani..
Persuhumoristi liittyy ketjuun 3.. 2.. 1..