Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomenruotsalaiset on onnistuneet brändäämään itsensä niin hyvin?

Vierailija
16.06.2020 |

Mun kuva suomenruotsalaisista on, että ovat sivistyneitä sukuja ja älykkäitä ihmisiä, sen lisäksi, että näyttävät (minun silmään) tyylikkäiltä. Nyt kun katselin esim. ruotsinkielisten lukioiden pääsykoerajoja, niin nehän ovat melkein steiner-lukioiden luokkaa, eli ei todellakaan korkeita. Kysymys siis kuuluu, että kuinka kuitenkin näyttävät menestyvän elämässään niin hyvin, antavat vaikutelman siis sivistyneistöstä? Onko se vain tämä suomalaisuuteen/luterilaisuuteen kuuluva alemmuuden tunne, heidän omat verkostot, jotka auttavat omiaan, vai mikä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaista kulttuuriperintöä se on suomenruotsalaisillakin niskassaan, mutta ei paina heitä kumaraan.

Vierailija
2/5 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla voi sanoa soomalaeista, hekin ovat "parempaa väkeä, bättre folk", heidän mielestään heidän rotunsa on maailman kuninkaiden ja paras rotu.

Kysykääpä itse sompuilllllta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalidemokratia on tehnyt suomenkielisistä laiskoja ja saamattomia. Laitostaminen on tehnyt suomalaisista passiivisia yhteiskunnan asiakkaita.

Suomen ruotsinkieliset ovat tottuneet yrittämään ja pitämään huolta itsestään ja toisistaan yhteisössä. Aivan yllättäen yrittämiseen liittyvä menestys on heitä seurannut elämässä.

Vierailija
4/5 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kiusaavat kaikkia.

Vierailija
5/5 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääty-yhteiskunta.

Asema ja joillain suvuilla varallisuuskin periytyy sieltä.

Sitten tietty ankkalammikko: pienet piirit ja enemmän korkeakoulupaikkoja kuin suomenkielisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi