Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ruskettunut nyt jo enemmän kuin viime kesinä yhteensä.

Vierailija
15.06.2020 |

Vaikken ole edes ottanut aurinkoa. En edes kovin helpostii oo ikinä ruskettunut.

Onko tää joku ikäjuttu (40v) vai onko auringon säteily tms. erilaista?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu huomannut samaa?

Vierailija
2/17 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sul on pellagra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon UV säteily on ollut voimakkaampaa kuin aiempina kesinä.

Vierailija
4/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää, mä en oo nimittäin ollut näin ruskea edes parin viikon Espanjassa makoilun ja kävelyn jälkeen.

Ja nyt en tosiaan oo ulkoillut muuta kuin vähän kukkia pihalla hoitanut ja joskus juonut kahvit pihalla.

On kyllä mieskin tavallista ruskeampi.

Täytyy suojata lapset entistä paremmin!

Vierailija
5/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olette ulkona? Itse en kestä suoraa paistetta pitkään. Menen ulos yleensä vasta klo 15 jälkeen. Olen vieläkin aivan vitivalkoinen. Yksi pisama on ilmestynyt, mutta ei muuta.

N26

Vierailija
6/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain toissapäivänä kipeän punaiset hartiat kun pelasin lasten kanssa sulkapalloa. En ole ruskettunut tai palanut kertaakaan sitten 2000-luvun alun.

Vierailija
7/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joo! Oman nopean ruskettumisen osasyynä varmaan talvella Aasiasta hankitut "pohjat" mutta töissä juuri katsoin paria vaaleaa naista ja he ovat tosi ruskettuneita, näyttäneet samalta jonkun etelän loman jälkeen aiemmin :D Pitänee vissiin itsekin sit suojautua tänä kesänä, yleensä Suomen kesässä en ole aurinkorasvaa tarvinnut enkä ole palanut.

Vierailija
8/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin viikko takaperin tunti + vartti, yhteensä siis 75 min.

Paloin vähän, punaiseksi meni otsa ja nenä.

Unohdin tosin arskasuojan laittaa.

Ei ole ennen tapahtunut, että naama palaa vielä kesäkuussa.

Varsinkin, kun ulkoilen joka päivä keväällä jo aikaisin.

Vierailija
9/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette suojaa itseänne? Pitäisi olla nykyään itsestäänselvyys että etenkään päivällä ei oleskella auringossa ilman suojausta (oli se sitten vaate tai rasva). Ei iho tiedä "otatko aurinkoa" vai teetkö samalla pihatöitä - jos olet auringossa, otat aurinkoa ja ihovauriot tulevat yhtäläisesti.

Vierailija
10/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatkaa ihoanne spf 50.. Ruskettuminen on merkki ihon vaurioitumisesta.

Ite käyn lenkillä 10 aikaan aamupäivästä, ja suojaan silloin jo ihoni. Ärsyttävän työlästä, mutta minkäs teet.

Vierailija
11/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä esim. kasvoillakin ollut spf 50, mutta silti otsaa kipristää.

T. Ap

Vierailija
12/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyövän kokeneena en paljon havittelisi ruskettumista. Mutta eipä ketään kiinnosta niin kauan kun ei osu kohdalle. En ole koskaan edes ollut mikään auringonottaja, mutta palanut tietysti lapsena ja nuorena joka kesä.

Vierailija
13/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ei riitä että lisäät rasvaa aamulla ja sitten hikoilet päivän auringossa. Suoja on parin tunnin päästä aikalailla olematon. Vaaleaihoinen tarvitsee joko PAKSUN rasvakerroksen parin tunnin välein uusittuna, tai rasvan lisäksi mekaanisen suojan eli vaatteet. Mielellään myös sen, ettei auringossa oleskella ollenkaan noin 9-17 välillä.

Vierailija
14/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paloin lapsena ja nuorena, niin että nyt harmittaa. Ei siis enää! En mene ulos pahimpaan paisteaikaan.

Vierailija
15/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ei riitä että lisäät rasvaa aamulla ja sitten hikoilet päivän auringossa. Suoja on parin tunnin päästä aikalailla olematon. Vaaleaihoinen tarvitsee joko PAKSUN rasvakerroksen parin tunnin välein uusittuna, tai rasvan lisäksi mekaanisen suojan eli vaatteet. Mielellään myös sen, ettei auringossa oleskella ollenkaan noin 9-17 välillä.

En tosiaan oo ollut kuin kukat kastelemassa ja terassilla juonut kahvit, ei siinä oo päivässä yhteensä montaa tuntia tullut ja iso osa painottuu iltaan.

En oo ikinä tavoitellut mitään rusketusta, siksi tää on näin yllättänytkin. Ei ole normaalia ollenkaan.

Vierailija
16/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tämä. Joskus hämmästyttää, miten ihmiset eivät tiedä tästä. Itse muistan olleena juuri ja juuri täysi-ikäinen, kun luin asiasta.

Vierailija
17/17 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on talvella paljon ulkona niin ruskettuu paremmin kesällä. Keho reagoi siihen valoon silloin tasaisemmin, voisin selittää lääketieteinn termein lääkärinä sian mutta sen voi sanoa noinkin. Silmien ja auringolle alettiin ihon vaste on herkempi sitten ruskettumaankin. Muistakaa kaikki koko ajan suojata itsenne auringolta, kesäajan tärkein terveys vinkki Koronan ohella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi